سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با حق بستیزد خون خود بریزد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 98 بهمن 24 , ساعت 6:31 عصر

آنچه باید درمورد دیجیتال مارکتینگ بدانید

برای بازاریابی و تبلیغ محصولات روش های گوناگونی وجود دارد که در این بین روش دیجیتال مارکتینگ یکی از جدیدترین و به روز ترین روش هایی است که برای تبلیغ بیشتر محصولات به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از عنوان دیجیتال مارکتینگ مشخص است، مهمترین فاکتور برای اینکار، بکارگیری از ابزار های دیجیتالی می باشد.
امروزه به دلیل گسترش دسترسی به اینترنت افراد بیشتر وقت خود را در اینترنت و دنیای مجازی سپر می کنند که این عامل باعث می شود دنیای اینترنت به محل خوبی برای تبلیغ محصولات تبدیل شود. در دیجیتال مارکتینگ از هر ابزار دیجیتالی مانند، سایت، ایمیل، شبکه های مجازی و... برای تبلیغ محصولات استفاده می شود و استفاده از آن تنها محدود به کسب و کارهایی که به صورت اینترنتی فعالیت می کنند، نمی شود بلکه کسب و کارهای سنتی نیز می توانند با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به تبلیغ هرچه بیشتر محصولات و خدمات خود، در دنیایی که مخاطب آن هدف بسیار گسترده ای دارد، بپردازند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

ابزار های مورد استفاده برای دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفته شد، بازاریابی دیجیتال امروزه نقش بسیار موثر در جذب هرچه بیشتر مشتری و فروش بالاتر محصولات هر شرکتی دارد. به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند نمونه از مهمترین ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز می باشد را بررسی کنیم.

بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا، یک ابزار بسیار مناسب برای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار هایی است که به صورت آنلاین فعالیت می کنند. در بازاریابی محتوا شما دیگر دغدغه ای برای ارتباط با مشتریان ندارید تا بخواهید آنها را قانع کنید که از خدمات شما استفاده و یا محصولات شما را خریداری نمایند. در این روش شما تنها باید نیاز مشتریان خود را شناسایی کند و با تولید یک محتوای بسیار خوب برای برطرف کردن نیاز آنها فعالیت کنید. در این کار هرچه قدر که محتوای شما نیاز مشتریان را بهتر برآورده سازد، می توانید باعث جذب هرچه بیشتر آنها شوید.

شبکه های اجتماعی: امروزه بیشتر کاربران از گوشی موبایل خود برای وب گردی و برطرف کردن نیاز های خود در اینترنت استفاده می کنند که در نتیجه آن وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. بنابراین شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای تبلیغ هر نوع کسب و کاری می باشد.

بازاریابی به صورت ویدئویی: بارها برایمان پیش آمده است برای اطلاع از یک موضوع به سراغ اینترنت رفته ایم ولی حوصله خواندن مطالب و مقالات طولانی درباره آن را نداشته ایم و به جای آن به دنبال ویدوئی هایی آموزشی درباره موضوع مورد نظر خود بوده ایم. مشتریان ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ترجیح می دهند تا از محتوای ویدئویی به جای محتوای متنی برای برطرف کردن نیاز خود استفاده نمایند. به همین دلیل امروزه بازاریابی ویدئویی در دیجیتال مارکتینگ نقش بسیار موثری در موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارها دارد.

بازاریابی چریکی: اکثر کسب و کارهای نوپا توان مالی لازم برای تبلیغات ندارند و نمی توانند مانند رقبای خود که سالها در حال فعالیت هستند، خدمات و محصولات خود را به دیگر معرفی نمایند. این گونه کسب و کار ها باید از بازاریابی چریکی استفاده کنند. در این روش بیشتر تمرکز بر روی مشتریان فعلی می باشد. به طوریکه کسب و کار های نوپا به مشتریان فعلی بهترین و منحصر به فرد ترین خدمات را ارائه می کنند تا آن مشتریان باعث جذب مشتریان دیگر شوند. به گونه ای که این افراد از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما در جمع دوستان و اطرافیان خود صحبت می کنند و آنها هم ناخودآگاه به سمت شما جذب خواهند شد. چرا که وقتی افراد تعریف محصولات و خدمات یک شرکتی را از زبان فامیل و افرادی که به آنها اعتماد دارند، بشنوند بیشتر از آنکه خود شرکت بخواهد از خدمات خود تعریف نماید، به سوی آن جذب خواهند شد.

دلیل استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

استفاده از ابزار های بازاریابی دیجیتال باعث می شود که صاحبان کسب و کار ها در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی دسترسی خیلی سریع تر و راحت تری به جامعه هدف خود داشته باشند. علاوه بر این استفاده از این ابزار ها به هزینه بسیار کمتری در مقایسه با روش های سنتی دارد و در عین حال امکانات تبلیغاتی بسیار متنوعی را در اختیار صاحبان کسب و کار ها قرار می دهد.

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ

با توجه به اینکه امروزه کمتر از شیوه های سنتی برای تبلیغات استفاده می شود و مردم بیشتر به سمت و سوی تبلیغات در حوزه های آنلاین و دیجیتال اعتماد می کنند، بنابراین این روش برای داشتن کسب و کاری موفق بسیار اهمیت دارد. با استفاده از این روش شما می توانید معیارهای سنجش و ارزیابی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا دیگر افراد با اعتماد به این ارزیابی ها، به محصولات و کار شما اعتماد کنند. همچنین تنوع بسیاری برای تبلیغات در این حوزه وجود دارد و شما می توانید با استفاده از بودجه ای که برای کار تبلیغات در اختیار دارید از یک یا چند روش برای کار خود استفاده نمایید. از دیگر مزایای این روش می توان به مناسب بودن هزینه تبلیغات دیجیتال نسبت به شیوه های سنتی نام برد و این در حالی است که بازدهی این روش نیز بسیار بالا است و شما در کوتاهترین زمان و با کمترین زمینه می توانید تبلیغات خود را انجام داده و حتی استراتژی ها و روش های خود را نیز در بازه زمانی مختلفی تغییر دهید.

چه تفاوتی بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی وجود دارد؟

خیلی ها تصور می کنند که بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی دیجیتال است. اما باید بگوییم که اینطور نیست و این دو باهم تفاوت دارند. در بازاریابی دیجیتال همانطور که گفته شد از ابزارهای دیجیتالی استفاده می شود و این ابزار ها در بسیاری از مواقع می توانند بدون دسترسی به اینترنت کار کنند اما در بازاریابی اینترنتی تنها از رسانه هایی استفاده می شود که به طور دائم به اینترنت متصل هستند. در واقع بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال می باشد.

شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ



لیست کل یادداشت های این وبلاگ