سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا یک خوردن که مانع شود لذّت از خوردنیها را بردن . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 99 اردیبهشت 8 , ساعت 11:22 عصر

کسب درآمد و افزایش سود با بازاریابی آنلاین 

افزایش سود با ارجاع مشتری

یکی از مواردی که درمشاوره کسب و کار آنلاین تاثیر گذار است میزان ارجاع مشتری می باشد نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده بیانگر تاثیر مستقیم برنامه ریزی برای ارجاع مشتری بر افزایش سوددهی می باشد برنامه ای ارجاع مشتری شامل فعالیت هایی می شود که مشتری را متقاعد و مجاب به معرفی کسب و کار شما به دوستان و اشنایان می باشد مدیر بانک با شنیدن این آمار بسیار خوشحال شده بود. او در ابتدا این واهمه را داشت که نکند با ارائه این تسهیلات، افراد زیادی روانه بانک شوند و هر کس، افرادی را بیاورد که هیچ تراکنشی نداشته باشد و فقط به صرف 25 یورو حساب باز کرده باشند. بعد از بررسی مسائل مختلفی مانند سن و جنسیت، طبق محاسبات انجام شده، افرادی که با ارجاع بقیه، مشتری بانک شده بودند، 18 درصد بیشتر علاقه مند به ادامه فعالیت با بانک بودند و سودآوری شان برای بانک 16 درصد بیشتر از بقیه بود. یعنی هر کدام از این مشتریان 40 یورو بیشتر سوددهی داشته اند. در واقع بانک به ازای هر 25یورویی که صرف جایزه ارجاع دادن مشتری به بانک کرده بود، 60درصد سود کرد.

بازارایابی آنلاین

نکات کلیدی استراتژی ارجاع مشتری

یکی از نکات قابل تامل و توجه که از نتایج این تحقیقات به دست آمده این است که حاشیه سود دریافتی از مشتریان ارجاعی فقط در سال اول بیشتر می باشد و این تفاوت سود در طی زمان از میان می رود و بعد از 2/5 سال به سطح ثابت و معمول می رسد به طور معمول مشتریانی بانک را معرفی می کنند که از مشتریان خوب به حساب می آیند آن ها افرادی را به بانک معرفی می کردند که محصولات، خدمات، موقعیت، ساعت های کاری و ... مسائل مربوط به بانک را دوست داشتند. با توجه به اینکه این مشتریان دقیقا به چیزی که می خواستند رسیده اند، حاضرند مبلغ مورد نیاز را سریعا برای آن پرداخت کنند. انرژی بازاریابی و فروش بسیار کمتری برای جذب آن ها صرف شده است. برعکس در مشتریانی که خود با بانک آشنا شده اند، مدت ها طول می کشد که جزییات خدمات آن را بر اساس تعامل های شخصی متوجه شوند.

بازاریابی

کسب درآمد اینترنتی

درعصر امروز اینترنت نقش مهمی در روند توسعه بازاریابی و فروش دارد . کارآفرینان زیادی به دنبال استفاده بهینه و حداکثری از اینترنت می باشد. در صورت توان استفاده بهینه و درست از اینترنت را داشته باشید می تواند به بخش بسیار مهمی از بازاریابی و مشاوره کسب و کار مبدل می شود . در غیر اینصورت هزینه کردن و خرید اینترنت هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود برای کسب حداکثری سود و بازگشت سرمایه خود از اینترنت و درآمدزایی از اینترنت را تجربه کنید

رعایب و دستیابی به اصول اساسی

برای دست یابی به اصول کار و روش کسب درآمد پاسخگویی به سه سوال زیر الزامی است

  1. دلیل اینکه یک مشتری محصول من را به رقیب ترجیح می دهد  چه در بازایابی سنتی و چه در بازاریابی آنلاین چیست ؟
  2. آیا برای تمام جنبه های محصولات و خدمات ما بازار مناسب وجود دارد ؟
  3. آیا بازار مورد نظر ما به اندازه کافی گسترده می باشد که کسب و کارمان را حمایت کند؟
  4. مقرون به صرفه ترین راه برای دستیابی به بازار با توجه به شعار ما محصول یا خدمات متفاوتی ارائه می کنیم
  5. چیست ؟

انتخاب صحیح و مناسب شبکه های اجتماعی

تمامی بازاریابی شبکه های اجتماعی کارایی یکسانی ندارند به طور مثال pinterest بر پایه تصویر می باشد برای یک فروشگاه طلا و جواهر مناسب و ایده آل می باشد اما برای یک موسسه وکالت چندان مناسب نیست برخلاف میزان تاکید بر حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی می شود حضور در تمام شبکه های اجتماعی خروجی موفقیت آمیزی نیست و گاهی امکان دارد به توسعه و ارتقای برند لطمه وارد کند تمام مسائل بستگی به جنس مخاطبین و جامعه هدف شما دارد که متناسب با کسب و کار خود باید انتخاب کنید برای مثال برای برقراری ارتباط با افراد میانسال جامعه برقراری ارتباط با شبکه اجتماعی تویتتر مناسب نیست و بازخوردی نخواهید گرفت قبل از اینکه زمان و هزینه کنید به خوبی راجع به همه این شبکه های اجتماعی تحقیق کنید.

ارائه محتوا ارزشمند

فعالیت در شبکه های اجتماعی فیسبوک، لینکدین،توییتر و ... با این پیغام که محصول ما را خریداری کنید قطعا به نتیجه نمی رسیم و با شکست مواجه می شویم مطالبی و محتواهایی باید به انتشار گذاشته شود مطالب باید با یک لینک ارزشمند ، یک مطلب در وبلاگ، یک ویدئو یا هر مطلبی که بار ارزشی داشته باشد را به محتوای خود لینک بدهیم و با تامین محتوا به عنوان یک پیج حرفه ای اطلاعات ارزشمندی را به اشتراک با مخاطب خود بگذارید در بازاریابی  دیجیتال  و اعتماد لازم برای تجارت بین شما به وجود آمده است سپس می توانید با قرار دادن بنر محصول تولیدی یا نوشتن یک ریپورتاژ برای محصول و یا خدمات خود آن ها را به فروش برسانید

توجه به میزان فروش نه بر میزان جذب فالور

یکی از مهم ترین و بزرگترین اشکالات بازاریابی اینترنتی دور شدن از اهداف می باشد شما به دنبال فروش محصول می باشید اما موفقیت خود را با میزان آمار بازدید و تعداد کلیک ها و لایک ها دنبال می کنید و معیارهای این چنین مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهید اگر اهداف شما با هدف های تیمی که فعالیت های آنلاین  و روابط عمومی انجام می دهند مغایر می باشد بهتر است صحنه را ترک کنید اهداف موقت مشکلی ندارد جذب تعداد مشخصی فالور و دنبال کننده در زمان مشخص هدف خوبی می باشد ولی اطمینان داشته باشیدکه هدف نهایی شما فروش بیشتر می باشد .

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ