سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت گمشده مؤمن است . حکمت را فرا گیر هر چند از منافقان باشد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 97 مهر 25 , ساعت 12:2 عصر

در ادامه ی این مقاله قصد داریم در خصوص مباحث زیر صحبت کنیم:

در ادامه این مطلب به معرفی انواع لامپ LED و ویژگی های خاص آن ها می پردازیم :

 

لامپ LED سرپیچ معمولی یا E27

لامپ ال ای دی سرپیچ معمولی یکی از انواع این محصولات است که دارای سرپیچ E27 بوده و به راحتی قابلیت جایگزین شدن با لامپ های رشته ای قدیمی را دارند. این لامپ ها نوری قابل توجه با راندمان بالا تولید می کنند و دارای حباب هستند که از ایجاد نورخیره کننده جلوگیری می کند. استفاده از این لامپ ها سبب می شود تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، بازدهی نوری نیز بالا رود.لامپ ال ای دی سرپیچ E27 در دسته لامپ هایی قرار دارند که طول عمر بالایی داشته و می توانند نور مناسبی را در فضا منتشر سازند همچنین این لامپ ها دارای توان ها و اندازه های مختلفی هستند که مشتریان می توانند متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایند.

لامپ LED سرپیچ شمعی یا E14

لامپ ال ای دی سرپیچ شمعی یا E14 دارای حباب شمعی شکل هستند که می توانند جایگزین لامپ های رشته ای شوند. این لامپ ها کاربردهای مختلفی دارند به طور مثال می توان از آن ها در لوسترهای منازل و چراغ های محیط های مختلف استفاده کرد. این لامپ ها می توانند نوری با کیفیت و شدت مناسب در فضا منتشر سازند و در عین حال با داشتن راندمان بالا و مصرف انرژی پایین در دسته تجهیزات مقرون به صرفه قرار دارند. این محصول می تواند به عنوان لامپ لوستر ال ای دی نیز مورد استفاده قرار گیرد و جایگزین لامپ های هالوژن قدیمی شود. انواع لامپ ال ای دی سرپیچ شمعی ) لامپ LED شمعی ( در رنگ های سفید مهتابی و زرد آفتابی تولید می شوند که می توان در یک فضا از ترکیب این رنگ ها استفاده کرد. یکی از ویژگی های لامپ شمعی ال ای دی طول عمر بالای آن است که سبب می شود با یکبار هزینه خرید تا مدت زیادی بتوان از این محصول استفاده کرد.

 

این لامپ ها دارای دو مدل مختلف هستند، لامپ ال ای دی فیلامنتی با سرپیچ معمولی E27 و لامپ فیلامینتی با سرپیچ شمعی E14 که مشتریان می توانند متناسب با کاربرد مورد نظرشان یکی از این مدل ها را انتخاب نمایند. انواع لامپ فیلامنتی می توانند جایگزین لامپ های معمولی شوند زیرا نور بیشتری تولید کرده و در عین حال گرمای کمتری ایجاد می کنند.لامپ های فیلامنتی از لحاظ شکل ظاهری و نور مشابه لامپ های رشته ای پرمصرف هستند اما از نظر انرژی بسیار کم مصرف هستند و خیلی کمتر از لامپ های ال ای دی دیگر گرم می شوند. از این لامپ ها می توان در لوسترهایی که دارای شید یا کلاهک هستند استفاده کرد و به دلیل شکل ظاهری زیبا و شیک همچنین مصرف انرژی کم توصیه می شوند. از لامپ های ال ای دی فیلامنتی می توان در فضاهایی که نیاز به نورپردازی با لامپ های زیبا داریم استفاده کرد و این لامپ ها قابلیت جایگزین شدن با هالوژن های قدیمی را دارند.

لامپ ال ای دی فلامنتی

   

لامپ اسرام طول عمر و سرویس دهی بسیار بالایی دارد.

  • لامپ اسرام در طول عمر و سرویس دهی اش پایدار بوده و دچار تغییراتی مانند افت دمای رنگ، شدت روشنایی، تولید حرارت، ایجاد نویز و بسیاری از مواردی که نارضایتی مصرف کننده را بهمراه دارد نمی شود.
  • لامپ اسرام در مقایسه با رقیبان قوی خود قیمت راضی کننده و مقرون به صرفه ای دارد.
  • لامپ اسرام در تمام زمینه های تخصصی و روشنایی عمومی اش از تاریخچه مصرف طولانی ای در ایران بهره مند است و به خوبی نزد خریداران شناخته شده است.
  • لامپ اسرام اصلی از بدل و تقلبی به خوبی قابل شناخته شدن است و با داشتن کمی تخصص تشخیص اصل بودن آن سهل و آسان شده و اطمینان خاطر خریداران را به ارمغان می آورد.
  • لامپ اسرام تقریبا همیشه در انبار ما موجود است و محصولاتی مانند یونیت دندانپزشکی، چراغ اتاق عمل، حرارت زایی جانوران و گیاهان، استودیو فیلم و صحنه، میکروسکوپ، پروژکتورها و بسیاری دیگر از تجهیزات که از این لامپها استفاده می کنند هیچگاه به دلیل عدم امکان تهیه لامپ از کار افتاده نمی شوند.
  • لامپ اسرام از بازدهی مصرف انرژی بسیار خوبی بهره مند است.
  • لامپ اسرام در هر زمینه ای دامنه بسیار بزرگی از محصولات را دارد که قدرت انتخاب خریدار را نسبت به مورد استفاده اش بالا می برد.
  • لامپ اسرام کیفیتی مثال زدنی دارد که بر همگان واضح و مبرهن است.

لامپ اسرام

لامپ LED ( لامپ ال ای دی ) یکی از جدیدترین انواع روشنایی است که در واقع مجموعه ای از یک یا چند LED یا دیود نوری می باشند، این مجموعه برای به دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز در کنار یکدیگر قرار می گیرند در واقع مجموعه این دیودها سبب می شود تا نوری ملایم و یکنواخت در فضا منتشر گردد. از این لامپ ها می توان جهت تامین روشنایی و همچنین تزیین فضا استفاده کرد. ویژگی های منحصر به فرد این محصول خرید لامپ LED را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است و سبب شده به سرعت جایگزین سایر منابع روشنایی گردند؛ زیرا انواع لامپ ال ای دی اسرام با مصرف انرژی کم و بازدهی بالا توانسته اند جایگاه خود را بین سایر رقبا ارتقا دهند. در سایت نور اسرام امکان خرید لامپ ال ای دی در مدل های مختلف لامپ ال ای دی حبابی، اشکی،لامپ ال ای دی  شمعی، فیلامنتی، سنسوردار، تخت، سوله ای، استوانه ای، فلاور و غیره با سرپیچ های متنوع برای شما امکان پذیر است.  

شــرکت نــوراســرام با سابقه 40 ساله اعضاء هیت مدیره در زمینه تهیه و توزیع لوازم،قطعات و تجهیزات وابسته به صنعت روشنایی بالاخص انواع لامپ ،ترانس ، چراغ و بالاستهای مورد مصارف صنعتی ، اداری ، خانگی ، معابر و پارکی با مارکهای تجاری مطرح از قبیل شرکت لامپ نور ، مازی نور ، اسرام ، فیلیپس ، جنرال الکتریک و ترایدونیکآمادگی کامل خود را در جهت تامین نیاز لوازم روشنایی کلیه پروژه ها با پشتوانه علمی و تجربه کافی اعلام میداریم.

درباره لامپ اسرام

شرکت اسرام یک شرکت تولید کننده وسایل روشنایی و لامپ تخصصی چند ملیتی بوده که مقر اصلی آن در شهر مونیخ در کشور آلمان قرار دارد. اسرام زیرمجموعه شرکت مادر زیمنس بوده و همواره از بزرگترین تولید کنندگان لوازم تخصصی روشنایی است. اسرام در سال 1919 با سرمایه گذاری و ادغام بخشی از شرکتهای زیمنس و آ ا گ تاسیس شد. نام تجاری اسرام از اوسمیوم و ولفرام (به زبان آلمانی یعنی تنگستن) مشتق شده است. در سال 1919 شرکت جنرال الکتریک بریتانیا (AEG) و شرکت زیمنس آلمان در جهت توسعه لامپ های رشته ای اقدام به تاسیس شرکت اسرام نمودند. در سال 1998 شرکت اسرام با هزینه 9،55 میلیون دلار شرکت زیمنس هندوستان را تاسیس کردند. در سال 2009 به فناوری تراکسون TRAXON شد و نیز در سال 2011 به فناوری سیتِکو SITECO دست یافت.

شرکت اسرام یک شرکت چند ملیتی به مرکزیت مونیخ بوده که دارای شعبه و زیر مجموعه هایی در کشورهای آلمان، فرانسه، هندوستان، لیتوانی، اسلواکی، روسیه، چین، اندونزی و آرژانتین نیز می باشد. این شرکت دارای بیش از 40،000 نفر پرسنل در سرتاسر دنیا است که به 140 کشور محصولات خود را صادر میکند. 

شرکت نور اسرام

از مهمترین تولیدهای این شرکت باید به لامپ اسرام اشاره کرد که در بازارهای رقابت جهانی همواره جز پر فروش ترین لامپهای مورد استفاده در روشنایی عمومی یا موارد تخصصی مانند لامپ سینمایی اسرام، لامپ پزشکی اسرام، کشاورزی و دامپروری بوده است.

لامپ اسرام در ایران نیز همواره طرفداران و مشتریان خبره و حرفه ای خود را داشته که این محصول را به دلایل زیادی همیشه در سبد خرید خود قرار داده اند و دغدغه همیشگی این خریداران حرفه ای تهیه لامپ اسرام اصلی بوده است.

لامپ LED ( لامپ ال ای دی ) یکی از جدیدترین انواع روشنایی است که در واقع مجموعه ای از یک یا چند LED یا دیود نوری می باشند، این مجموعه برای به دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز در کنار یکدیگر قرار می گیرند در واقع مجموعه این دیودها سبب می شود تا نوری ملایم و یکنواخت در فضا منتشر گردد. از این لامپ ها می توان جهت تامین روشنایی و همچنین تزیین فضا استفاده کرد. ویژگی های منحصر به فرد این محصول خرید لامپ LED را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است و سبب شده به سرعت جایگزین سایر منابع روشنایی گردند؛ زیرا انواع لامپ ال ای دی اسرام با مصرف انرژی کم و بازدهی بالا توانسته اند جایگاه خود را بین سایر رقبا ارتقا دهند. در سایت نور اسرام امکان خرید لامپ ال ای دی در مدل های مختلف لامپ ال ای دی حبابی، اشکی،لامپ ال ای دی  شمعی، فیلامنتی، سنسوردار، تخت، سوله ای، استوانه ای، فلاور و غیره با سرپیچ های متنوع برای شما امکان پذیر است.  

لامپ ال ای دی اسرام

لامپ های ال ای دی در مدل های مختلفی تولید می شوند (لامپ اشکی ، لامپ حبابی و غیره) و همین تنوع سبب شده است تا گزینه های مناسبی برای جایگزینی لامپ های معمولی و حتی کم مصرف به شمار روند. این لامپ ها با قدرت نوردهی بالا و همچنین مصرف کمِ انرژی، باعث کاهش هزینه ها می گردند و از نظر روشنایی یکی از بهترین موارد محسوب می شوند. انواع لامپ ال ای دی با سرپیچ معمولی، شمعی و فیلامینتی تولید می شوند که هرکدام کاربرد ویژه ای دارند و می توانند در منازل، سالن ها یا اماکن تجاری مورد استفاده قرار گیرند. امروزه روشنایی ال ای دی به دلیل داشتن مصرف برق پایین می توانند انتخاب خوبی جهت تعویض با لامپ های قدیمی باشند. همین موارد می توانند بر قیمت لامپ ال ای دی موثر باشند.

 

ویژگی لامپ LED

همانطور که در بالا اشاره شد، این نوع از روشنایی ها دارای خصوصیاتی هستند که امکان انتخاب آن ها توسط کاربر را افزایش می دهد. به طور کلی استفاده از روشنایی ال ای دی به دلایل زیر توصیه می شود:

  • طول عمر بالا
  • بازده نوری زیاد
  • روشن شدن لامپ به محض رسیدن برق به آنها
  • عدم ایجاد خرابی به دلیل روشن و خاموش کردن زیاد
  • لامپ های LED با گذشت زمان دچار افت نور نمی شوند.

 

لامپ 50 وات ال ای دی  از دیگر محصولات صنایع روشنایی کشور ایران می باشد. به دلیل اینکه این محصول در مصرف بهینه برق صرفه جویی می نماید و همچنین بازدهی نور بسیار زیادی به همراه دارد. سازندگان این لامپ را به گونه ای ساخته اند که نور آن آسیب به انسان و محیط زیست نمی رساند، چون فاقد هر گونه مواد زیان آور مانند جیوه و سرب می باشد. لامپ ال ای دی حباب با الهام گرفتن از منبع نور ال ای دی به تولید رسیده که این کار باعث شده تا محصول طول عمر بالایی داشته باشد و بدون نیاز به تعویض پی در پی از روشنایی زیبای آن بهره مند باشید.

لامپ ال ای دی 50 وات دارای ویژگی بسیار زیادی می باشد، یکی از ویژگی این محصول رنگ نور آن است که به دو رنگ نور آفتابی و مهتابی قابل مشاهده است، همچنین می توانید در هنگام خرید بر اساس سلایق رنگ نور را انتخاب نمایید. 

لامپ ال ای دی استوانه ای

کاربرد لامپ ال ای دی 50 وات 

لامپ ال ای دی حبابی  را می توان جهت روشنایی محیط های مختلف مانند خانه، فروشگاه، ادارات و.... استفاده نمود. شما می توانید جهت اطلاع از  قیمت لامپ ال ای دی با توان 50 وات سری حبابی  و یا خرید لامپ ال ای دی دارای توان 50 وات  به سایت نوراسرام مراجعه نمایید.

لامپ ال ای دی حبابی 15 وات 

لامپ ال ای دی حبابی با توان 15 وات از دیگر محصولات شرکت نوراسرام است. این محصول بهترین جایگزین برای لامپ‌ های فلورسنتی یا پرمصرف قدیمی است که بسیار مورد کاربرد قرار می‌ گیرد. این لامپ در مصرف برق صرفه‌ جویی می‌ نماید و قابلیت بازدهی نور بالایی دارد، به‌ گونه ای که تمام مساحت سالن را تحت پوشش قرار می دهد. گروه روشنایی نوراسرام با بهره گرفتن از منبع ال ای دی این لامپ را جهت جایگزینی با لامپ های رشته ای قدیمی ساخته‌ اند.  لامپ ال ای دی بروکس از طول عمر بالا برخوردار است که در مدت طولانی بدون هیچ اختلالی می‌ توانید از روشنایی و قابلیت کلید زنی بالای این لامپ بهره‌ مند شوید.

لامپ ال ای دی مدل حبابی 15 وات به سه رنگ نور آفتابی، مهتابی و یخی تولید شده است که خریداران می توانند رنگ نور مورد نظر خود را بر اساس دکوراسیون و نوع کاربری انتخاب نمایند. این لامپ دارای حباب A55 از جنس پلاستیک با رنگ سفید می‌ باشد، این حباب طوری ساخته‌ شده که به‌ راحتی نور را عبور می‌ دهد. شرکت نوراسرام برای ایمن‌ سازی محصول در برابر حرارت و گرما، بدنه‌ ی آن از جنس پلاستیک و آلومینیوم ساخته تا مقاومت زیادی داشته باشد. برای ساخت این لامپ از هیچ مواد آلوده‌ کننده یا جیوه استفاده‌ نشده و نور آن فاقد اشعه های مضر مادون قرمز و فرا بنفش است در نتیجه صدمه‌ ای به انسان نمی‌ رساند.

لامپ ال ای دی

کاربرد لامپ نوع ال ای دی حبابی 15 وات

لامپ مدل ال ای دی حبابی 15 وات  را می‌ توان برای روشن‌ سازی تمامی محیط‌ ها از جمله فضاهای داخلی، محل های عمومی همانند سالن ها، فروشگاه ها، مجتمع های تجاری و غیره استفاده نمود. شما می توانید جهت خرید لامپ ال ای دی حبابی 15 وات  و یا اطلاع از قیمت لامپ LED حبابی 15 وات به سایت نوراسرام مراجعه نمایید.

لامپ حبابی

لامپ ال‌ای‌دی حبابی گرد 12 وات

کاربرد:

  • مناسب برای روشنایی عمومی، منازل مسکونی، محیط‌های اداری و تجاری، هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، بیمارستان، موزه‌ و گالری‌
  • جایگزین لامپ 100 وات التهابی و 23 وات کم‌مصرف

 

شرایط استفاده:

  • قابل استفاده در شرایط محیطی سرد، خشک و مرطوب
  • اطمینان حاصل نماییدکه نصب یا تعویض این محصول در گستره ولتاژ مناسب صورت گرفته است.
  • این محصول را با تجهیزات کنترل‌کننده نور (Dimmer) استفاده نکنید.
  • در زمان نصب، تعویض و تمیز کردن محصول،  جریان برق را قطع نمایید.
  • از جداسازی اجزاء، تعمیر و یا تغییر در محصول خودداری نمایید.
  • این محصول را در مجاورت اشیاء قابل اشتعال همچون کاغذ یا پارچه قرار ندهید.
  • در مکان‌های با احتمال ریزش آب و یا در دمای بسیار بالا استفاده نشود.
  • از تماس دست با محصول در زمان روشن بودن و یا اندک زمانی پس از خاموشی به سبب حرارت بالا خودداری شود.
  • این محصول را در فضای کاملا بسته نصب ننمایید.
  • در زمان نصب در چراغ با وزن مشخص به این نکته توجه شود که این محصول وزن بیشتری نسبت به لامپ جایگزین شده دارد.
  • برای نصب از سرپیچ مناسب و استاندارد استفاده نمایید.

فواید:

  • صرفه‌جویی انرژی بیش از %85 در مصرف برق
  •   دارای طول عمر بیش از25000 ساعت، 25 برابر لامپ‌های رشته‌ای و 3 برابر لامپ‌های کم‌مصرف
  • سازگار با محیط زیست به دلیل عاری بودن از مواد سمی جیوه،  سرب و گازهای شیمیایی و منطبق بر استاندارد بین‌المللی RoHS
  • کاهش انتشارگازهای گلخانه‌ای
  • فاقد پرتوهای فرابنفش و فروسرخ
  • نور بدون لرزش و سوسو (Flicker Free) و کاهش خستگی چشم

 

ویژگی‌ها:

  • نصب و جایگزینی سریع و آسان
  • بازده نوری و ضریب حفظ شارنوری بالا
  • طول عمر بسیار بالا
  • روشن شدن سریع و آنی
  • طراحی جذاب و کاربردی
  • دارای عملکرد بسیار مطلوب در هوای سرد و دماهای پایین
  • داشتن استحکام مکانیکی و آسیب‌پذیری کم
  • مقاوم در برابر قطع و وصل مکرر برق و کلیدزنی در مقایسه با لامپ‌های کم‌مصرف و فلورسنت
  • سازگاری با سیستم‌های روشنایی خورشیدی به دلیل مصرف بسیار کم انرژی
  • حساسیت کم نسبت به نوسانات، تغییرات ولتاژ شبکه و دمای محیط به دلیل بهره‌گیری از راه‌انداز الکترونیکی جریان ثابت مبتنی بر IC
  • مجهز به بدنه آلومینیومی گرماگیر (Heat Sink) و برد فلزی (MCPCB) جهت بالابردن ضریب انتقال حرارت در راستای افزایش طول عمر LED Chip
  • مجهز به Constant Current IC Driver جهت افزایش عمر و کارکرد درایور الکترونیک و منبع نوری LED

از میان همه لامپ‌ها، لامپهای ال ای دی و از میان ال ای دی ها، لامپ‌های ال ای دی فیلامنتی ، پرنورترین لامپ لوستر هستند. این لامپ‌ها ظاهرشان کاملا شبیه به لامپ‌های رشته‌ای قدیمی است و نورشان بسیار به نور لامپ‌های رشته‌ای نزدیک است اما مصرف برقشان 85 درصد از کمتر است. یک لامپ ال ای دی فیلامنتی، 15 برابر کمتر از یک لامپ رشته‌ای برق مصرف می‌کند. لامپ‌های فیلامنتی ال ای دی، چه در روشن شدن و چه در خاموش بودن، ظاهری بسیار زیبا دارند.یک لامپ لوستر پُرنوردر زیبا جلوه کردن لوستر و لوازم دیگر خانه، نقش مهمی بازی می‌کند. در انتخاب لامپ مناسب برای لوستر، شدت نور با توجه به متراژ اتاقی که لوستر در آن قرار دارد، رنگ نور لامپ‌ها و نوع لامپ‌ها را باید در نظر گرفت.

 لامپ لوستر ال ای دی فیلامنتی

 

  •  لامپ لوستر کم مصرف
  •  لامپ لوستر رشته ای قدیمی
  • لامپ ال ای دی مخصوص لوستر
  • لامپ ال ای دی مخصوص لوستر معمولا همان لامپ ال ای دی شمعی است. اما بعضی لوسترها لامپهای حبابی معمولی دارند.

 نسل قدیم لامپ‌ها، لامپ رشته‌ای یا التهابی است که امروزه به پر مصرف معروفند. این لامپ‌ها به شدت گرما تولید می‌کنند و تقریبا 95 درصد از پول ما در هزینه برق این لامپ‌ها، صرف تولید گرما می‌شود نه نور.

  نسل دوم لامپ‌ها، لامپ‌های کم مصرف هستند که مصرف بسیار کمتری از لامپهای رشته‌ای دارند. اما ین لامپ‌ها خطراتی دارند که نمی‌توان از آنها به راحتی گذشت. لامپ‌های کم مصرف برای روشن شدن نیاز به جیوه دارند و جیوه یک ماده سمی است. در هنگام شکستن لامپ کم مصرف، تمام جیوه موجود د رآن وارد محیط می‌شود و حتی پاکسازی محیط از لامپ کم مصرف شکسته، با روش‌های معمول امکان پذیر نیست.

  نسل جدید لامپ‌ها، لامپ ال ای دی است. لامپ‌های ال ای دی حتی از لامپ کم مصرف هم کم مصرف‌ترند، خطرات لامپ‌های کم‌ مصرف را ندارند و کیفیت نورشان بسیار خوب است.

تعویض لامپ‌های لوستر با لامپ ال ای دی فیلامنتی

همه لامپ‌های ال ای دی، دقیقا با همان اندازه و همان سرپیچ لامپ‌های شمعی ساخته شده‌اند، و به راحتی با لامپ‌های شمعی قدیمی و کم مصرف لوستر، قابل تعویض هستند. لامپ قدیمی به علت گرمای زیاد، بسیار داغ می‌شوند و در هنگام تعویض آنها باید مراقب باشید که دستتان نسوزد. حتی لامپ‌های کم مصرف نیز تا حدودی داغ می‌شود.

انتخاب لامپ مناسب برای لوستر منزل

رنگ نور: لامپ‌های فیلامنتی ال ای دی، معمولا در رنگ‌ها آفتابی و مهتابی و سفید یخی در بازار وجود دارند. انتخاب رنگ نور کاملا سلیقه‌ای است. بعضی از افراد لامپ‌های آفتابی را برای رنگ نور اتاق یا پذیرایی خود می‌پسندند. بعضی دیگر، نورهای مهتابی را می‌پسندند ولی، اکثر افراد از نورهای ترکیبی استفاده می‌کنند. یعنی لامپ‌های آفتابی و مهتابی را در لوستر کنار هم می‌گذارند.

 

شدت نور: برای یک اتاق 12 متری در حالت معمولی نیاز به لامپ ال ای دی 15 وات دارید. اگر نور کمتری می‌خواهید از لامپ 12 وات و اگر روشنایی بیشتر از حد معمول می‌خواهید، از لامپ 20 وات ال ای دی استفاده کنید. حالا اگر اتاق شما 24 متر است اعداد بالا را دو برابر کنید. اما از آنجا که لامپ 15 وات شمعی نداریم، عدد 15 را می‌توانید به تعداد شاخه‌های لوستر تقسیم کنید. مثلا فرض کنید یک لوستر 6 شاخه برای یک فضای 24 متری دارید.  برای 24 متر نیاز به 30 وات لامپ ال ای دی است. برای این کار می‌توانید 6 عدد لامپ 5 وات شمعی ال ای دی استفاده کنید.

خطرات لامپ کم مصرف و لامپ رشته‌ای

لامپ کم مصرف جیوه دارد و جیوه یک ماده سرطان زاست. تا زمانی که این لامپ‌ها نشکنند، خطری از این ناحیه متوجه ما نیست اما بعد از شکستن این لامپ‌ها، جیوه با خورده شیشه‌های آلوده به آن، در تمام فضا پراکنده می‌شود. در لامپ‌های رشته‌ای نیز شیشه آنها به شدت داغ می‌شود و بر اثر تغییرات دمایی یا رسیدن قطرات آب، می‌توانند بترکند و خرده شیشه‌های آنها، در محیط پراکنده می‌شوند.

لامپ ال ای دی تقریبا تمامی مزایای لامپ‌های قدیمی را دارد و هیچ‌ یک از معایب آنها را ندارد:

  • لامپ ال ای دی، در حال حاضر کم مصرف‌ترین لامپ موجود در دنیاست.
  • موارد سمی مانند جیوه در ساختار آن با کار نرفته است.
  • قابلیت شکستن ندارد چون معمولا حباب این لامپ‌ها شیشه‌ای نیست.
  • لامپ‌های الای دی آفتابی یو وی ندارند.
  • لامپ ال ای دی از کم مصرف در بسیاری موارد ارزان‌تر است.
  • نور یکنواخت و آرامش بخشی دارد.
  • نور لامپ ال ای دی شبیه به نور لامپ‌های رشته‌ای و نور خورشید است.

لامپ های فیلامنتی

لامپ های شمعی فیلامنتی نیازی به دفع حرارت ندارند. این لامپ های فیلامنتی یادآور یک نسبت بالای لومن به وات اند. هنگامی که لامپ های شمعی فیلامنتی آمد جایگزین مناسبی به جای لامپ های رشته ای شد.فناوری LED به دلیل چالش های زیبایی که دارا است لامپ های رشته ای را با مشکل رو به رو کرده است.لامپ های LED معمولی از تعداد کمی از چیپ های با شدت بالا ساخته شده است. در داخل یک محفظه با اپتیک مناسب که نور در الگوی مورد نظر پخش شده ساخته شده است. LED ها بسیار به حرارت حساس اند. و نوع LED ها با قدرت بالا تعبیه شده درون لامپ های LED معمولی مقدار زیادی از حرارت را تولید می کنند. دفع حرارت به فلز بزرگی احتیاج دارد، که گرما را از LED ها گرفته و به محیط اطراف پراکنده کند.

لامپ LED برای اولین بار توسط یک آینده نگر به منظور توزیع نور از تراشه های LED در یک الگوی منطقی به تصویب رسید. در حالی که آن ها به اندازه کافی از طریق فلز دفع حرارت خنک میشدند.

تکنیک های فناوری و تولید پیشرفت کرده اند، کوچک شدن ابزار دفع حرارت به اندازه کافی برای تولید لامپ میسر شده است که به طور فزاینده به تقلید ظاهری لامپ های فیلامنتی به لامپ های رشته ای پرداخته است. یک مدل که لوله های نور در دسترس هستند که تلاش برای شباهت به لامپ های رشته ای را انجام می دهند. به طور کلی،برای جایگزینی لامپ های رشته ای به لامپ های LED بازده در محدوده 90 لومن بر وات به طور وسیعی متداول شده است .

دفع حرارت مورد نیاز می تواند در یک شکل برامده که به چراغ شبیه نیست برای جایگزینی در نظر گرفته شود. به تازگی، ما در حال تحقیق برای نوسازی گزینه های روشنایی 1850 ساختمان ایتالیایی هستیم، من به یک نوع جدیدی از لامپ های LED که یک رویکرد کاملا متفاوت نسبت به تراشه LED، کاهش گرما با قدرت بالا پخش نور از لامپ های LED در زمان برخورد کردیم. این به اصطلاح "رشته LED” لامپ به نظر میرسد، دقیقا مانند لامپ های رشته ای: یک حباب شیشه ای برای پوشاندن یک برج شیشه ای کوچک در داخل، با یک قطعه کوچک فلزی برای نگهداشتن یک سری از فیلامنت به شکل رنگ زرد قابل مشاهده است. بدون هیچ نشانه های خارجی که این LED وجود دارد. برخی فروشندگان لامپ های LED فیلامنتی که به صورت شگفت انگیز ساخته شده این ادعا را دارند که: طول عمر از 25000 ساعت به 50000 ساعت افزایش پیدا کرده است، شاخص کیفیت رنگ (CRI) بالای 80 است، و بازده برجسته نزدیک به 90 لومن بر وات است.

این لامپ ها به نسبت جدید هستند و تقریبا در سال 2014 به بازار اروپا معرفی شده اند.

لامپ سینمایی اسرام

شرکت لامپ اسرام بزرگترین تولید کننده لامپ XBO یا لامپ زنون و لامپ سینمایی اسرام در دنیا می باشد و بیش از نیم قرن از تولید این لامپ میگذرد. طی 60 سال گذشته، لامپ های زنون(XBO) اسرام لذت تماشای فیلم را در سراسر جهان افزایش داده و رفتن به سینما را به تجربه ای به یاد ماندنی تبدیل نموده است. عصر سینمای دیجیتال تقاضا برای استفاده از تکنولوژی های جدید را دوچندان کرده است، اما لامپ سینمایی XBO با بهره گیری از بهبود و توسعه همواره از تقاضای بازار جلوتر می باشد.پروژکتورهای سینمایی جدید با استفاده از لامپ های زنون اسرام ساخت آلمان تصاویر با کیفیت بالا و فوق العاده را تضمین می نماید. لامپ های زنون اسرام در پروژکتورهای معروف سونی، NEC، Christie و Barco کاربرد دارد.

فیلترمادون قرمز : شیشه ای کاملا تیره رنگ است که چشم انسان پشت آن را نمیبیند, این فیلتردر لامپ مادون قرمز نور مریی را حذف میکند و فقط نور مادون قرمز را از خود عبور میدهد. ضمنا این فیلتر درکمیت نور نیز تاثیر داردلامپ مادون قرمز به خاطره داشتن رنگ قرمز,طولانی ترین طول را موج دارد. تابش لامپ مادون قرمز دارای طول موج تقریبا 750 نانومتر و 1 میلی متر است و باتوجه به سهم امواج مادون قرمزاز طیف رنگها ,کاربردهای زیادی را می توان نام برد .

لامپ مادون قرمز

همچنین لامپ های مادون قرمزدودسته تقسیم میشود؛ لامپ مادون قرمز (THERATHERM) که جهت درمان استفاده میشودو لامپ مادون قرمز (SICCATHERM) که جهت پرورش دام وطیور قابل استفاده میباشد.

  • لامپ مادون قرمز THERA THERM» لامپ مادون قرمز قابل استفاده در درمان بیماریهای مفصلی و ماهیچه ای خصوصا دردهای پشت کمرمیباشد, همچنین لامپ های مادون قرمز باعث کاهش درد مفصلی و ماهیچه ای میگردد.امروزه این لامپ در فیزیوتراپی و کاهش دردهای مفصلی نقش مهمی دارد وشرکت اسرام با کیفیت بالایی این لامپ راتولید و عرضه میکند.
  • لامپ مادون قرمز SICCATERM » ابن نوع لامپ مادون قرمزجهت استفاده درپرورش دام و طیور وهمینطور برای گرم نگه داشتن محیط حیوانات خانگی , جوجه کشی و غیره …..در حقیقت ایفای نقش دمای بدن مادر به عهده این لامپ است وبه ان مادر مصنوعی نیز اطلاق میشود.این لامپ در وات 150 و250 تولید شده وبا جریان برق 230 ولت راه اندازی میشود. پوشش نور مناسب وگرمای مطلوب از خصوصیات این لامپ میباشد, لذا درپرورش صنعتی طیور بسیار کارامد است. همچنین برای نگهداری پرندگان زینتی در منزل وبرخی خزندگان نیز کارامد است.

در پرورش طیور لامپ مادون قرمز دارای مزایای متعددی است که در زیر به اختصار بعضی از آن ها را بیان می کنیم.

  • ایجاد گرمای یکنواخت برای جلوگیری از تجمع جوجه ها در یک نقطه
  • جلوگیری از سرد شدن محیط پرورش جوجه ها و سرما خوردگی آن ها
  • جلوگیری از بیماری هایی همچون کانابالیسم (همخوارگی)

لامپ گلخانه ای مجموعه ای از فواید برای صنعت کشاورزی به همراه آورده است که از جمله آن می توان به تولید بیشتر، شکوفایی زودتر، و رشد ریشه سریعتر، کنترل بیشتر روی رشد گیاه و استفاده اقتصادی از زمین کشاورزی اشاره کرد. آنها همچنین از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه هستند، در نتیجه به کشاورزان با مصرف انرژی کمتر به خصوص در طول فصول زمستان و پاییز کمک بسیار می کنند.در هر پروژه مقدار بهینه نور مورد نیاز دریافتی توسط هر گیاه خاص که برای پرورش آن گیاه مناسب است در شرایط موجود مورد مطالعه قرار گرفته و به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد. در نهایت این محاسبه شامل روشنایی (سطح نور، طیف نور، یکنواختی مورد نیاز، و مکان وزمان نور) و شرایطی که در آن این سطح روشنایی اثرگذار باشد مانند شرایط جوی و غیره و میزان مصرف انرژی خواهد بود. این محاسبات برای محصولات مختلف کشاورزی از جمله تولید سبزیجات، پرورش برگ و گیاهان جوان، گل های زینتی، رشد و نگهداری گیاه قابل استفاده است.

لامپ گلخانه ای

 

 

 

 

 


شنبه 97 مهر 21 , ساعت 5:20 عصر

تاریخچه کاشت دندان

در ادامه ی این مقاله در خصوص موضوعات زیر شما عزیزان را مطلع خواهیم کرد:

  1. دندانپزشک زیبایی در تهران

  2. لمینت دندان
  3. انواع لمینت دندان
  4. کاشت دندان
  5. تغذیه بعد از ایمپلنت
  6. هزینه اصلاح طرح لبخند
  7. ارتودنسی

در زمان های قدیم خیلی از این اتودها برای کاشت دندان انجام گرفت که شروع آن از قرن 19 ام بود و از جمله ی آنها می توان به کاشت دندان در دهان یکی دیگر بود و بعد آن را در دهان کسی دیگر می گذاشتند که با این کار بیماری های عفونی را زیاد می شد و این بیماری عواقب جدی ای در پیش داشت. و از موارد دیگر این تجربه های شکست خورده می توان به کاشت دندان هایی از جنس نقره، سرب، طلا و چینی اشاره کرد که از این موارد، نتیجه ی مناسبی دریافت نکرده اند و بعدها در قرن بیستم میلادی در سال 1931 (م)، یکی از کشفیاتی که توسط یکی از دکترهای آن زمان این بود که از آلیاژ “ویتالیوم ” برای ساخت ایمپلنت و دندان های مصنوعی استفاده می شد و در این قرن در سال 1947 یکی از دیگر از کاشف ها توانست ماده ای از فلز تانتالیوم آلیاژی به دست آورد که برای این کار مورد استفاده قرار می گرفت و بعدها در همین سال ها و در این دوره آلیاژ هایی از جنس کروم و کبالت نیز اختراع گردید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنتولوژی یک علم در شاخه های علمی می باشد، که در این علم تیم های تحقیقاتی زیادی شکل گرفتند که این تحقیقات نشان دهنده ی اهمیت به مبحث کاشت دندان در حال حاضر نیز می باشد و از جمله ی این تیم ها تیم تحقیقاتی سوئد بود که در این مورد اطلاعات زیادی را به دست آوردند. این تیم به دست یک جراح ارتوپد اداره می شد که آنها به طور میکروسکوبی در مورد بافت های دندانی کار می کردند که روی یک خرگوش، که با پیوند آن به استخوان ران ایجاد می گردد که بعد از مدتی این استخوان ران پیوند خوب و مناسبی با استخوان داشت که از آلیاژ تیتانیوم به دست می آمد. این رخداد مهم در علم کاشت دندان  ”اوسینتگریشن” گرفت.

بهترین دندانپزشک زیبایی

از این‌که به فکر انتخاب یکی از روش‌های درمانی و زیبایی برای عارضه‌های دندانی خود بیفتید لازم است که دندانپزشک متخصص و باتجربه در این زمینه را بیابید و با اعتماد کامل به او بتوانید به درمان و ترمیم‌های بعدی اقدام کنید؛ بنابراین در انتخاب دندانپزشک زیبایی خود بسیار دقت نموده و اطلاعات لازم و کافی در رابطه با دانش و علم و همچنین میزان تجربه او کسب نمایید. روش‌های مختلفی برای شناخت بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی وجود دارد که یکی از این موارد بررسی میزان علم و سواد او می‌باشد. با مراجعه به بانک دندان‌پزشکان متخصص در حیطه زیبایی می‌توانید با این افراد آشنا شده و اطلاعات لازم در رابطه با مجوز و میزان تجربه کاری آن ها به دست آورید. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با ویژگی‌های یک دندانپزشک متخصص و با تجربه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دندانپزشک زیبایی

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران

برای انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی می‌بایست به چند موردتوجه کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های دندانپزشک زیبایی خوب یا به تعبیر شما بهترین دندانپزشک زیبایی این است که دندانپزشک زیبایی خوب همزمان با زیبایی لبخند و دندان های شما به سلامت دهان و دندان شما نیز اهمیت می دهد.

یک دندانپزشک زیبایی می‌بایست از استانداردهای به‌روز برای روش‌های درمانی خود استفاده نماید و فراموش نکنید که این گروه از متخصصین دائماً در حال شرکت در دوره‌های مختلف برای بررسی انواع روش‌های مختلف برای درمان‌های زیبایی می‌باشند.صبر و حوصله بالا نیز یکی از ویژگی‌های بهترین دندانپزشک زیبایی محسوب می‌شود. به دلیل به کار بردن روش‌های مختلف برای درمان عارضه‌های متفاوت یک دندانپزشک زیبایی می‌بایست از اخلاق و صبر مناسب برخوردار باشد تا بتواند با بیمار خود به‌درستی ارتباط برقرار نماید.دندانپزشک زیبایی خوب با استفاده از تکنولوژی مدرن و نرم افزارهای طراحی لبخند، لبخندی زیبا به شما ارمغان می دهد.

در ادامه ی این مقاله برخی از خدمات زیبایی دندان نام برده و توضیح داده می شوند. اگر به فکر سلامتی و زیبایی دندان های خود هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین دندانپزشک زیبایی

لمینت دندان چیست؟   

 یکی از مهمترین درمان های دندانپزشکی زیبایی، لامینت ونیرها هستند. لامینت(Laminate)  یا  ونیر (Veneer)  یک لایه بسیار نازک سرامیکی و یا کامپوزیتی است که روی سطح جلویی دندانها  باند می شود.

لامینت ها برای اصلاح  بدشکلی – بدرنگی – شکستگی – ترک خوردگی – ویا کجی دندانها ونیز برطرف کردن فاصله بین دندانها کاربرد دارند.

گاهی اوقات لمینت ها میتوانند جایگزین مناسبی برای درمان ارتودنسی نیز باشند و بعنوان درمان راحت تر و مطمئن تر و سریعتر و کم هزینه تری مورد استفاده قرار بگیرند.

لمینت دندان

انواع لمینت دندان

  • لمینت سرامیکی  (غیر مستقیم)
  • لمینت کامپوزیتی  (مستقیم)

منظور از لمینت مستقیم این است که دندانپزشک لامینت کامپوزیت را مستقیم روی دندان شکل می دهد و با اشعه فیکس می کند و منظور از لمینت غیرمستقیم این است که پس از تراش و قالب گیری دندان توسط دندانپزشک، لمینت در لابراتوار ساخته می شود.

 

لمینت سرامیکی

لامینت سرامیکی یک لایه نازک حدود 1-2 میلیمتر  از جنس پرسلن یا همان چینی ویا سرامیکی خاصی می باشد  که پس از  تراش مختصر سطح جلویی دندان و قالب گیری توسط دندانپزشک، در لابراتوار ساخته شده سپس روی دندان چسبانده می شود.

لمینت کامپوزیتی

لامینت کامپوزیتی نیاز به قالب گیری و لابراتوار ندارد و حتی  نیاز به همان تراش مختصر دندان را هم ندارد و مستقیما کامپوزیت توسط دندانپزشک روی سطح مینای دندان بدون هیچگونه تراش، گذاشته شده، شکل داده می شود و با اشعه فیکس می شود. که این حتی می تواند به عنوان یک لایه محافظت کننده روی مینای دندان  در طول سالها  نقش مهمی ایفا کند.به خصوص در مواردی که مینای دندان دچار مشکلاتی مثل ساییدگی، شکستگی، لب پریدگی، ترک های ریز و یا تحلیل می باشد ، لمینیت کامپوزیتی نه تنها هیچ آسیب و ضرری به مینای دندان نمی رساند بلکه به عنوان یک لایه محافظت کننده و پوشاننده روی مینای دندان بسیار مفید هم هست ضمن اینکه زیبایی بی نظیری هم ایجاد می کند.البته در زیبایی و جلوه طبیعی  و طول عمر لامینیت ها،  تکنیک دقیق توسط دندانپزشک  ومواد مورد استفاده با کیفیت بالا، تاثیر بسزایی دارد.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}

IFrame

 

ایمپلنت چیست

از سال های خیلی دور بشر همواره در پی جایگزینی دندان های از دست رفته ی خود بوده است و این کار را به صورت کاشت دندان در حال حاضر مشاهده می کنیم. قومی به اسم اتروسکان ها وجود داشت که در ایتالیا زندگی می کردند که این افراد برای ساخت دندان مصنوعی از استخوان های گاو های نر استفاده می کردند و گروه دیگری از نژادها به نام ” مایان” از دندان های مصنوعی ای از جنس صدف که جایگزین دندان های ثنایای از بین رفته استفاده می شد.

به طور کل ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می گردد و در این جایگزینی به استخوان چفت شده و محکم می شود که در اتصال هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی گردد و می توان گفت که این ایمپلنت ها هیچ فرقی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کیفیت با دندان طبیعی ندارد و این دندان می تواند هم محکم و هم کار دندان قبلی را به خوبی انجام می دهد. اما در مواردی نمی توان را آن را درست کرد خیلی خوب چفت کرد که باید با ایجاد تعدادی دیگر از ایمپلنت های دیگر این مشکل را برطرف نمود.

 

از لحاظ ظاهری هم می توان گفت دندان ایمپلنت و کاشته شده زیبایی دندان طبیعی و قبلی را دارد و با کاشت دندان شما می توانید جذابیت و زیبایی خود را حفظ کنید و از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی نداشته باشید. این روش کاشت دندان هیچ گونه عوارضی را ایجاد نمی کند و از لحاظ کیفیت هم در حد عالی می باشد. مزایای زیادی در این نوع وجود دارد که از جمله ی آن می توان به حالت عادی برگشتن فک، جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان های مجاور، تحرک ناپذیری (اذیت نکردن آن در دهان و جا به جا نشدن آن)، کم کردن درد دندان، فیکس بودن و از ایجاد دردسرهای بعدی جلوگیری کردن اشاره کرد. فلز تیتانیوم تاکنون از مزیت هایی برخوردار می باشد که با واسطه ی اتصال و پیوند بیولوژیکی با استخوان خیلی از مشکلات استخوانی و بیماری های زیادی را بهبود بخشیده است.

هزینه کاشت دندان

اشاره شد که ایمپلنت از تحلیل رفتن دندان جلوگیری می کند که از جمله ی آنها می توان به جلوگیری از تحلیل رفتن اسخوان فک اشاره کرد و به مرور وقتی کاشت دندان صورت می گیرد که استخوان آن ناحیه را قوی می کند و جا می افتد. که با کشیدن دندان بعد از آن بلافاصله بهتر است از کاشت دندان غافل نشویم تا بعدها مجبور نشویم که مدت زمان زیادی را منتظر درست شدن فک و استخوان های صورت خود باشیم و این عمل با زودتر انجام شدن به نتیجه ی دلخواه می رسد.

 

عملکرد دندان های ایمپلنت و کاشته شده را می توان به گونه توصیف نمود که ایمپلنت دندانی با استخوان فک به راحتی وصل می گردد و یکی از کارهای مهم و اساسی در کاشت دندان می باشد و در این مورد می توان گفت که با اتصال قوی استخوان و پوشش دهی اطراف و کل آن را استفاده های دیگر از آن کرد که خیلی از بیماران را درمان کرده و استفاده ی فراوانی دارد. در روی ایمپلنت شیار هایی بر روی سطوحش وجود دارد که این شیار ها می تواند که این شیار ها در استخوان فک پیچ می گردد و با گذشتن مدت زیادی این این ایمپلنت با افزایش توده ی استخوانی بیشتر دندان محکم تر می شود و بخش تاج آن را به صورت دندان طبیعی درست کرد. تعداد کارگذاری ایمپلنت بستگی به جایگاه دندان و تراکم آن دارد ولی عموماً وجود یک ایمپلنت برای یک دندان از دست رفته کافی است.

کاشت دندان چیست

کاشت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت دندان برای افرادی که دارای سلامت عمومی کاملی باشند که در این صورت اگر هم فرد مورد نظر سیگاری و یا معتاد به مشروبات الکلی داشته باشد، نتیجه ی خوبی یقیناً از کاشت دندان نخواهند گرفت زیرا هم پلاکت های دندان و هم بافت های لثه از بین رفته و کم کم نابود می گردد و تحلیل می شوند. بیشتر دندانپزشکان از انجام ایمپلنت و کاشت دندان برای افراد سیگاری و کسانی که در کل از دود استفاده می کنند، خودداری می کنند.

 

داشتن دندان هایی سالم برای فرد احساس خرسندی به فرد داده و اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. زیرا با صنعتی شدن مواد قندی ایجاد پوسیدگی در دندان ها شروع به افزایش در افراد شد که امروزه شاهد این موضوع هستید که با بالا رفتن سن افراد دندان هایی پوسیده آنها زیاده شده به طوری فرد ناگزیر است آنها را بکشد و در صورت نداشتن یک یا چند دندان فرد دیگر قادر نخواهد بود که مواد غذایی را مورد استفاده قرار دهد و آنها را خوب بوجود و همچنین دهان خود را باز کند زیرا نداشتن دندان چهره جالبی را برای فرد ایجاد نمی کند. و در این مرحله است که فرد ناگزیر است روشی را به کار ببرد که برای دندان های خود جایگزینی قرار دهد که راه های زیادی برای این کار وجود دارد از جمله کاشت دندان، لمینت دندان و استفاده از دندان های مصنوعی متحرک که هر یک از این روش ها دارای معایب و مزایایی هستند به طور مثال در روش کاشت دندان هزینه کاشت دندان برای فرد بالا بوده و عده ی کمی از مردم تن به انجام این کار می دهند زیرا علاوه بر هزینه استفاده از این روش بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.

 

جهت جلوگیری از بروز پوسیدگی در دندان لازم به ذکر است که بدانید قند ها مهمترین عامل در ایجاد این پوسیدگی بوده به طوری که میکروب های موجود در دهان علاقه شدیدی به مواد قندی داشته که در صورت استفاده این مواد در تقویت آنها کمک کرده و این فرصت به آنها داده می شود که کار پوسیدگی دندان را آغاز کنند. برای جلوگیری از این امر باید استفاده از این مواد را کاهش داده و مواد قندی که صنعتی هستند را نسبت به قند های طبیعی همانند خرما را کاهش داده و در صورت استفاده از مواد قندی از مسواک استفاده کرده و یا در حد امکان دهان خود را شستشو نمائید. با این کار از ماندن مواد قندی در دهان جلوگیری کرده و این فرصت را به میکروب نمی دهید که از آنها تغذیه کنند. عامل دیگری که در بروز پوسدگی دندان نقش دارد کاهش بزاق دهان می باشد.

 

از گذشته تا به امروز انسان ها به دنبال راهی برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود بوده اند و جهت تحقق این کار از راه ها و مواد مختلفی استفاده شد تا بالاخره موفق به ساخت ایمپلنت شدند. ایمپلنت با جنس تیتانیومی که دارد امروز بهنرین روش برای جایگزین کردن یک یا چند دندانی که از دست رفته می باشد. و به صورت یک ریشه در لثه بیمار جایگذاری شده و یک دندان مصنوعی به سر دیگر آن وصل می شود.

 

افراد هنگام تصمیم به کاشت دندان این کار برای آنها مبهم بوده و نمی توانند تصمیم بگیرند زیرا هزینه های مختلفی جهت ایمپلنت دندان وجود دارد و علت این تفاوت هزینه را نمی دانند. و عده ای بر اساس هزینه بالا کیفیت را ارزیابی می کنند اما لازم به ذکر است که با هزینه نمی توان کیفیت را ارزیابی کرد و در کل ایمپلنت در دو نوع کیفیت بالا و متوسط ساخته می شود. و بر اساس کیفیت می توان آنها را ارزیابی کرد. زیرا برای مثال ایمپلنتی که در کشور سوئیس مورد ساخت و ساز قرار گرفته و با کیفیت خوب از ایمپلنتی که در سوئیس با کیفیت متوسط ساخته شده بهتر است و این بهتر بودن بسته به مواد به کار برده شده در ایمپلنت می باشد و نه برند و طراحی ایمپلنت.

 

مقایسه کاشت دندان های مختلف

  • از دست دادن دندان: در صورتی که شما تنها یک دندان خود را از دست داده باشید راه های مختلفی برای کاشت دندان با هزینه کاشت دندان متفاوتی وجود دارد. ولی باید در نظر گرفت کدام راه برای جایگزینی بهتر بوده و کاشت دندان شما سبب ضربه زدن به دندان های مجاور با آن دندان نگردد. در صورتی شما از روش بریج جهت جایگزینی دندان استفاده نمائید این روش معایبی از قبیل بروز پوسیدگی تدریجی در دندان های مجاور به علت ایجاد تراش در آنها شده و استخوان فک طی گذشت زمان تحلیل داده می شود. بهترین راه حل ممکن جهت جایگزینی دندان از دست رفته شما ایمپلنت دندان یا کاشت دندان می باشد که با به کار بردن این روش مطمئن می توانید یک دندان دائمی در صورت رعایت بهداشت دهانی بدست آورید و دندان های مجاور نیز در سلامت کامل به سر ببرند و استخوان فک نیز در این روش تحلیل نخواهد رفت. و هزینه کاشت دندان در این روش بسته به مواد به کار رفته و کیفیت ایمپلنت می باشد.

 

  • در صورتی که بیش از یک دندان خود را از دست داده باشید: راه حلی که متداول است استفاده از پلاک متحرک می باشد که این روش نیز معایبی را شامل می شود که از معایب آن می تواند به مواردی که در زیر ذکر می شود اشاره نمود. پلاک متحرک پارسیل به علت سنگینی و فشار گیره ای که به دندان های پایه وارد می شود باعث لقی در آنها شده و لق شدن دندان پوسیدگی تدریجی را در بر دارد. و در این شرایط نیز بهترین راه کاشت دندان یا ایمپلنت دندان هست هر چند هزینه کاشت دندان در این روش بالاتر خواهد بود.

 

  • در صورتی که فرد کل دندان های خود را از دست داده باشد: راه حلی که آنها را بسیاری به کار می برند استفاده از پروتز های کامل متحرک می باشد که با این نوع دندان های مصنوعی فرد دچار مشکل در صحبت کردن می شود و طعم غذا را احساس نخواهد کرد و در حرف زدن نیز دچار اخلال می گردد. برای رفع این مشکل نیز می توان از ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت استفاده کرد.

یک روش به این صورت است که می توان از چهار ایمپلنت با قطر دو میلیمتر استفاده نمود که این نوع در افرادی کاربرد دارد که استخوان فک آنها تحلیل رفته و از این ایمپلنت پس از اینکه در فک4  سر توپی شکل قرار گرفت به شکل یک کاسه دندان های مصنوعی را به خود همانند یک پایه نگه می دارد. البته هزینه کاشت دندان در این روش بالاتر است. و در روش دیگر 8 ایمپلنت  مورد استفاده قرار می گیرد و در فک پایین نیز 6 عدد که پروتز ها بر روی این 14 ایمپلنت قرار داده می شوند که هزینه کاشت دندان در هر دو مورد متفاوت است. در هنگام کاشت دندان، هزینه های لابراتواری نیز باید محاسبه شود که این مورد به هزینه کاشت دندان اضافه می کند. هزینه کاشت دندان بستگی به نوع و کیفیت ایمپلنت نیز دارد. اگر شما از ایمپلنت با کیفیت بهتر استفاده می کنید، هزینه کاشت دندان بالاتر خواهد رفت. چون هزینه ساخت قطعات ایمپلنت برای شرکت سازنده ایمپلنت بالاتر خواهد بود.

 

تغذیه بعد از جراحی ایمپلنت

 

کلیه بیماران بعد از جراحی ایمپلنت لازم است از دندان و دهان خود به نحو احسنت مراقبت کنند ‌تا دندان جراحی شده سریعتر بهبود پیدا کند. برای بیشتر بیماران ممکن است سوال شود که بعد از کاشت دندان چه نوع برنامه غذایی را باید استفاده کنند و تا چه مدت باید رعایت های لازم را در این باره انجام دهند. بعد از قراردادن ایمپلنت در استخوان فک مریض، سلول‌های استخوان فک تلاش می‌کنند خود را به ایمپلنت چسبانده تا به یک ریشه‌ی طبیعی مبدل شوند و پس از گذشت زمان بافت پیوندی به استخوان طبیعی پیوند خورده می شود.  به علت وارد امدن فشار به ایمپلنت‌ در مراحل اولیه بعد از جراحی ایمپلنت ، ممکن است به رشد بافت‌های جدید آسیب وارد شود، پایه‌های ایمپلنت سست گردیده و سبب از بین رفتن ایمپلنت دندان شود.

 

اولین ساعات پس از کاشت ایمپلنت

در اولین ساعت ها بعد از جراحی ایمپلنت، میزانی احساس تورم، درد و خونریزی در محل جراحی ایمپلنت بسیار طبیعی و قابل پیش بینی است. برترین گزینه استفاده از غذاهای نرم در این زمان است تا به بافت پیوند خورده ضربه و آسیب وارد نیاید. سعی بفرمایید مصرف مایعات را به حداکثر برسانید تا روند بهبود سریع تر انجام شود.

 

 هفته‌ اول پس از کاشت ایمپلنت

در این مرحله توصیه می شود همچنان از رژیم غذایی مملو از غذاهای نرم استفاده بفرمایید. همچنین سعی بفرمایید از جویدن غذا هرچند نرم علی الخصوص در محل کاشت ایمپلنت، خودداری بفرمایید.

 

سه تا شش ماه پس از کاشت ایمپلنت

پیوند استخوان هنگام جراحی ایمپلنت روندی است که کم کم با گذشت زمان و به طور متوسط در یک دوره شش ماهه در بیماران به انتها می رسد. ایمپلنت در پشت دهان و بخشی از آن هم در فک بالایی قرار گرفته و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بطور کامل با فک جوش و پیوند بخورد. در مورد هایی که کیفیت استخوان بیمار مناسب نباشد، طول مدت جوش خوردن استخوان و ایمپلنت طولانی تر گشته و همچنین در مواردی امکان دارد تا نه ماه نیز طول بکشد.

 

هماهنگی و تعادل دندان ها

هم اندازه نبودن، و یا وجود فواصل میان دندان ها در صورت نیاز با ارتودنسی و یا ونیر اصلاح می شوند.

دندان های از دست رفته و شکسته

شکستگی دندان ها مستقیما بر زیبایی ظاهر شما تاثیر منفی می گذارند، و خطر پوسیدگی دندان ها از افزایش می دهند، پس روش جایگزین مناسب می تواند بخش جدایی ناپذیر زیبایی صورت و سلامت شما باشد. دندان های از دست رفته را می توان با ایمپلنت های دندانی، پر کننده ها و یا پروتزهای جزئی  دیگر جایگزین کرد.

هماهنگی و تعادل

دندان های نابرابر، تراشیده شده و ترک خورده، به بهبود کلی لبخند و زیبایی آن تاثیر می گذارند.

لب ها، طرح لبخند و گونه ها

صورت بد شکل و یا پیر می تواند با اصلاح طرح لبخند و مراحل چندگانه ی ارتودنسی و یا جراحی فک و صورت جوان تر و زیبا تر به نظر برسد.

عوامل تاثیر گذار در اصلاح طرح لبخند

علاوه بر رنگ، تراز و تعادل دندان ها  که در جلوه ظاهری زیبا تاثیر گذار هستند، عوامل دیگری بر این نمود ظاهری تاثیر می گذارند که موارد زیر راش امل می شود:

طول دندان

درمان دندان های کوتاه تر با تغییر شکل و تغییر اندازه طولی دندان های جلو، با پیوند کامپوزیت و یا پروسلین ونیر انجام می شود. اگر طرح لبخند زیبایی ندارید، طرح لثه ها و طول ظاهری دندان ها به روش لیزر اصلاح می شوند.

بزرگ شدن طول دندان ها همچنین  بر زیبایی  صورت شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، دندانهای صاف، طولانی و مربعی شکل تاثیر و زیبایی لبخند را دو چندان می کند.

حفظ نتیجه به دست آمده از اصلاح طرح لبخند

مراحل  زیبایی دندان مستلزم مراقبت های دهانی منظم است. بلیچینگ دندان باید در صورت نیاز به منظور حفظ و نگهداری و درخشندگی دندان تکرار شود، زیرا لمینت ونیر ممکن است تراشیده، شکسته و یا و نیاز به جایگزینی داشته باشد. پیوند کامپوزیت می تواند باعث بالا رفتن امکان جایگزینی و پر شدگی دندان ها شود. تاج های دندانی پس از 10 تا 15 سال نیاز به جایگزینی دارند، پس  برای رسیدن به نتایج مطلوب مورد نظر ،در انتخاب مواد و پزشک خود دقت کنید.

نخ دندان :استفاده مرتب  از نخ دندان می تواند باعث از میان بردن پلاک های دندانی و آلودگی ها شده، همچنین از پوسیدگی آن ها به طور چشمگیری جلوگیری کند

استفاده از دهان شویه بدون الکل، استفاده از دهان شویه های الکلی می تواند پیوندهای ونیر و تاج دندان را از بین ببرد.

 

هزینه اصلاح طرح لبخند 

طول دوره درمان برای اصلاح طرح لبخند ، پزشک معالج، محل زندگی، بیمه درمانی، وضعیت سلامت دهان و دندان شما عوامل مهم در تعیین هزینه اصلاح طرح لبخند می باشد.

از خوردن و آشامیدن چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

از مصرف غذاهایی که قند بالایی دارند به منظور جلوگیری از ایجاد حفره های دندانی پرهیز کنید. مصرف انواع قهوه، نوشابه و  نوشیدنی های حاوی الکل و چای را کم کنید.

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند

از جویدن مواد غذایی سفت که باعث ایجاد فشار به دندان ها می شود، خودداری کنید.

برای مراقبت بهتر از دندان های اصلاح شده آن ها را مرتبا تمیز نگاه داشته و مراقبت های شبانه جهت جلوگیری از آسیب های غیر عمدی را در نظر داشته باشید. در نتیجه مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند، می تواند باعث افزایش طول عمر مواد استفاده شده از 10 تا 15 سال می شود.

با رعایت  نکات گفته از سوی دندان پزشک، و حضور منظم در جلسات، زیبایی لبخند خود را تضمین کنید.

نخستین مرحله در اصلاح طرح لبخند، معاینه و بررسی سلامت دهان و دندان است. زیرا سلامت لبخند شما مقدم بر زیبایی دندان های شماست. دندان هایی که لکه  و یا جرم دارند، با سفید کننده ها جلا داده می شوند، در نتیجه لبخند زیباتری خواهید داشت.

گام بعدی، تعیین خواسته ها و انتظارات شماست.

طول درمان اصلاح طرح لبخند، بر اساس روش های مورد استفاده تعیین می شود، ممکن است طی یک جلسه و یا بیشتر صورت گیرد.

ماندگاری این روش، ارتباط مستقیمی با رعایت نکات بهداشتی از سوی شما دارد. اما در نهایت، در پی افزایش سن، احتمال تغییر رنگ دندان ها وجود دارد. بنابراین، تنها راه حفظ زیبایی دندان ها، مراقبت از آن هاست. مسواک زدن و نخ دندان را هرگز فراموش نکنید. و مصرف موادی از قبیل کافئین، قهوه و یا مواد قندی را به حداقل برسانید.

ارتودنسی چیست

 

ارتودنسی شاخه‌ای از دندان‌پزشکی است که به اصلاح حالت دندان‌ها و فک‌هایی می‌پردازد که در موقعیتی نامناسب قرار گرفته‌اند. دندان‌های کج یا دندان‌هایی که به درستی کنار یکدیگر قرار ندارند به خوبی و به آسانی تمیز نمی‌شوند؛ و به همین علت، احتمال از دست رفتن‌شان بر اثر پوسیدگی دندان و بیماری‌ّهای پیرادندانی بیش‌تر می‌شود؛ بدتر آن‌که ممکن است با ایجاد استرس مضاعف بر ماهیچه‌های درگیر در فرایند جویدن به بروز سردرد، اختلال مفصل گیجگاهی (سندرم مفصل تمپورومندیبولار TMJ)، و گردن درد، شانه درد و کمر درد منجر شود. هم‌چنین، دندان‌هایی که به شکل کج یا نادرست در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند می‌توانند از جذابیت ظاهر افراد نیز بکاهند.از جمله فواید درمان ارتودنسی می‌توان به ارتقاء سلامت دهان، بالا بردن جذابیت چهره، و افزایش طول عمر دندان‌ها اشاره کرد.به فرد متخصص در این حوزه ارتودنتیست می‌گویند. ارتودنتیست علاوه بر گذراندن دوره‌ی چهار ساله‌ در دانشکده‌ی دندان‌پزشکی، باید بیش از دو سال نیز در دوره‌های آموزشی ارتودنسی (که در ایالات متحده زیر نظر انجمن دندان‌پزشکی آمریکا برگزار می‌شود) شرکت نماید.

ارتودنسی

نیاز به ارتودنسی

تنها دندان‌پزشک یا متخصص ارتودنسی می‌تواند تشخیص دهد آیا انجام ارتودنسی برای‌تان سودمند است یا خیر. دندان‌پزشک یا ارتودنتیست فقط با کمک ابزارهای تشخیصی نظیر مطالعه‌ی کامل سابقه‌ی سلامت بدن و دندان، معاینه‌ی بالینی، مدل گچی دندان، و عکس‌برداری با اشعه‌ی ایکس می‌تواند در مورد سودمندی انجام ارتودنسی و انتخاب برنامه‌ی درمانی مناسب برای فرد تصمیم‌گیری کند.

چنان‌چه شما نیز با مشکلات زیر درگیر هستید، احتمالا بهتر است برای انجام ارتودنسی اقدام کنید:

– اور بایت (overbite) یا مشکل جلو بودن دندان‌ها و فک بالا – در این حالت، دندان‌های بالاییِ جلوی دهان بیش از اندازه به سمت جلو متمایل هستند و با دندان‌های پایینیِ جلوی دهان فاصله دارند

– آندر بایت (underbite) یا مشکل جلو بودن دندان‌ها و فک پایین – در این حالت، دندان‌های پایینیِ جلوی دهان بیش از اندازه به سمت جلو متمایل هستند و با دندان‌های بالاییِ جلوی دهان فاصله دارند

– کراس بایت (crossbite) – در این حالت، دندان‌های بالا که به صورت طبیعی باید کمی جلوتر از دندان‌های پایین باشند، پشت آن‌ها قرار می‌گیرند

– اپن بایت (open bite) – در این حالت، بین دندان‌های بالا و پایین، چه در جلوی دهان و چه در دو سویی دیگر آن،فاصله وجود دارد.

– ناهماهنگی در خط وسط دندان‌ها – در این حالت، مرکز دندان‌های بالایی جلوی دهان با مرکز دندان‌های پایینی در یک خط قرار ندارند

– فاصله‌ بین دندان‌ها – هرگونه شکاف یا فاصله بین دندان‌ها که ممکن است به علت از دست دادن یکی از آن‌ها یا رویش نامناسب‌شان ایجاد شود

– ازدحام دندان‌ها – در این حالت، تعداد دندان‌ها بیش‌تر از فضای داخل دهان است

چگونه ارتودنسی می‌تواند به شما کمک کند؟

برای کمک به جابه‌جایی دندان‌ها، شکل‌دهی مجدد ماهیچه‌ها و اصلاح ناهنجاری‌های فک می‌توان از انواع مختلف ابزارها، چه ثابت و چه متحرک (قابل برداشتن)، استفاده کرد. این ابزارها با وارد آوردن فشار مناسب و ملایم بر نواحی مختلف دندان‌ها و فک باعث اصلاح حالت آن‌ها می‌شوند. موثرترین روش ارتودنسیِ مناسب یک فرد بر اساس شدت ناهنجاری‌ها و مشکلات دندان و فک وی متغیر است.

ارتودنسی چیست

 

.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}


دوشنبه 97 مهر 16 , ساعت 12:29 عصر

خدمات کاشت دندان و لمینت

در این مقاله قصد داریم به موضوعات زیر بپردازیم:

افرادی که دندان هایشان دچار مشکلات ظاهری شده و زیبایی چهره آن ها را کاهش می دهد به دنبال یک دندانپزشکی زیبایی خوب هستند تا مراجعه به آنجا زیبایی خود را به دست آورند.

دندان و لبخند زیبا ، تاثیر بسزایی در چهره افراد دارد به همین منظور مراقبت از دندان ها بسیار توصیه می شود.افرادی که قصد انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی دارند به دنبال یک دندانپزشک زیبایی خوب و متبحر می گردند تا با مراجعه به او مشکلات خود را بر طرف کنند.

دندانپزشکی زیبایی

  • یک دندانپزشکی زیبایی خوب باید تمیز و مجهز باشد.
  • یک اتاق مخصوص برای انتظار بیمارانی که به مطب مراجعه می کنند، اختصاص داده شود.
  • بهتر است اتاق کودکان و بزرگسالان جدا شده باشد و در اتاق انتظار کودکان از پوستر شخصیت ها محبوب آن ها استفاده شود.
  • در اتاق انتظار کودکان تعدادی اسباب بازی برای بازی آن ها قرار داده شود تا گذشت زمان را متوجه نشوند.
  • منشی مطب بهتر است در فضایی جداگانه پذیرش بیمار را انجام دهد.

دندانپزشک خوب

  • ایمپلنت دندان : در روش درمانی ایمپلنت از یک پاینه تیتانیومی و تاج و روکش برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده می شود.
  • ونیر کامپوزیت : کامپوزیت لایه نازکی است که از ماده ماتریکسی تهیه شده و برای درمان تغییر رنگ ، شکستگی دندان و غیره بر روی دندان قرار می گیرد.
  • اصلاح طرح لبخند : برخی از افراد هنگام خندیدن لثه شان بیشتر دیده می شود یا رنگ دندان شان تغییر یافته با اصلاح طرح لبخند ، زیبایی لبخند و چهره شان را مجدد به دست می آورند.
  • بلیچینگ دندان : از این روش برای سفید کردن ظاهر دندان ها استفاده می شود.
  • عصب کشی دندان : در مواقعی که پوسیدگی دندان به ریشه  آن رسیده باشد ، دندانپزشک با برداشتن پوسیدگی و پر کردن آن اقدام به درمان دندان می کند.
  • لمینیت دندان : لمینت یک لایه نازک سرامیکی و همرنگ با دندان می باشد که برای درمان بد رنگی و بدشکلی بر روی دندان ها قرار می گیرد.

اصلاح طرح لبخند

داشتن لبخند زیبا می تواند افراد را جذاب تر کند. لبخند زیبا، نتیجه هماهنگی و هارمونی اجزاء صورت و فک و شکل دندان هاست. اصلاح طرح لبخند به منظور طراحی لبخند زیبا صورت می گیرد.داشتن دندان های بد رنگ و نا مرتب می تواند تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس شما داشته باشد. داشتن دندان های زیبا و ردیف و البته سالم، لبخند شما را زیباتر می کند. برای رسیدن به لبخندی هالیوودی و شیک ممکن است تغییراتی در فرم لثه، طول دندان، فاصله و برجستگی دندان ها ایجاد شود تا در نهایت لبخندی زیبا حاصل شود. در واقع رابطه مستقیمی بین اجزای صورت، اندازه ها و رنگ و شکل آنها در ترکیب با یکدیگر وجود دارد که رعایت تناسب این روابط چهره را خواستنی و دوست داشتنی می کند.امروزه با پیشرفت های موجود در دندانپزشکی هر فردی با هر مشکل در دندان می تواند اقدام به اصلاح طرح لبخند دندان نماید، که البته برای ماندگاری این ترمیم ها باید مراقبت های بعدی از آنها به درستی صورت گیرد.اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند یا لبخند هالیوودی به نمایش گذاشتن دندان ها و لثه ها در وضعیت مناسبی گفته میشود که با جذابیت خاصی روی چهره ی فرد کاندید  جلوه نمایی میکند  و او را زیباتر مینمایاند . این فرآیند بهبود لبخند و داشتن لبخند زیبا است که توسط دندانپزشک زیبایی از طریق یک یا چند روش زیبایی دندان از قیبل لمینیت یا  لامینیت ، ونیر یا کامپوزیت ونیر، باندینگ دندان، کاشت دندان و سفید کردن دندان یا بلیچینگ  و روکش گذاری با روکش های فول و تمام سرامیک دندان ، اصلاح لبخند لثه ای و غیره انجام می شود . با این روش ها رنگ، شکل، فرم، موقعیت و سایر موارد در دندان ها اصلاح می شود و لبخندی زیبا و جذاب به داوطلب اصلاح طرح لبخند هدیه می شود .

 نکته قابل توجه در  اصلاح طراحی لبخند این  است که، این درمان تنها برای افرادی که دارای دندانهای نامرتب یا خراب و شکسته، و یا بد رنگ هستند، انجام نمی شود حتی برای کسانی که دندان های خوب و سالم دارند نیز گاهی با تغییراتی کوچک در فرم و یا سفید کردن دندان ها می توان تغییر مثبت  و چشمگیری را در ظاهر شخص ایجاد نمود.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

هر دهان و دندانی ویژگی های خاصی دارد و درک این ویژگی ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی است و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان می تواند ترکیبی از روش های زیر باشد که تشخیص  و روند کار با متحصص و دندندانپزشک زیبایی است :

  •  باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مطمئن و بی خطر است که برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان ها به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از این روش می توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده کرد. این روش در زمان کم و کمتر از یک ساعت امکان پذیر است. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی که با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

  •  سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش های متداول  برای اصلاح طرح لبخند است که برای افرادی که به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این روش درمانی بسیار متداول است و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به همراه داشته باشد.

  •  ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

ونیر پرسلاین که در اصلاح لامینت یا لمینت دندان نیز نامیده می شود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

  •  روکش دندان

برای ترمیم سریع دندان‌های آسیب دیده‌ می توان از یک روکش سرامیک با دوام که منطبق با رنگ طبیعی دندان شماست، استفاده شود.

  •  بریس‌های ارتودنسی

دو سیستم ارتودنسی (بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی) وجود دارد که با استفاده از یک سری بریس‌های شفاف پلاستیکی، با احتیاط و به آرامی دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌سازد.

لمنیت دندان

در صورتی که دندان های فرد دارای شکستگی و بد شکلی، پر کردگی، ترک خوردگی و یا بد رنگی باشد، با استفاده از درمان لمینت دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی می توان تمامی این موارد را تصحیح کرده و به دندان ها ظاهری زیبا، درخشان و کاملا روشن و طبیعی داد.

تفاوت لمینت دندان با روکش دندان

در صورتی که تنها جنبه زیبایی، مد نظر باشد از لمینت دندان استفاده می شود.لمینت تنها سطح بیرونی دندان ها را پوشش می دهد. اما در صورتی که زیبایی و محافظت از دندان ها (مانند موارد پوسیدگی گسترده ریشه دندان) همزمان با هم مد نظر باشد، از روکش استفاده می شود که تمام سطوح دندان را کاملا پوشش می دهد. در درمان به روش لمینت و روکش از مواد پوشش دهنده با ضخامت یکسانی استفاده می شود و تنها تفاوت آن ها اندازه سطوح پوشانده شده است.

ایمپلنت پین هایی هستند( فیکسچر نامیده می شوند) که از تیتانیوم خالص سازگار با بافتهای بدن ساخته شده که درون استخوان فک به طریق جراحی کاشته میشود و پروتز دندان(ثابت و متحرک) ،قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند.

ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت

امروز شاید بتوان گفت حدود صد نوع ایمپلنت در بازارهای جهانی وجود دارد ولی معیار خوبی ایمپلنت، بر اساس پاسخ بافتهای پذیرنده ایمپلنت نسبت به آن می باشد که موفقیت کاشت دندان را تعیین می کند.

  • ایمپلنتهای معتبر دارای اسخوان سازی مناسب در اطرافشان هستند.
  • تحلیل استخوان اطراف آنها کمتر است یا در حد صفر می باشد. به این ترتیب درصد شکست آنها بسیار کم است.

چه ایمپلنت ای را انتخاب کنیم؟ تولید کدام کشور بهتر است؟

کلا رنجی از ایمپلنتها مناسب می باشند. عده ای از آنها برندهای بسیار خوبی هستند.

در بازار بین المللی محصولاتی با کیفیت بسیار بالا وجود دارد, ولی مشکلی که به صورتت عملی در مورد این نوع از ایمپلنت وجود دارد هزینه آنهاست. به دلیل قیمت بالا و در نتیجه استفاده کمتر از آنها، این محصولات به صورت بسیار محدود وارد ایران می شوند و تمام سایزها و قطعات لازم همیشه موجود نیستند و گاه مدت زیادی فقط صرف انتظار برای قطعه مورد نظر می شود.

بنابراین واضح است که انتخاب  ایمپلنت  به عوامل زیادی از جمله  رایج بودن استفاده از آن مدل  و هزینه تمام شده برای مریض بستگی دارد.

قطعا قیمت و کشور تولید کننده نباید تنها ملاکهای انتخاب توسط بیماران عزیز باشد.

تفاوت های انواع ایمپلنت

انواع ایمپلنت و تنوع بالای آنها و تاثیر بزرگ آنها برروی قیمت کاشت دندان یکی از عوامل سردرگم کردن مراجعین شده است

علاوه بر انتخاب نوع ایمپلنت توسط بیمار بر اساس کشور سازنده و قیمت، هنگام انتخاب فاکتور های زیر در نظر گرفته می شود:

  • قیمت
  • پشتیبانی و کیفیت شرکت سازنده و خدمات پس از فروش
  • میزان استخوان در دسترس
  • میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت.

اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.

بنابراین فاکتورهایی بیش از انتخاب بیمار در این موضوع دخیل است.

هزینه کاشت دندان

هزینه کاشت دندان 

قیمت کاشت دندان به بنابر هزینه های زیر محاسبه می شود:

  • نوع ایمپلنت
  • هزینه پزشک معالج و هزینه لابراتوار
  • در صورتیکه نیاز به جراحی های بازسازی باشد به هزینه این جراحی ها به قیمت کاشت دندان اضافه خواهد کرد.

در هر درمان در شرایط معمول حداقل نیاز به پنج قطعه ایمپلنت می باشد:

  • دو عدد از این قطعات برای همیشه در دهان بیمار باقیی خواهد ماند.
  • سه عدد از قطعات جهت فرم دادن لثه و مراحل قالب گیری استفاده می شود.

قطعات ایمپلنت با توجه به برند و کارخانه سازنده قیمت متفاوتی دارد.

علاوه بر قیمت قطعات، هزینه دندانپزشک متخصص و هزینه لابراتوار سازنده نیز به هزینه ها اضافه می شود. 

استخوان فرد همواره بستر کاملا مناسب برای کاشت نمی باشد و ممکن است نیاز به جراحی های بازسازی داشته باشد از جمله سینوس لیفت و پودر استخوان و ….

بریج دندان

کاشت دندان بهتر است یا بریج

آیا بهتر است فضای بی دندانی با کاشت ایمپلنت دندان جایگزین شود یا اینکه با تراش دندانهای مجاور و پایه قرار دادن آنها پر شود؟

قطعا ایمپلنت درمان ارجح است. با اینکه ممکن است به نظر بیاید که درمان با ایمپلنت هزینه بیشتری دارد ولی در طول زمان به طور قطع درمان ارزانتری برای فرد است، زیرا :

  • دندانهای مجاور فرد را دست نخورده نگه می دارد و از تحلیل استخوان نیز جلوگیری میکند.
  • با تراش دندانهای مجاور کم کم آنها نیز مستعد پوسیدگی می شوند و در طول چندین سال یک یا چند عدد از دندانهای پایه از بین می روند و طول ناحیه بی دندانی بلندتر می شود و همچنین در طول زمان استخوان ناحیه بی دندانی نیز تحلیل می رود. در حالیکه با جایگزینی ناحیه بی دندانی با ایمپلنت دندانهای مجاور آسیب نمی بینند و استخوان آن ناحیه نیز از بین نمی رود.

ایمپلنت

چه مدت پس از جراحی ایمپلنت می توان دندان دار شد؟
  • ایمپلنت بعد از کاشته شدن در فک حدود 3-6ماه زمان لازم براى رشد و ترمیم استخوان اطراف کاشت دندان است.
  • جوش خوردن استخوان به ایمپلنت اصطلاحا” استئواینتگریشن نامیده می شود.
عوامل موثر در زمان استئواینتگریشن 
  • ایمپلنت در کدام فک کاشته شده است، فک بالا یا فک پایین،
  • در ناحیه جلو فک(قدام) یا عقب (خلف) ،
  • آیا همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت کاشته شده یا حدافل بین این دو، فاصله زمانی دو، سه ماهه بوده.
  • آیا جراحی سینوس لیفت یا پیوند استخوان انجام شده است یا نه؟

تنها در شرایط بسیار بد استخوانی ابتدا جراحی های بازسازی انجام شده و بعد از شش ماه جراحی کاشت انجام می شود،در اکثر اوقات جراحی های بازسازی همراه با کاشت ایمپلنت انجام می شوند و فقط طول مدت استئواینتگریشن بیش از حالت عادی است.

مراحل کاشت دندان

  • جراحی و کاشت ایمپلنت
  • فاصله زمانی سه الی شش ماه جهت استئواینتگریشن
  • شروع مرحله پروتز و گذاشتن دندان

تهران یکی از کلان شهرهای ایران و حتی جهان است. شهری که اگر شما از شرقی‌ترین سمت آن به غربی‌ترین قسمت اش قصد حرکت داشته باشید، شاید یک ساعت نیم تا دو ساعت زمان ببرد.

تهران شهری بزرگ با ساکنین بسیار زیاد و جمعیت ثابت بیش از 8 میلیون نفر است. این در حالی است که تعداد افرادی که در تهران رفت و آمد دارند به بیش از 14 میلیون نفر می‌رسد.

یکی از مشخصه‌های تهران بزرگ، مرجع بودن این شهر برای کشور است. در کنار امکانات رفاهی، گردشگری، اجتماعی، رجوع ایرانی‌ها برای موارد و نیازهای پزشکی نیز به وفور مشاهده می‌شود.

به دلیل سکونت بسیاری از متخصصین و صاحب نظران عرصه پزشکی در شهر تهران و قرار داشتن محل کار آنها در شهر تهران، هموطنانمان از سراسر کشور برای درمان به این شهر مراجعه می‌کنند.

یکی از موارد درمانی که در تهران به راحتی قابل دسترسی است، رشته دندانپزشکی و سایر رشته‌های تخصصی آن است. این کلان شهر در رشته دندان پزشکی و کلیه تخصص‌های آن،  پزشکان حاذق و کارکشته‌ای را در خود جای داده است.

این رشته به دلیل مشکلات رایج دهان و دندان، مورد مراجعه تعداد زیادی از شهروندان قرار می‌گیرد. لذا باید بدانیم، چگونه می‌توانیم یک متخصص ماهر و دندانپزشک خوب در تهران بیابیم و با خیالی آسوده درمان را آغاز کنیم.

 جستجوی دندانپزشک خوب در تهران

1. جستجو درفضای مجازی

امروزه یکی از رایج و ساده‌ترین راهکارها جستجو در اینترنت است. کافی است فقط در اینترنت کلید واژه‌هایی همچون دندانپزشک خوب در تهران، مطب دندان پزشکی، دندانپزشک معالج، دکتر دندان پزشک، و غیره را جستجو کنید، می‌بینید که با لیست عظیمی از دندانپزشک ها، مطب‌ها، کلینیک‌های دندانپزشکی، بیمارستان‌های تحت درمان و متخصصین برخورد می‌کنید. اما نکته حائز اهمیت آن است که چگونه می‌توان به جستجو در اینترنت اعتماد کرد:

  • با خواندن نظرات: شما می‌توانید با مراجعه به صفحات دندان پزشکان و مشاهده نظرات مشتریان، از رضایت یا عدم رضایت آنان جویا شوید. البته نمی‌توان به صورت قطعی این مورد را بررسی کرد. اما تا حدی می‌تواند به شما در انتخاب کمک کند.
  • مشاهده مدارک پزشک: با مراجعه به وب سایت دندانپزشک مورد تحقیق و مشاهده مدارک اخذ شده توسط او می‌توان به توانایی، مهارت‌های تخصصی و علم او اعتماد پیدا کرد.
  • تأییدیه‌های دولتی: هر سایت یا مجموعه‌ای که به صورت رسمی و قانونی فعالیت دارد، قطعاً از نهاد یا ارگان دولتی تأییدیه گرفته است. شما با مراجعه به وبسایت دندانپزشک، می‌توانید متوجه شوید فعالیت ایشان قانونی است یا غیر قانونی.

2. تبلیغات کلامی

دومین روش برای پیدا کردن دندانپزشک خوب در تهران، پرسش از کسانی است که به پزشک مراجعه کرده‌اند. قطعاً اگر این افراد از درمان او راضی باشند، بازخوردهای مثبتی نیز نشان می‌دهند. کارشناسان تبلیغات، عقیده دارند قوی‌ترین روش برای ترغیب دیگران، مشتریان راضی هستند؛ کسانی که خود مشکل مورد نظر را داشته و نزد دندانپزشک خاصی، نسبت به رفع آن اقدام کرده، نتیجه مثبتی گرفته و تجربه مثبت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

شما با مراجعه به این افراد و پرس و جو از چند و چون نحوه درمان، می‌توانید دندان پزشک خوب در تهران را بیابید.

3. مراجعه به تبلیغات در روزنامه‌های کثیر الانتشار

یکی از رایج‌ترین روش برای انتخاب دندان پزشک خوب در تهران، خرید روزنامه‌های معتبر است. شما با مراجعه به بخش تبلیغات این روزنامه‌ها می‌توانید، دندان پزشک نزدیک منطقه خود را پیدا کرده و به او مراجعه کنید. زیرا روزنامه‌های معتبر، برای درج آگهی از آگهی کننده، مدارک معتبر اخذ می‌کنند. بدین صورت هیچ تبلیغاتی به صورت اشتباه و نامعتبر درج نمی‌شود. شما نیز می‌توانید به نیازمندی‌های روزنامه هم مراجعه کنید. البته حتماً در کنار توجه به نیازمندی‌ها، از موارد تحقیقی دیگر برای تأیید دندانپزشک بهره ببرید.

4. مراجعه به مراکز معتبر

یکی دیگر از راههای پیدا کردن دندانپزشک خوب در تهران، مراجعه به مراکز معتبر و معروف در تهران است. زیرا این مراکز برای خدمت رسانی بهتر و کاملتر، تلاش می‌کنند از دندانپزشکان کارکشته و حرفه‌ای در کادر خود استفاده کنند. بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید به این مراکز معتبر مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ