سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم به هلاکت می رسند؛ زیرا نمی پرسند . [امام صادق علیه السلام ـ به حمران بن اعین هنگامی که چیزی پرسید ـ]
 
شنبه 99 آبان 24 , ساعت 7:41 عصر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ مقوله ای جدید در دنیای تبلیغات به حساب می آید و امروزه به مجموعه ای از فعالیت ها که برای تبلیغ محصول یا خدمات از ابزارهای دیجیتال استفاده می کنند، گفته می شود. اولین بار از دیجیتال مارکتینگ در حوزه تبلیغات تلویزیونی استفاده شد، اما امروزه استفاده از تبلیغات در دنیای فناوری های آنلاین را نیز شامل می شود. امروزه با گستردگی استفاده از اینترنت، کارفرمایان و تولیدکنندگان برای موفقیت در کسب و کار خود و معرفی آن در بازار، نیاز به معرفی محصولات خود در دنیای اینترنت و شبکه های مجازی دارند که در اینجا دیجیتال مارکتینگ با بهره گیری از ابزارهای دیجیتال و موجود در اینترنت، به معرفی و تبلیغ محصولات و کسب و کار می پردازد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که دیجیتال مارکتینگ فقط به تبلیغ در حوزه کسب و کارهای آنلاین مربوط نمی شود و افرادی که هنوز هم از شیوه های سنتی اما دیجیتال برای تبلیغات کار خود استفاده می کنند نیز به نوعی از این مقوله بازاریابی در کار خود استفاده می کنند.

سئو، یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات دیجیتال

سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو در وب است و در حوزه تبلیغات دیجیتال جایگاهی بسیار ویژه و مهم دارد. با استفاده از سئو، سایت شما در موتورهای جستجو بیشتر دیده می شود و به عبارت بهتر رنکینگ سایت شما بیشتر می شود. بنابراین بازدیدکنندگان از وب سایت شما نیز افزایش یافته و همین امر به تبلیغ هر چه بیشتر کسب و کار شما و رونق کسب و کار و فروش محصولات بسیار کمک می نماید. در واقع مخاطبان به سایت هایی که دارای رنکینگ بالا در موتورهای جستجو به خصوص گوگل هستند، اعتماد بیشتری دارند و همین امر سبب می شود تا محصولات شما را با اطمینان بیشتری خریداری نمایند. روش های بسیاری برای بهینه سازی سایت وجود دارد که می توانید با یکی از این روش ها، بازدیدکنندگان از سایت خود را افزایش داده و برند خود را در حوزه گسترده ای به دیگران معرفی نمایید.

سئو

استفاده از شرکت سئو

همانگونه که گفته شد، استفاده از سئو در حوزه بازاریابی دیجیتالبسیار اهمیت دارد. اما این کار، کاری تخصصی است و باید توسط افراد ماهر و زبده در این حوزه انجام شود. شرکت هایی که در زمینه سئو خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند، بهترین گزینه برای انجام دادن سئو سایت شما هستند و شما با خیالی راحت می توانید این کار را به آنها بسپارید. نتیجه کار مطمئنا در حوزه تبلیغات و معرفی محصولات و کار شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

معرفی برخی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارهای زیادی است که در قسمت زیر به برخی از آن ها اشاره می نماییم. تمامی روش هایی که در قسمت زیر آورده شده در طراحی و اجرای کمپین بازاریابی آنلاین بسیار مؤثر و حائز اهمیت می باشند.

1. بازاریابی محتوا (Content Marketing) از جمله ی بهترین ابزارهای مناسب در جهت طراحی و اجرای کمپین دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا می باشد که متناسب با هر بودجه و سرمایه ای می باشد و از طرفی برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی مناسب و به صرفه می باشد. در این نوع بازاریابی می توانید بر اساس نیازی که مخاطبان و کاربران شما دارند، اقدام به تولید محتوا نمایید. در این نوع از ابزار بدون اینکه شما به دنبال مشتری بروید، با فراهم آوردن محتوایی مناسب و در خور مخاطب، مشتری را به سمت خود می کشید و بدین طریق از شما، محصولات و خدماتتان را درخواست می نماید.

2. شبکه های اجتماعی (Social Media) یکی از مؤثرترین ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. اکثر کاربران اینترنتی اقدام به وب گردی از طریق گوشی های همراه خود نموده و این یکی از علل اصلی حضور دائم آن ها در اکثر شبکه های اجتماعی می باشد. با این وجود طراحی و اجرای کمپین بازاریابی بهترین و بیشترین بازدهی را برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم می آورد. لازم به ذکر است که هر شخصی می تواند از شبکه های اجتماعی به عنوان روشی برای طراحی و اجرای کمپین بازاریابی خود استفاده نموده و اقدام به کسب درآمد و پول نماید.

3. اینفلوئنسر مارکتینگ در این نوع از بازاریابی از افرادی استفاده می شود که در زمینه ی بازاریابی و طراحی و اجرای کمپین بازاریابی داری بیشترین تاثیر بر مشتری ها باشند و بتوانند بر رفتار و انتخاب آنها اثر مستقیم بگذارند. لازم به ذکر است که تمامی اینفلوئنسرها در قبال تبلیغاتی که می کنند، درصدی از فروش و یا هزینه ای در قبال این تبلیغات دریافت می نمایند.

4. بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) از جمله ابزارهای مناسبی که بیشترین تأثیرات را بر روی مخاطبین خود گذاشته بازاریابی ویدئویی می باشد. به دلیل اینکه مشغله های فکری و کاری زیاد شده است اکثر مخاطبان دیدن فیلم ها را به خواندن محتواهایی با متون خسته کننده ترجیح داده که حاکی از تغییر در سلیقه مخاطبان می باشد.

ابزار دیجیتال مارکتینگ

پس زمینه های مورد نیاز برای استفاده از تبلیغات مارکتینگ

همانگونه که گفته شد این روش از تبلیغات دیجیتال، در دنیای اینترنت و روش های آنلاین و دیجیتال انجام می شود و شما نیاز دارید تا برای استفاده از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابتدا پیش زمینه هایی را آماده نمایید و سپس از این ابزارها استفاده کنید.

  • داشتن صفحات در شبکه های مجازی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیس بوک، لیندین
  • وب سایت و پرتال
  • قالب استفاده از انواع محتواهای متنی، ویدیویی یا صوتی در وب سایت
  • کتاب های الکترونیکی و ویدیوها
  • کاتالوگ ها و بروشورهای آنلاین
  • ایمیل و ابزارهای ارتباط الکترونیک
  • داشتن یک برند و ابزارهای مختلف برای معرفی آن

شما می توانید با داشتن یک یا چند مورد از این ابزارها، به راحتی دیجیتال مارکتینگ را برای کار خود انجام دهید در حوزه ای گسترده انجام دهید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ نسب به سایر انواع بازاریابی ها چیست؟

این روش از بازاریابی مزایای بسیار زیادی هم برای بازاریابان و هم برای مشتریان دارد، امروزه تقریبا تمامی افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از گوشی موبایل و یا لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی انجام می دهند و معمولا کمتر کسی را پیدا می کنید که برای انجام برخی از کارهای خود به صورت حضوری مراجعه کند. این موضوع باعث شده است که تقریبا تمامی خانواده ها برای انجام خریدهای خود و یا دریافت خدمات مختلف به صورت اینترنتی اقدام کنند، بنابراین در چنین شرایطی کسب و کاری می تواند گوی رقابت را از سایر کسب و کارها برباید که بتواند در این فضا به خوبی فعالیت کند و در واقع بازاریابی دیجیتال به بهترین شکل خود انجام دهد.

خدماتی از شرکت وبسپنتا مشاوره بازاریابی آنلاین، شرکت بازاریابی دیجیتال، شرکت سئو.

بازاریابی دیجیتال باعث شده است که امروزه مشاغل خانگی زیادی به وجود آید و افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند بتوانند به راحتی از منزل خود نیز این کار را انجام دهند، علاوه بر این مشتریان نیز دیگر برای خرید محصول و یا دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت و می توانند بر اساس همین بازاریابی دیجیتال تصمیم بگیرند که کدام محصول را خریداری کنند و یا از کدام خدمات استفاده کنند.

بازاریابی دیجیتال



لیست کل یادداشت های این وبلاگ