سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند می تواند هنگامی که از چیزی که نمی داند پرسیده شود، بگوید : «خدا داناتر است» و برای غیر دانشمند این حقّ نیست . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 98 اسفند 26 , ساعت 10:24 عصر

آشنایی با استراتژی بازاریابی آنلاین چیست؟


امروزه در فضای اینترنت تبلیغات بسیاری صورت می گیرد که در حرفه ی طراحی سایت به آن دیجیتال مارکتینگ گفته می شود در حقیقت دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتالی می باشد که افراد با استفاده از تمامی امکان موجود در اینترنت اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات می کنند ولیکن دیجیتال مارکتینگ سبب بدست آمدن اطلاعات بسیار ارزنده ای می شود در واقع در بازاریابی دیجیتال افراد با استفاده از ابزار های چون: وب سایت، ایمیل و شبکه های اجتماعی رفتار کاربران را تحلیل و بررسی می کنند تا در فروش محصولات و خدمات خود موفق تر عمل کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 

ابزار های مورد استفاده برای دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفته شد، بازاریابی دیجیتال و مشاوره سئو امروزه نقش بسیار موثر در جذب هرچه بیشتر مشتری و فروش بالاتر محصولات هر شرکتی دارد. به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند نمونه از مهمترین ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز می باشد را بررسی کنیم.

  •  بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یک ابزار بسیار مناسب برای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار هایی است که به صورت آنلاین فعالیت می کنند. در بازاریابی محتوا شما دیگر دغدغه ای برای ارتباط با مشتریان ندارید تا بخواهید آنها را قانع کنید که از خدمات شما استفاده و یا محصولات شما را خریداری نمایند. در این روش شما تنها باید نیاز مشتریان خود را شناسایی کند و با تولید یک محتوای بسیار خوب برای برطرف کردن نیاز آنها فعالیت کنید. در این کار هرچه قدر که محتوای شما نیاز مشتریان را بهتر برآورده سازد، می توانید باعث جذب هرچه بیشتر آنها شوید.

  •  شبکه های اجتماعی

 امروزه بیشتر کاربران از گوشی موبایل خود برای وب گردی و برطرف کردن نیاز های خود در اینترنت استفاده می کنند که در نتیجه آن وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. بنابراین شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای تبلیغ هر نوع کسب و کاری می باشد.

  •  بازاریابی به صورت ویدئویی

?بارها برایمان پیش آمده است برای اطلاع از یک موضوع به سراغ اینترنت رفته ایم ولی حوصله خواندن مطالب و مقالات طولانی درباره آن را نداشته ایم و به جای آن به دنبال ویدوئی هایی آموزشی درباره موضوع مورد نظر خود بوده ایم. مشتریان ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ترجیح می دهند تا از محتوای  ویدئویی به جای محتوای متنی برای برطرف کردن نیاز خود استفاده نمایند. به همین دلیل امروزه بازاریابی ویدئویی در دیجیتال مارکتینگ نقش بسیار موثری در موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارها دارد.

  •  بازاریابی چریکی 

?اکثر کسب و کارهای نوپا توان مالی لازم برای تبلیغات ندارند و نمی توانند مانند رقبای خود که سالها در حال فعالیت هستند، خدمات و محصولات خود را به دیگر معرفی نمایند. این گونه کسب و کار ها باید از بازاریابی چریکی استفاده کنند. در این روش بیشتر تمرکز بر روی مشتریان فعلی می باشد. به طوریکه کسب و کار های نوپا به مشتریان فعلی بهترین و منحصر به فرد ترین خدمات را ارائه می کنند تا آن مشتریان باعث جذب مشتریان دیگر شوند. به گونه ای که این افراد از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما در جمع دوستان و اطرافیان خود صحبت می کنند و آنها هم ناخودآگاه به سمت شما جذب خواهند شد. چرا که وقتی افراد تعریف محصولات و خدمات یک شرکتی را از زبان فامیل و افرادی که به آنها اعتماد دارند، بشنوند بیشتر از آنکه خود شرکت بخواهد از خدمات خود تعریف نماید، به سوی آن جذب خواهند شد.


فرآیند ارتباطات شامل چهار مرحله فرستنده ، رمزگذاری، دستگاه تغییر دهنده ، رمزگشایی و گیرنده می باشد که جز جدانشدنی تمامی برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی به روش های مختلف مانند بازاریابی محتوا ، بازاریابی موتورهای جستجوگر و روش های دیگر بازاریابی تماما از این فرآیند پیروی می کنند رمزگذاری دومین مرحله از فرایند ارتباطات را شامل می شود که یک ایده و فکر خلاق را به یک آگهی قابل توجه و مخاطب پسند تبدیل می کند که آن را از طریق شبکه ها و وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون رادیو و مجلات مورد استفاده قرار می دهد این پیام ها به واسطه یکسری تغییر دهنده ها به مخاطب می رسند سومین مرحله از فرآیند ارتباطات زمانی شکل می گیرد که توسط یک کانال ، شبکه یا یک وسیله ارتباطی پیام مارا به مخاطب انتقال می دهد و رمز گشایی زمانی شکل می گیرد که این پیام توسط یک یا چند حس دریافت می شود مانند پیام های تلویزیون که توسط مخاطب هم دیده می شوند و هم شنیده می شود یکی از مشکلاتی که باعث می شود تبلیغات موثر نواقع نشود مشکلاتی است که باعث قطع شدن پیام و عدم تمرکز می شود که در هر کدام از مراحل فرآیند برقراری ارتباط می تواند اتفاق بیفتد.


 
نقش شبکه های اجتماعی درارتباطات بازاریابی


تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی با کمک شبکه هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک و ... در حال توسعه و پیشرفت هستند با توجه به یک تحقیق در سال 2011، 88 درصد از حجم فعالیت شبکه های اجتماعی برای بحث تبلیغات استفاده می شود در واقع گستره و پیشرفت حجم تبلیغات در شبکه های اجتماعی در حال تسخیر زندگی روزانه تمامی افراد جامعه می باشند تبلیغات در روش های گوناگون مانند تبلیغات د رتلویزیون، استفاده از اپلیکیشن ها و ... به کار می رود خیلی از روش های تبلیغاتی که امروزه توسط کمپانی های بزرگ و مطرح به کار می رود تهیه و تولید کلیپ ها و انتشار دریوتیوب گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی می باشد.

نقش شبکه های اجتماعی درارتباطات بازاریابی

انواع مشاوره سازمانی

 

  •  مشاوره شخصی: دادن مشاوره شخصی به کارکنان و کارمندان برای شناسایی و رفع مشکلات مالی و مشکلات خانوادگی و کمک به کارکنان برای سازماندهی کردن مشکلات خود
  •  مشاوره شغلی: بیان استانداردها و قوانین استاندارد و قوانین مرتبط به کار و در جریان قرار دادن کارکنان از فنون دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی جهت بقا در بازار و توسعه سازمانی است


سازمان های بخش خصوصی به ویژه در ایران به سرعت در حال تاسیس می باشدد اما لازمه موفقیت و پایداری استفاده از نطرات صاحب نظرات صاحب نظران و توسعه یافته است شرکت های توسعه یافته با یاری و مشورت انسان های توسعه یافته تاسیس و دوام پیدا می کنند مشاوره نقش حیاتی و موثر در حیات مادی و معنوی انسان ها به خصوص در بهبود وضعیت مشاوره کسب و کار دارد  نیاز طبیعی و پشتیبان او در تصمیم گیری های منسجم و سنجیده می باشد. باتوجه به عدم ثبات در کسب و کار امروزه اهمیت استفاده از خدمات مشاوره ای بسیار پررنگ تر شده است.
در ادامه به روش های شناسایی رقیب و  موفقیت در کسب و کار خواهیم پرداخت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ