سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوزش درد بردباری را جرعه جرعه درکش که آن اساس حکمت و ثمره دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 99 دی 10 , ساعت 4:40 عصر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استفاده از ابزارهای اینترنتی و دیجیتالی در جهت انجام فرآیند بازاریابی و ارائه خدمات و محصولات را دیجیتال مارکتینگ می گویند. در این روش های بازاریابی احتیاج ما به شبکه های اجتماعی و دیجیتالی روز به روز بیشتر شده و روند طراحی و اجرای کمپین بازاریابی دیجیتالی مان را تحت تأثیر خود قرار می دهد. طراحی و اجرای کمپین بازاریابی دارای مراحل گوناگونی می باشد که شامل: تحقیق، شناسایی مخاطبان و مشتریان، مشخص نمودن میزان بودجه اختصاص یافته برای این امر، تصمیم درست در مورد انتخاب تم های تبلیغاتی، برنامه ریزی صحیح، انتخاب شبکه اجتماعی و رسانه صحیح، و اجرای کمپین تبلیغاتی می باشد.

یکی از اهداف مهم در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ دسترسی پیدا کردن به مخاطبین بیشتر و در راستای آن رسیدن به فروش بیشتر می باشد.

معرفی برخی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارهای زیادی است که در قسمت زیر به برخی از آن ها اشاره می نماییم. تمامی روش هایی که در قسمت زیر آورده شده در طراحی و اجرای کمپین بازاریابی دیجیتال بسیار مؤثر و حائز اهمیت می باشند.

دیجیتال مارکتینگ

1. بازاریابی محتوا(Content Marketing)

از جمله ی بهترین ابزارهای مناسب در جهت طراحی و اجرای کمپین بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا می باشد که متناسب با هر بودجه و سرمایه ای می باشد و از طرفی برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی مناسب و به صرفه می باشد. در این نوع بازاریابی می توانید بر اساس نیازی که مخاطبان و کاربران شما دارند، اقدام به تولید محتوا نمایید. در این نوع از ابزار بدون اینکه شما به دنبال مشتری بروید، با فراهم آوردن محتوایی مناسب و در خور مخاطب، مشتری را به سمت خود می کشید و بدین طریق از شما، محصولات و خدماتتان را درخواست می نماید.

2. شبکه های اجتماعی(Social Media)

یکی از مؤثرترین ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. اکثر کاربران اینترنتی اقدام به وب گردی از طریق گوشی های همراه خود نموده و این یکی از علل اصلی حضور دائم آن ها در اکثر شبکه های اجتماعی می باشد. با این وجود طراحی و اجرای کمپین بازاریابی بهترین و بیشترین بازدهی را برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم می آورد. لازم به ذکر است که هر شخصی می تواند از شبکه های اجتماعی به عنوان روشی برای طراحی و اجرای کمپین بازاریابی خود استفاده نموده و اقدام به کسب درآمد و پول نماید.

3. اینفلوئنسر مارکتینگ

در این نوع از بازاریابی از افرادی استفاده می شود که در زمینه ی بازاریابی و طراحی و اجرای کمپین بازاریابی داری بیشترین تاثیر بر مشتری ها باشند و بتوانند بر رفتار و انتخاب آنها اثر مستقیم بگذارند. لازم به ذکر است که تمامی اینفلوئنسرها در قبال تبلیغاتی که می کنند، درصدی از فروش و یا هزینه ای در قبال این تبلیغات دریافت می نمایند.

4. بازاریابی ویدیویی(Video Marketing)

از جمله ابزارهای مناسبی که بیشترین تأثیرات را بر روی مخاطبین خود گذاشته بازاریابی ویدئویی می باشد. به دلیل اینکه مشغله های فکری و کاری زیاد شده است اکثر مخاطبان دیدن فیلم ها را به خواندن محتواهایی با متون خسته کننده ترجیح داده که حاکی از تغییر در سلیقه مخاطبان می باشد.

دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ نسب به سایر انواع بازاریابی ها چیست؟

این روش از بازاریابی مزایای بسیار زیادی هم برای بازاریابان و هم برای مشتریان دارد، امروزه تقریبا تمامی افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از گوشی موبایل و یا لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی انجام می دهند و معمولا کمتر کسی را پیدا می کنید که برای انجام برخی از کارهای خود به صورت حضوری مراجعه کند. این موضوع باعث شده است که تقریبا تمامی خانواده ها برای انجام خریدهای خود و یا دریافت خدمات مختلف به صورت اینترنتی اقدام کنند، بنابراین در چنین شرایطی کسب و کاری می تواند گوی رقابت را از سایر کسب و کارها برباید که بتواند در این فضا به خوبی فعالیت کند و در واقعبازاریابی دیجیتالبه بهترین شکل خود انجام دهد.

دیجیتال مارکتینگباعث شده است که امروزه مشاغل خانگی زیادی به وجود آید و افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند بتوانند به راحتی از منزل خود نیز این کار را انجام دهند، علاوه بر این مشتریان نیز دیگر برای خرید محصول و یا دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت و می توانند بر اساس همین بازاریابی دیجیتال تصمیم بگیرند که کدام محصول را خریداری کنند و یا از کدام خدمات استفاده کنند.

دیجیتال مارکتینگ

آیا دیجیتال مارکتینگ فقط برای مشاغل آنلاین است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای تمام شما پیش آمده باشد این است که آیادیجیتال مارکتینگتنها برای مشاغل آنلاین است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که خیر این نوع بازاریابی تنها برای کسب و کارهای اینترنتی نیست و شما در صورتی که هر نوع کسب و کاری را داشته باشید می توانید از این نوع بازاریابی در راستای بهبود روند جذب مشتری خود استفاده کنید. در واقعبازاریابی محتوادارای تکنیک ها و ابزارهای بسیار زیادی است که تنها برخی از آنها برای کسب و کارهای آنلاین می باشد و مخصوص چنین کسب و کارهایی طراحی شده است و سایر ابزارها و تکنیک ها را شما می توانید متناسب با کسب و کار خود شخصی سازی کنید و به صورت بهینه از آنها استفاده نمایید.

یکی از اهداف اصلی بازاریابی دیجیتال فروش محصولات است، بنابراین در صورتی که شما صاحب هر گونه کسب و کاری هستید که به فروش محصولات و خدمات مختلف مشغول هستید می توانید از این نوع بازاریابی استفاده کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ