سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش در هر حال واجب است . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 98 اسفند 26 , ساعت 10:24 عصر

آشنایی با استراتژی بازاریابی آنلاین چیست؟


امروزه در فضای اینترنت تبلیغات بسیاری صورت می گیرد که در حرفه ی طراحی سایت به آن دیجیتال مارکتینگ گفته می شود در حقیقت دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتالی می باشد که افراد با استفاده از تمامی امکان موجود در اینترنت اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات می کنند ولیکن دیجیتال مارکتینگ سبب بدست آمدن اطلاعات بسیار ارزنده ای می شود در واقع در بازاریابی دیجیتال افراد با استفاده از ابزار های چون: وب سایت، ایمیل و شبکه های اجتماعی رفتار کاربران را تحلیل و بررسی می کنند تا در فروش محصولات و خدمات خود موفق تر عمل کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 

ابزار های مورد استفاده برای دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفته شد، بازاریابی دیجیتال و مشاوره سئو امروزه نقش بسیار موثر در جذب هرچه بیشتر مشتری و فروش بالاتر محصولات هر شرکتی دارد. به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند نمونه از مهمترین ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز می باشد را بررسی کنیم.

  •  بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یک ابزار بسیار مناسب برای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار هایی است که به صورت آنلاین فعالیت می کنند. در بازاریابی محتوا شما دیگر دغدغه ای برای ارتباط با مشتریان ندارید تا بخواهید آنها را قانع کنید که از خدمات شما استفاده و یا محصولات شما را خریداری نمایند. در این روش شما تنها باید نیاز مشتریان خود را شناسایی کند و با تولید یک محتوای بسیار خوب برای برطرف کردن نیاز آنها فعالیت کنید. در این کار هرچه قدر که محتوای شما نیاز مشتریان را بهتر برآورده سازد، می توانید باعث جذب هرچه بیشتر آنها شوید.

  •  شبکه های اجتماعی

 امروزه بیشتر کاربران از گوشی موبایل خود برای وب گردی و برطرف کردن نیاز های خود در اینترنت استفاده می کنند که در نتیجه آن وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. بنابراین شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای تبلیغ هر نوع کسب و کاری می باشد.

  •  بازاریابی به صورت ویدئویی

?بارها برایمان پیش آمده است برای اطلاع از یک موضوع به سراغ اینترنت رفته ایم ولی حوصله خواندن مطالب و مقالات طولانی درباره آن را نداشته ایم و به جای آن به دنبال ویدوئی هایی آموزشی درباره موضوع مورد نظر خود بوده ایم. مشتریان ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ترجیح می دهند تا از محتوای  ویدئویی به جای محتوای متنی برای برطرف کردن نیاز خود استفاده نمایند. به همین دلیل امروزه بازاریابی ویدئویی در دیجیتال مارکتینگ نقش بسیار موثری در موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارها دارد.

  •  بازاریابی چریکی 

?اکثر کسب و کارهای نوپا توان مالی لازم برای تبلیغات ندارند و نمی توانند مانند رقبای خود که سالها در حال فعالیت هستند، خدمات و محصولات خود را به دیگر معرفی نمایند. این گونه کسب و کار ها باید از بازاریابی چریکی استفاده کنند. در این روش بیشتر تمرکز بر روی مشتریان فعلی می باشد. به طوریکه کسب و کار های نوپا به مشتریان فعلی بهترین و منحصر به فرد ترین خدمات را ارائه می کنند تا آن مشتریان باعث جذب مشتریان دیگر شوند. به گونه ای که این افراد از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما در جمع دوستان و اطرافیان خود صحبت می کنند و آنها هم ناخودآگاه به سمت شما جذب خواهند شد. چرا که وقتی افراد تعریف محصولات و خدمات یک شرکتی را از زبان فامیل و افرادی که به آنها اعتماد دارند، بشنوند بیشتر از آنکه خود شرکت بخواهد از خدمات خود تعریف نماید، به سوی آن جذب خواهند شد.


فرآیند ارتباطات شامل چهار مرحله فرستنده ، رمزگذاری، دستگاه تغییر دهنده ، رمزگشایی و گیرنده می باشد که جز جدانشدنی تمامی برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی به روش های مختلف مانند بازاریابی محتوا ، بازاریابی موتورهای جستجوگر و روش های دیگر بازاریابی تماما از این فرآیند پیروی می کنند رمزگذاری دومین مرحله از فرایند ارتباطات را شامل می شود که یک ایده و فکر خلاق را به یک آگهی قابل توجه و مخاطب پسند تبدیل می کند که آن را از طریق شبکه ها و وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون رادیو و مجلات مورد استفاده قرار می دهد این پیام ها به واسطه یکسری تغییر دهنده ها به مخاطب می رسند سومین مرحله از فرآیند ارتباطات زمانی شکل می گیرد که توسط یک کانال ، شبکه یا یک وسیله ارتباطی پیام مارا به مخاطب انتقال می دهد و رمز گشایی زمانی شکل می گیرد که این پیام توسط یک یا چند حس دریافت می شود مانند پیام های تلویزیون که توسط مخاطب هم دیده می شوند و هم شنیده می شود یکی از مشکلاتی که باعث می شود تبلیغات موثر نواقع نشود مشکلاتی است که باعث قطع شدن پیام و عدم تمرکز می شود که در هر کدام از مراحل فرآیند برقراری ارتباط می تواند اتفاق بیفتد.


 
نقش شبکه های اجتماعی درارتباطات بازاریابی


تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی با کمک شبکه هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک و ... در حال توسعه و پیشرفت هستند با توجه به یک تحقیق در سال 2011، 88 درصد از حجم فعالیت شبکه های اجتماعی برای بحث تبلیغات استفاده می شود در واقع گستره و پیشرفت حجم تبلیغات در شبکه های اجتماعی در حال تسخیر زندگی روزانه تمامی افراد جامعه می باشند تبلیغات در روش های گوناگون مانند تبلیغات د رتلویزیون، استفاده از اپلیکیشن ها و ... به کار می رود خیلی از روش های تبلیغاتی که امروزه توسط کمپانی های بزرگ و مطرح به کار می رود تهیه و تولید کلیپ ها و انتشار دریوتیوب گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی می باشد.

نقش شبکه های اجتماعی درارتباطات بازاریابی

انواع مشاوره سازمانی

 

  •  مشاوره شخصی: دادن مشاوره شخصی به کارکنان و کارمندان برای شناسایی و رفع مشکلات مالی و مشکلات خانوادگی و کمک به کارکنان برای سازماندهی کردن مشکلات خود
  •  مشاوره شغلی: بیان استانداردها و قوانین استاندارد و قوانین مرتبط به کار و در جریان قرار دادن کارکنان از فنون دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی جهت بقا در بازار و توسعه سازمانی است


سازمان های بخش خصوصی به ویژه در ایران به سرعت در حال تاسیس می باشدد اما لازمه موفقیت و پایداری استفاده از نطرات صاحب نظرات صاحب نظران و توسعه یافته است شرکت های توسعه یافته با یاری و مشورت انسان های توسعه یافته تاسیس و دوام پیدا می کنند مشاوره نقش حیاتی و موثر در حیات مادی و معنوی انسان ها به خصوص در بهبود وضعیت مشاوره کسب و کار دارد  نیاز طبیعی و پشتیبان او در تصمیم گیری های منسجم و سنجیده می باشد. باتوجه به عدم ثبات در کسب و کار امروزه اهمیت استفاده از خدمات مشاوره ای بسیار پررنگ تر شده است.
در ادامه به روش های شناسایی رقیب و  موفقیت در کسب و کار خواهیم پرداخت.


پنج شنبه 98 اسفند 22 , ساعت 2:0 صبح

آشنایی با بازاریابی سبز

با توجه به این موضوع که بازاریابی سبز قدمت چندین ده ساله دارد ولی متاسفانه به دلایل گوناگون در حد مطلوب و توقع و نیاز به آن توجه نشده است هرچند با تشدید مشکلات زیست محیطی که در حال حاضر گریبان گیر بشر شده است نیاز به آن بیشتر احساس ضرورت پیدا می کند .محافظت از منابع طبیعی ، و جلوگیری از گرم شدن زمین ، استفاده از منابع ، کاهش آلودگی ها صوتی و زیستی از نگرانی ها و دغدغه های بشر می باشد که همواره از آن رنج می برند علم بازاریابی در تلاش شناسایی و ارضای نیازهای و خواسته های بشر می باشد این نیاز بشر را شناسایی کرده و تلاش است از روش ها و تکنیک های متفاوت بازاریابی آنلاین و فروش و مشاوره کسب و کار به رفع این مشکلات بپردازد .در ایران با توجه به وجود محدودیت های چندین سال اخیر نیازمند توسعه و تحول عظیم می باشد در واقع مسئولیت اجتماعی شرکتها در برابر محیط سبز به عنوان بازاریابی سبز مطرح می شود تبدیل به یکی از استراتژی های شرکت ها و سازمانها در بازار رقابتی امروز شده است ایران مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه از سطح بالای آلودگی هوا، کیفییت پایین آب ، میزان زیاد زباله های دفن نشده و ... تهدید می شود که می توان با فرهنگ سازی و تغییرات کوچک در میزان مصرف و عادتهای مصرفی هر فرد می تواند به نوبه خود حرکت و مشارکتی ارزشمند داشته باشد.

بازاریابی سبز چیست ؟

بازاریابی سبز شامل تمام فعالیت هایی است که برای تسهیل و راحتی به منظور رفع نیازها و خواسته ها ی بشر طراحی می شود با کمترین اثرات مضر و آسیب زننده بر محیط زیست است . در موارد خیلی کم فعالیت های زیست محیطی در تمامی معیارهای شرکتی قرار می گیرد ارتقا و افزایش بازاریابی سبز در اثر فشارهای درونی و بیرونی رخ دهد ارضای تقاضای مصرف کنندگان، واکنش نسبت به اقدامات رقبا، دخالت روزافزون دولت و افزایش آلودگی محیط زیست را می توان از جمله فشارهای بیرونی نام برد.

بازاریابی سبز چیست ؟


عوامل درونی موثر بر بازاریابی سبز

عوامل تاثیر گذار بر بازاریابی سبز شامل
o عامل هزینه: فعالیت های سبز در شرکت می تواند منجر به کارایی بیشتر منافع و کاهش هزینه های مالی است
استراتژی سبز شرکت: مواقعی که شرکت ها با اهداف حفظ محیط زیست فعالیت می کنند و درنحوه عملکرد خود
o
استاندارهای زیست محیطی را می گنجانند بازاریابی سبز با استراتژی های سازمانی عجین می شود
o ایجاد موضع رقابتی در بازار: شرکت هایی که مسائل زیست محیطی را در استراتژی و بازاریابی و محصولات تولیدی شرکت مد نظر قرار می دهند در مقایسه با رقبای خود موضع رقابتی برای خود ایجاد می کنند یک هدف حائض اهمیت در اکولوژیکی، ادغام ملاحظات زیست محیطی در همه مراحل فرایند توسعه محسوب می شود.

سطوح استراتژیک بازاریابی سبز

بازاریابی سبز می تواند در سه سطح استراتژیک، شبه استراتژیک و تاکتیکی رخ دهد. در سبز شدن استراتژیک، تغییرات زیربنایی استراتژیک در فلسفه شرکت به وجود می آید. سبز شدن شبه استراتژیک شامل تغییرات قابل توجهی در راه و رسم سازمانهای تجاری است. در سبز شدن تاکتیکی برخی فعالیتهای وظیفه ای مثل ترفیعات ،سبز می شود، مثلاً در ایام خشکسالی مسئولین امور آب، شعارهای تبلیغاتی برای مصرف بهینه، صرفه جویی و احساس مسئولیت مصرف کنندگان به کار می برند.

بازاریابی مخفی چیست؟

یکی از روش های بازاریابی ، بازاریابی مخفی یا پنهان است مدیران بازاریابی معتقد هستند که اگر استراتژی بازاریابی مخفی به صورت درست استفاده نمایند نتایج مطلوبی حاصل می شود


بازاریابی مخفی چیست؟

روشی است که در آن تبلیغات به صورت مستقیم صورت نمی گیرد مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی،بازاریابی محتوا و ... بسیار نامحسوس است و برای جامعه هدف آزار دهنده نمی باشد و در بسیاری از موارد حتی جامعه هدف متوجه تبلیغاتی بودن نمیشوند یکی از محاسن و ویژگی های خاص بازاریابی به صورت مخفی تمایل مخاطبین می باشد که حتی بعد از دیدن بارها یک عکس یا تبلیغ از آن خسته نمی شوند زیرادر این روش از روش های بازاریابی و فروش تبلیغ به صورت پنهان همراه با یک فرآیند مفید یا آموزش همراهمی شود در صورتی که در بازاریابی به صورت مستقیم وقتی یک تبلیغ چندین بار انجام می گردد باعث دل زدگی و خستگی و آزار و عدم تمایل مجدد به دیدین آن تبلیغ می شود و تاثیر معکوس می گذارد.

بازاریابی مخفی چیست؟

روش های مختلف بازاریابی مخفی

1. در بازاریابی مخفی تبلیغات همواره با یک فرآیند آموزشی همراه می شود تبلیغ یک برند و یا محصول به صورت غیرمستقیم مانند استفاده از یک مارک یا برند در یک فیلم یا روی لباس بازیکنان یک تیم همگی از روش های بازاریابی مخفی است که مدیران بازاریاب با کمک گرفتن از مشاوره کسب و کار این استراتژی برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند
2. اشاره به نقاط ضعف: یکی از روش های بازاریابی پنهان بیان نقاط ضعف کالا یا محصول تولیدی است زمانی که نقطه ضعف کالا یا محصول بیان شود جلب توجه مخاطب را به همراه دارد

روش های متقاعد سازی مشتریان در بازار

گستره بازاریابی و فروش در روش ها و تکنیک ها در حال توسعه و تغییرات چشمگیری می باشد و هدف اصلی مدیران بازاریابی رسیدن به راه حل اساسی برای ماندگاری تبلیغات استفاده از مشاوره کسب و کار د رحیطه فعالیتی خود می باشد بازاریابان موفق هدفشان قبل از تلاش برای متقاعد کردن جامعه هدف فروش خود سعی دارند جزء علایق مشتریان خود باشند نکته قابل توجه متقاعد سازی مخاطبین متفاوت با فریب مردم است در واقع ارائه مشوق های ملموس و ناملموس برای اقدام در جهت درک و دریافت پیام تبلیغاتی می باشد.

اصول استراتژی متقاعد سازی مشتریان

بحران های اجتماعی
مدیران تبلیغات می توانند از المانها و شواهد بدیهی اجتماعی برای متقاعد سازی استفاده نمایند . اکثریت افراد جامعه تاثیر پذیر از عملکرد اطرافیان خود هستند تنها لازمه متقاعدسازی بیان مثالهایی عینی است که میزان کاربردی بودن نظرات و ایده هایتان در میان جامعه است و ایده هایتان مورد استفاده قرار می گیرند جلب اعتماد مشتری از اساسی ترین قدم هاست باید اثبات نمایید که فردی صادق هستید و نظراتتان کاملا کاربردی است باید توانایی ارائه اطلاعات کافی از محصول و خدمات تولیدی خود را داشته باشید
قدرت و اختیار
تمامی افراد جامعه به دنبال کسب اعتبار و احترام می باشند از این عامل می توان به عنوان یک ابزار متقاعد سازی مشتریان استفاده کرد برای مثال در یک نظرسنجی استیو جابز از چنین جمله ای استفاده کرد: " کار من فراهم ساختن راحتیِ مردم نیست، بلکه کار آنها را بهتر کردن است " و سپس گفت: "به ما در بهتر کردن کار مشتریان مان با پر کردن این نظر سنجی کمک کنید."
محدودیت
ایجاد حس ضروریت و اضطرار یکی از تکنیک های

 

بازاریابی دیجیتال درمیان روش های بازاریابی محتوا و بازاریابی موتورهای جستجوگر برای مجاب کردن مردم برای اقدام فوری می باشد زمانی جامعه هدف اطلاع پیدا کنند که محدودیت های زمانی و منابعی در پیش رو دارند احساس ضروریت و فوریت می کنند زمانی ارتباطات به درستی ایجاد شود استفاده از فراخوان به اقدام برای جذب گروه های خاص مفید است .
اصول استراتژی متقاعد سازی مشتریان

نتیجه گیری

استفاده از تکنیک ها و استراتژی های متفاوت متقاعد سازی می تواند الگو مناسبی برای روش های نوین متقاعد سازی پیش رو مدیران بازاریابی باشد تجزیه و تحلیل و بررسی تنوع جمعیتی و اینکه چگونه یک روش و تکنیک متقاعد سازی پاسخ مناسبی میگرد به مدیران اجازه می دهد که از میان روشهای متفاوت بهترین و کاربردی ترین روش بکار بگیرند


دوشنبه 98 اسفند 19 , ساعت 2:53 عصر

بررسی تاثیر مشاوره در موفقیت سازمان

مشاوره و راهنمایی نقش بسزا و موثری در شناخت و رفع مسائل شخصی و سازمانی کارکنان دارد هدف کلی از مشاوره کمک به مدیران و کارمندان است تا بتوانند به رشد و پرورش برسند مشاوره دادن به کارمندان کمک می کند تا از عهده حل مشکلات و دشواری های خود برآیند و در نتیجه کارکرد سازمانی بهبود می یابد. دادن مشاوره در به منظور اطلاع و آگاهی دادن به مدیران و مشخص شدن وظایف آنهاست که بتوانند با تحلیل بازاریابی محتوا بتوانند به بازاریابی و فروش موفق و پایدار دست یابند .

اهمیت مشاوره و مدیریت در موفقیت سازمان

مشاوره و مدیریت جزوه جدایی ناپذیر مدیریت است به صورتی که مشاوره و راهنمایی یک مدیر بسیار کارآمد و موثر است و باعث بهبود و افزایش انگیزه های شخصی و گروهی و در نهایت بهبودکارکرد سازمانی می شود کارکنان و مدیران به صورت هر روز با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد که مشاوره برندینگ صحیح کمک شایانی به بهبود و رفع مشکلات سازمانی می کنند تا کارکنان بتوانند از ظرفیت های کاری خود در ارتقاء بدهند و به اجرا درآورند. دلایل ضرورت برگزاری جلسات مشاوره ای

  1. اطلاع رسانی از نحوه عملکرد مثبت و یا منفی آنها
  2. بیان استانداردها و قوانین سازمانی برای کارکنان
  3. دادن مشاوره به کارمندان برای حل مشکلات شخصی
  4. تشویق عملکرد خوب کارکنان
  5. فراهم آوردن فضای دوستانه برای مشاوره دادن کارکنان توسط مدیران سازمان

مشاوره کسب و کار

انواع مشاوره سازمانی

  • مشاوره شخصی: دادن مشاوره شخصی به کارکنان و کارمندان برای شناسایی و رفع مشکلات مالی و مشکلات خانوادگی و کمک به کارکنان برای سازماندهی کردن مشکلات خود
  • مشاوره شغلی: بیان استانداردها و قوانین استاندارد و قوانین مرتبط به کار و در جریان قرار دادن کارکنان از فنون دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی جهت بقا در بازار و توسعه سازمانی است
نتیجه گیری

سازمان های بخش خصوصی به ویژه در ایران به سرعت در حال تاسیس می باشدد اما لازمه موفقیت و پایداری استفاده از نطرات صاحب نظرات صاحب نظران و توسعه یافته است شرکت های توسعه یافته با یاری و مشورت انسان های توسعه یافته تاسیس و دوام پیدا می کنند مشاوره نقش حیاتی و موثر در حیات مادی و معنوی انسان ها به خصوص در بهبود وضعیت مشاوره کسب و کار دارد نیاز طبیعی و پشتیبان او در تصمیم گیری های منسجم و سنجیده می باشد. باتوجه به عدم ثبات در کسب و کار امروزه اهمیت استفاده از خدمات مشاوره ای بسیار پررنگ تر شده است. در ادامه به روش های شناسایی رقیب و موفقیت در کسب و کار خواهیم پرداخت.

روش های شناسایی رقبا در بازاریابی

لازمه حفظ مشتری و جذب مشتری جدید شناخت دقیق از شرکت های رقیب و جامعه هدف در کسب و کار است جمع آوری اطلاعات و بهره وری مناسب از اطلاعات برای بازاریابی از اولویت های اولیه شناخت ماهیت بازار و رقباست یکی از دلایل و علت های بازاریابی ناموفق عدم شناخت بازار و نادیده گرفتن رقبا است اگر اطلاعات کافی در مورد شرایط و اوضاع رقیب نداشته باشیم تصمیم گیری هوشمندانه نمی توانیم پا به پای بازار پیش برویم و مشتریان جدید جذب کنیم علاوه بر حفظ مشتریان سابق مشتریان جدید را جذب کنیم

بازاریابی فروش

روش های جمع آوری اطلاعات

1- توجه به مقالات و نشریات تخصی

به طور کلی تمامی صاحبان مشاغل به صورت روزانه در جریان اخبار و اطلاعات قرار می گیرند نکته قابل تامل برای بازاریابی و فروش موفق مطالعه مقالات علمی و نشریات تخصصی کسب و کار است عدم توجه به مطالب و مقالات منتشر شده در حیطه کاری خود باعث می شود از بسیاری از راهکارها و اطلاعات مندرج در این مقالات بی اطلاع باشید محتوا مقالات علمی نشان می دهد که مخاطب مد نظرش چه کسی است و چه محصولات و خدماتی را ارائه و روش ترویج رقبا را افشا می نماید اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار مدیران بازاریابی و فروش و مدیران برنامه ریزی استراتژیک قرار می دهد.

2- بررسی های دوره ای

یکی دیگر از روش های دست یابی به اطلاعات رقبا بررسی های دوره ای از نمایشگاه و یا وب سایت های رقبا به صورت منظم و زمانبندی شده توسط مدیران بازاریابی جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها بپردازند تا از تجربیات اشتباهات رایج مدیران در جهت ارتقا و توسعه شرکت استفاده نمایید

3- پرسش و پاسخ از همکاران تجاری و رقبا

در گردهمایی های تجاری وظیفه مدیران روابط عمومی برقراری ارتباط با صاحبانشرکتهای رقبا است و سعی در جمع آوری اطلاعات از جدیدترین دستاوردها و محصولات تولیدی بپردازید استراتژی های گذشته که رقبا مورد استفاده قرار داده اند و با شکست مواجه شده اند باید مورد بررسی قرار و تحلیل قرار بگیرند تا از تکرار مجدد آن جلوگیری کنیم در این مرحله میزان ضرورت و اهمیت روابط عمومی در سازمان ها مشخص میشود.

4- مراجعه به عنوان مشتری به شرکت های رقیب

مدیران به ندرت در نقش یک خریدار به رقیب مراجعه می کنند این روش بسیار قوی برای جمع آوری اطلاعات ولی خیلی از مدیران غافل هستند و آن را نادیده می گیرند. مدیران می توانند به عنوان یک مشتری به شرکت رقبا مراجعه کنند و به عنوان یک مشتری برای بررسی رقبا نیز استفاده نمایید. با این روش می توانیم اطلاعاتی مانند معرفی محصولات و خدمات و گاه تست محصول این روش اطلاعات ارزشمندی را به دست بیاوریم

 

روش های کسب موفقیت در بازاریابی شرکت های کوچک در ایران

یکی از بزرگترین چالش های مدیریت سازمانی انتخاب استراتژی مناسب بازاریابی با توجه به شرایط سازمانی است که موفقیت یا عدم موفقیت سازمانی در گرو نحوه انتخاب روش بازاریابی است روش های بازاریابی شرکت های کوچک در ایران بزرگترین چالش تمامی قسمت های بازرگانی شرکت ها نحوه بازاریابی کسب و کار ،عملکرد و موفقیت بازاریابی و فروش می باشد که تمامی موفقیت ها و عدم موفقیت های سازمانی حاصل انتخاب نوع برنامه استراتزی توسط مدیران بازاریابی می باشد

بازاریابی

مشکلات برنامه بازاریابی شرکت های کوچک چیست ؟

مشکل اساسی در اتخاذ یک برنامه استراتژی سازمان های کوچک وجو دارد د راین است که شرکت ها می خواهند یک نسخه سریع و ضمانت شده برای فروش بیشتر آنها و سود بیشتر می باشد اگر مشاوره بازاریاب شما به هر میزان که دارای خلاقیت و هوش سرشاری باشند به دلیل اینکه استراتژی و یکپارچگی را در خود جای نداده اند نمی تواند باعث جهش کسب و کارتان از یک سطح به سطح بالاتری بشود بلکه به تنهایی می توانند به صورت مقطعی فروش شما را بالا ببرند برای شرکتهای کوچک الزامی به یک برنامه ریزی بازاریابی مفصل نیست با یک سرمایه گذاری محدود نیز می توان به یک استراتژی برنامه بازاریابی موفق دست یافت

مراحل بازاریابی

در شرکت های کوچک در مرحله اول بازاریابی کافی است که محصولاتی (تولیدات و خدمات) که ارائه می شود مورد ارزیابی قرار داد محصولات را با محصولات رقبا از روش های مختلف بازاریابی نظیر بازاریابی محتوا، بازاریابی کسب و کار ، بازاریابی موتورهای جستجو و روابط عمومی و ... مورد مقایسه قرار گیرند توسط یک تیم حرفه ای بازاریابی و نقاط قوت و ضعف محصولات شناسایی شود در صورت نیاز کیفیت محصولات ارتقاء پیدا کنند . در مرحله دوم کافی است که با صرف بودجه ی اندک تبلیغاتی از روش های خلاقانه برای ترویج گسترده محصولات و خدمات انجام دهیم

نتیجه گیری

تهیه یک برنامه بازاریابی که مشخص کنند موقعیت چیستی شرکت را مشخص کند و همچنین به سمت چه هدف در چه محدوده ی زمانی و به کچا خواهیم رسیدلازمه رسیدن به هدف تهیه برنامه بازاریابی به صورت جامع و کامل می باشد با ابزارهای بسیار ساده و بکارگیری خلاقیت در جهت اهداف شرکت می توانید در زمان کوتاهی با حداقل هرینه های تبلیغاتی به موفقیت چشم گیری برسیم


جمعه 98 اسفند 16 , ساعت 12:58 عصر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ ، ابزاری است که صاحبان کسب و کار ها می توانند با استفاده از آن اقدام به تبلیغ خدمات و محصولات خود در محیطی با جمعیت بسیار عظیم نمایند. در واقع در دیجیتال مارکتینگ با کمک ابزار های دیجیتالی می توان در دنیای پر مخاطب اینترنت و فضای مجازی که امروزه به شدت گسترش یافته است، خدمات و محصولات را به بهترین نحو ممکن ارائه نمود و مشتریان بیشتری را جذب کرد.

سئو و بهینه سازی

منظور از سئو بهینه کردن یک سایت برای موتور های جستجو می باشد که با به کارگیری اصول سئو در طراحی سایت و تهیه محتوای خوب، در زمان جستجو کاربران در موتور جستجو، سایت مورد نظر در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت و جایگاه بالا در صفحه نتایج یک موتور جستجو، مانند گوگل باعث می شود که تعداد بازدید کنندگان آن سایت تا حد زیادی افزایش پیدا کند. از آنجایی که امروزه به دلیل رقابت شدیدی که در میان صاحبان هر کسب و کاری وجود دارد، داشتن یک سایت که از نظر موتور جستجو در جایگاه بالایی قرار گیرد، اهمیت بسیار زیادی دارد و اینکار منجر به افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت و در نهایت جذب هرچه بیشتر مشتریان می شود.

زمانی که کاربران یک کلمه و یا عبارتی در موتور جستجو سرچ می کنند و به دنبال پاسخی برای آن هستند، موتور جستجو سعی می کند تا بهترین و مرتبط ترین پاسخ را برای آن کاربر به نمایش بگذارد. برای این کار موتور های جستجو دارای الگوریتم های بسیار پیچیده ای هستند که بر اساس آن و با توجه به میزان سرچ کاربران رتبه بندی سایت ها را تغییر می دهند. بنابراین اگر سایتی بهینه و مبتنی بر اصول سئو باشد، در زمانی که موتور جستجو در حال یافتن بهترین پاسخ به سوال کاربر خود است، سایت شما این شانس را دارد تا رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو پیدا کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هدف مخاطب از فعالیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

بنابراین هنر اصلی در بازاریابی دیجیتال در این است که بدانیم افراد از فعالیت در شبکه های اجتماعی چه هدفی را دنبال می کنند و با شناسایی آن هدف ها بتوانیم برای آنها راهکار پیشنهاد داده و آنها را به سمت خود بکشانیم در یک مطالعه کلی مشخص شد که عموم مردم از زمان پیدایش اینترنتی و فضای مجازی برای اهداف زیر در آنها فعالیت می کردند :

  • افراد برای یافتن راه حل برای مشککلاتشان از فضای مجازی استفاده می کنند
  • در مورد مواردی که اطلاعات کافی ندارند جستجو می کنند .
  • به دنبال راه حا هایی برای رقابت با رقبا هستند
  • راه هایی برای یادگیری مهارت های جدید به صورت رایگان را جستجو می کنند

بنابراین اگر بتوانیم این افراد سر در گم را به درستی در مسیری که میخواهند قرار دهیم توانسته ایم روزانه افراد زیادی را برای کسب و کار خودمان به سرنخ تبدیل کنیم و امر برندینگ و دیجیتال مارکتینگ را به درستی انجام دهیم . اگر بتوانیم با سرمایه گذاری بر روی آموزش های رایگان ، ارائه ی راه های میانبر بخشی از دغدغه های افراد را حل کنیم به راحتی میتوانید مشتریان بالقوه را به مشتریان باالفعل تبذیل کرده و بازاریابی اینترنتی را به درستی انجان دهیم . بنابراین بهتر است پس از شناسایی نیاز های کاربران با هوشمندی و طی کردن گام های زیر فرآیند تبدیل کردن آنها به سرنخ را به درستی انجام دهیم :
در ابتدا نیاز آنها را به درستی شناسایی کنیم

  • راه حل مناسب برای رفع آن نیاز را به آنها ارائه دهیم .
  • با ارئه ی نتایج قبلی سعی در جلب اطمینان آنها بکنیم
  • در نهایت این جلب اعتماد منجر به فروش و تبدیل شدن کاربران به مشتری خواهد شد .


استفاده از ابزار های بازاریابی دیجیتال باعث می شود که صاحبان کسب و کار ها در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی دسترسی خیلی سریع تر و راحت تری به جامعه هدف خود داشته باشند. علاوه بر این استفاده از این ابزار ها به هزینه بسیار کمتری در مقایسه با روش های سنتی دارد و در عین حال امکانات تبلیغاتی بسیار متنوعی را در اختیار صاحبان کسب و کار ها قرار می دهد.

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

شرکت سئو

تا اینجا به سئو و اهمیتی که دارد پرداخته ایم. حال می خواهیم ببینیم که منظور از شرکت سئو چیست؟

از آنجایی که به کارگیری اصول سئو در طراحی سایت کاری پیچیده و زمان بر می باشد و هر کسی تجربه و اطلاعات کافی درباره آن را ندارد، اکثر افرادی که دارای کسب و کار های اینترنتی و یک وب سایت هستند به دنبال یافتن یک شرکت معتبر برای دریافت خدمات سئو در سایت خود می باشند تا با کمک کارشناسان در این زمینه و استفاده از تجربه های آنها بتوانند باعث بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستجو و در نتیجه جذب بازدید کنندگان و مشتریان بیشتر شوند.

بنابراین شرکت های سئو دارای کارشناسان و متخصصانی هستند که به ارائه خدمات لازم برای بهینه سازی سایت ها می پردازند. این افراد در ابتدا به طور کامل سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند و بعد از آن استراتژی هایی که برای داشتن یک سایت سئو شده لازم می باشد را به شما ارائه خواهند کرد.


پنج شنبه 98 اسفند 15 , ساعت 10:57 صبح

عوامل موثر بر بازاریابی و فروش

نقش و تاثیر موتورهای جستجوگر را در بازاریابی اینترنتی را هیچکس نمی تواند نادیده بگیرد مدیران تجارت آنلاین جذب بیننده در سایت را برای موفقیت در دنیای مجازی ضروری می دانند . برای آن ها از اهمیت کمی برخورداری است نوع کالا و تولیدات ارائه شده در سایت اگر وب سایتی به دنبال ارائه و فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت باشد باید توان جذب وافزایش بازدید کننده داشته باشد.

راههای دستیابی کاربران فضای مجازی به سایت چیست ؟

بدون شک باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک بازاریابی موتورهای جستجوگر ماننده گوگل به آنچه که می خواهیم، دست پیدا می کنیم. 82 درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجو را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها دلخواه عنوان کرده اند. 57 درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می کنند و 46 درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است. 85 درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث می شوند همانگونه ملاحظه میفرمایید آمارها نشان میدهد در سال های اخیر به وسیله موتورهای جستجوگر که به خریداران این امکان را می دهد به راحتی و سهولت کالا و خدمات مورد نظر خود را بیابند و اطلاعات دقیقی در مورد آن کسب نمایند نکته قابل توجه این است که که تنها رتبه های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیریند و کاربران به سایت های لیست شده د راین رتبه ها مراجعه می نمایند . بسیاری از کاربران و مشتریان وب سایت ها دریافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را بر آورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها 10 سایت اول نتایج جستجو را مرور کنند.

راههای دستیابی کاربران فضای مجازی به سایت

آنالیز آماربازدید کاربران سایت ها

70 درصد از کاربران به هنگام جستجو حتماً یکی از سه وب سایت رتبه اول نتایج جستجو را کلیک می کنند. تنها 7 درصد از آنها وب سایت های قرار گرفته در رتبه های بیست به بعد را کلیک می کنند. 85 درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند, موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند. 33 درصد کاربران وب باورند دارند که سایت لیست شده در ابتدای نتایج جستجو، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد. آمارهای ارائه شده از بازخورد رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: وب سایتهای که در رتبه های بالا موتور جسجتو قرار نمی گیرند، بخش اعظمی از مخاطبین و کاربران خود را از دست می دهند . سایت ها می توانند در روز هزاران بازدید کننده داشته باشند اما تعداد مخاطبان آن است که موفقیت یا عدم موفقیت سایت را رقم می زند زیرا مخاطبان هستند که از سایت خرید خود را انجام می دهند امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجو هماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیماً به فروش بیشتر، و معرفی بهتر تعبیر می شوند.

سئو چیست؟


سئو یا بهینه سازی سایت (SEO Engine Optimizations) به معنای به کارگیری ترفندها ، روش های و استاندارد سازی های است که در اغلب موارد تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را دارند. پیاده سازی یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر (SEO Plan)، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولاً با شکست همراه می باشد.

خدمات و فعالیتهایی که در یک پروسه بازاریابی با موتورهای جستجوگر انجام می شود:
• بررسی وضعیت فعلی سایت در موتورهای جستجو
• بررسی وضعیت فعلی رقبای سایت در موتورهای جستجو
• تحلیل آمار سایت موجود و سایتها و مراجع دیگر آماردهی برای انتخاب عبارتهای کلیدی مناسب
• اصلاح ساختار سایت و بهینه سازی کدها و محتوای صفحات آن بر اساس عبارتهای کلیدی انتخاب شده
• معرفی صفحات بهینه سازی شده به موتورهای جستجو
• بالا بردن محبوبیت سایت
• بررسی وضعیت رتبه های کسب شده سایت و پیشرفت کار
• کنترل و مونیتورینگ رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز برای حفظ رتبه ها
• تبلیغات در موتورهای جستجو

سئو چیست؟

 

نقش ارتباطات در بازاریابی و فروش

ارتباطات بازاریابی شامل مقالات و پیام هایی می شود که در برقراری ارتباط با بازار از آن بهره می برند ارتباطات بازاریابی مهم ترین و اساسی ترین بخش بازاریابی مختلط است که شامل قیمت، مکان و محصول و ارتقا می باشد . که باید به عنوان یک استراتژی تعریف و برنامه ریزی شود که بتوان با کمک روش های مختلف ارتباطی به اهداف سازمانی رسید مدیران بخش ارتباطات بازاریابی مسئولیت تبلیغات، برند سازی، بازاریابی مستقیم، طراحی گرافیکی، بازاریابی، بسته بندی، پشتیبانی، روابط عمومی، فروش و بازاریابی آنلاین را برعهده دارند .

فرآیند برقراری ارتباطات بازاریابی

فرآیند ارتباطات شامل چهار مرحله فرستنده ، رمزگذاری، دستگاه تغییر دهنده ، رمزگشایی و گیرنده می باشد که جز جدانشدنی تمامی برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی به روش های مختلف مانند بازاریابی محتوا ، بازاریابی موتورهای جستجوگر و روش های دیگر بازاریابی تماما از این فرآیند پیروی می کنند رمزگذاری دومین مرحله از فرایند ارتباطات را شامل می شود که یک ایده و فکر خلاق را به یک آگهی قابل توجه و مخاطب پسند تبدیل می کند که آن را از طریق شبکه ها و وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون رادیو و مجلات مورد استفاده قرار می دهد این پیام ها به واسطه یکسری تغییر دهنده ها به مخاطب می رسند سومین مرحله از فرآیند ارتباطات زمانی شکل می گیرد که توسط یک کانال ، شبکه یا یک وسیله ارتباطی پیام مارا به مخاطب انتقال می دهد و رمز گشایی زمانی شکل می گیرد که این پیام توسط یک یا چند حس دریافت می شود مانند پیام های تلویزیون که توسط مخاطب هم دیده می شوند و هم شنیده می شود یکی از مشکلاتی که باعث می شود تبلیغات موثر نواقع نشود مشکلاتی است که باعث قطع شدن پیام و عدم تمرکز می شود که در هر کدام از مراحل فرآیند برقراری ارتباط می تواند اتفاق بیفتد.

نقش شبکه های اجتماعی درارتباطات بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی با کمک شبکه هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک و ... در حال توسعه و پیشرفت هستند با توجه به یک تحقیق در سال 2011، 88 درصد از حجم فعالیت شبکه های اجتماعی برای بحث تبلیغات استفاده می شود در واقع گستره و پیشرفت حجم تبلیغات در شبکه های اجتماعی در حال تسخیر زندگی روزانه تمامی افراد جامعه می باشند تبلیغات در روش های گوناگون مانند تبلیغات د رتلویزیون، استفاده از اپلیکیشن ها و ... به کار می رود خیلی از روش های تبلیغاتی که امروزه توسط کمپانی های بزرگ و مطرح به کار می رود تهیه و تولید کلیپ ها و انتشار دریوتیوب گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی می باشد.

نقش شبکه های اجتماعی درارتباطات بازاریابی

بررسی تاثیرات تغییرات محیط بربازاریابی و فروش

تمامی فعالیت های بازاریابی تاثیر پذیر از عوامل محیطی متفاوتی است که از هر کدام به نحوی تاثیرپذیر است با توجه به تغییرات این تاثیرات ممکن است جزئی و یا به صورت عمیق باشد مانند: تغییر قیمت ارز، تغییر سلیقه، ذائقه، باور ها و عادات آثار گوناگونی بر فعالیت های بازاریابی کسب و کارها دارد. کسب اطلاعات صحیح و مناسب از محیط این امکان را به بازاریاب می دهد که بازارهای جدیدی را شناسایی کنند.

محیط شناسی


محیط شناسی از فرایند گردآوری اطلاعات مربوط به انواع محیط ها از طریق بررسی، مطالعه و روش های گوناگون تحقیقاتی در بازاریابی و فروش می باشد ، بازاریابان معمولا این اطلاعات را از فروشندگان، واسطه ها،مشاورین کسب و کار ، کارگزاران و نمایندگان دولت، روزنامه ها، کتابها و . . . به دست آورند. "تحلیل محیطی" عبارت است از تفسیر و تعبیر اطلاعات گرد آوری شده محیط. بازاریابان این اطلاعات را با توجه به موقعیت کسب و کار خود مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار می دهند تا بتوانند با توجه به نتایج حاصله استراتژی برنامه های بازاریابی در آینده و حال را برنامه ریزی کنند ومیزان تاثیرات متغیرها را بر کسب و کار خود مورد بررسی قرار می دهند .

روش های برخورد با محیط بازاریابی

• روش "بازاریابی انفعالی" است در بازاریابی انفعالی، عوامل محیطی، عواملی غیر قابل کنترل به حساب می آیند که باید خود را با آنها منطبق ساخت.
• روش دیگر "بازاریابی فعال " است. در این بازاریابی سعی بر آن است تا گام هایی برای تاثیر در عوامل محیطی برداشته شود


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ