سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز عامل دوستی است : خوش خویی، ملایمت نیکو و فروتنی . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 98 خرداد 31 , ساعت 8:10 عصر

تور های همیشه سفر

درباره اوکراین


کشور اوکراین در ناحیه ی شرق اروپا واقع شده است و با کشور هایی همچون روسیه، مالدیو، مجارستان، لهستان و اسلواکی مرز مشترک زمینی و با کشور هایی همچون گرجستان و بلغارستان مرز دریایی مشترک دارد. اوکراین در غالب مناطق به دلیل مجاورت خود با دریا، آب و هوایی معتدل و قاره ای دارد و در بخش های جنوبی تر این کشور، اقلیم مدیترانه ای نیز دیده می شود. به دلیل این که این کشور در شمال اروپا واقع شده است، در زمستان آب و هوای قسمت های شمالی آن مثل شهر کیف بسیار سرد و یخبندان است و تور اسکی برگذار میشود .

این کشور یکی از جمهوری های استقلال یافته ی اتحاد جماهیر شوروی سابق است که پس از فروپاشی این کشور در سال 1991 میلادی تشکیل شد و پایتخت آن شهر کیف است. هرچند اوکراین پس از استقلال از شوروی سابق در ابتدا با مشکلات عدیده ای مواجه بود؛ لیکن به همت مردمانش امروزه یکی از کشور های حائز اهمیت در اروپا بوده و همچنین از همتایان دیگر خود که پس از فروپاشی کشور شوروی به وجود آمدند، وضع بسیار بهتری دارد.

حکومت کشور اوکراین جمهوری است و رئیس جمهور این کشور با رأی مستقیم مردم و برای مدت پنج سال انتخاب می شود و بر روند سیاسی کشور حکمرانی می کند. این کشور همچنین دارای پارلمان و قوه ی مقننه ی مستقلی است که در حدود 450 عضو دارد و هیئت وزیران این کشور برای شروع به کار خود بایستی از پارلمان رأی اعتماد بگیرند. نظام سیاسی کشور به طور قابل توجهی، عرصه ی فعالیت احزاب کوچک و بزرگ است.

واحد پول اوکراین کوپک است و هر صد کوپک، یک گریونا است. تولید ناخالص این کشور بیش از 3 میلیارد دلار است و نرخ بیکاری نیز، به نسبت پایین و از 2.7 درصد بالاتر نیست. عمده ی صادرات این کشور بر محور منابع معدنی و فلزات آهنی و غیر آهنی بنا شده است؛ هرچند سوخت و مواد و محصولات پتروشیمی و همچنین مواد خوراکی نیز از این کشور به جای جای جهان صادر می شود.

جمعیت اوکراین در حدود چهل و شش میلیون نفر است و زبان رسمی مردمانش اوکراینی است .غالب مردم، این کشور را دارای مردمانی صلح جو و آرام توصیف می کنند و شهر های آن را دارای نهاد های امنیتی و پلیس قدرتمند و قابل توجهی می دانند.

شاید در ابتدا فکر کنید که اشتباهی شده است یا با معرفی و عنوان نام تونل عشق اوکراین می خواهیم اغراق نماییم اما با دیدن عکس های این تونل در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام، سایت ها و وبلاگ های مختلف متوجه علت نامگذاری این مکان می شوید. این جاذبه گردشگری از جمله مکان های شگفت انگیز ترین، سورئال و اسرار آمیز در این سیاره است. تونل عشق اوکراین مکان و جاذبه ای در اوکراین است که باید حتما از نزدیک به دیدن آن بروید تا بیشتر با نام آن همگام شوید. هر چند که از دیگر جاذبه های اوکراین فاصله داشته و برای رسیدن به آن باید کمی مسیر خود را در جاده منحرف کنید.

کی یف پایتخت کشور اواکرین و بزرگترین شهر آن می باشد که سالانه تعداد زیادی از توریست ها همراه با تور کی یف به دیدن این شهر میروند. رودخانه دنیپر از بین این شهر عبور می کند و شهر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند. از نظر تقسیمات کشوری این شهر دارای ادارات جدا و مستقل از استان کیف بوده و در واقع می توان گفت بصورت مستقل و جداگانه اداره می شود. کیف مرکز فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و غلمی اواکراین بوده و بزرگان و دانشمندانی زیادی در این شهر زاده و زندگی نموده اند. کیف در کنار اهمیت سیاسی و اقتصادی جزو مراکز مذهبی اروپای شرقی و مسیحیت ارتدوکس می باشد و از اماکن مذهبی واقع در این شهر می توان به کلیسای جامع کیف و کلیسای سنت اندرو و کلیسا جامع رستاخیز مسیح نام برد. مراکز سیاسی و دفاتر سفارتخانه های خارجی این شهر در منطقه گوامی اینوگیت و مراکز اداری شهر در منطقه استویاتوشنسکی قرار دارد. این شهر در شمال این کشور واقع شده و هفتمین شهر پرجمعیت اروپا پس از شهرهای استانبول، مسکو، لندن، سن پترزبورگ، برلین و مادرید است. این شهر از قرون گذشته مرکز سلسله های پادشاه روس تبار بوده و در بین ملل روس زبان هنوز هم به عنوان مادر شهرهای روسیه نامیده می شود.

تونل عشق اوکراین


اگر بخواهیم توصیفی غیر رمانتیک از این مکان داشته باشیم و تونل عشق اوکراین را شرح دهیم باید بگوییم که اینجا در واقع مسیری از یک ریل قطار غیر فعال و متروکه است. جایی که به دلیل متروکه شدن در طول سال ها می توانست تبدیل به خرابه ای تاریک و حتی ترسناک تبدیل شود اما امروزه سرنوشت دست این ریل قطار را به گونه دیگری رقم زده است. برای عکاسان و عاشقان، این یک ریل راه آهن محروم از نور مستقیم خورشید است که توسط قوس و طاقی از شاخ ها و برگ های سرسبز درختان انبوه اطراف پوشانده شده و باعث به وجود آمدن یک تونل بزرگ و بی انتها تا جایی که چشم کار می کند، بر روی ریل راه آهن شده است. جایی که تنها یا مسیر روبرو در جلویتان قرار دارد یا برگشت.

تونل عشق اوکراین را می توان یکی از بهترین منابع برای عکس های سلفی و البته اینستاگرامی در تور اکراین دانست. هر چند که در جهان جاذبه های بسیاری برای عکس و سلفی وجود دارد اما بسته به دید شما می تواند این نظر متفاوت باشد. با ما برای بیشتر آشنا شدن با تونل کلاون اوکراین یا همان تونل عش اوکراین همراه باشید.

تونل کلوان اوکراین


تونل عشق در خارج از روستای کلوان واقع در غرب کیف و شمال شرق لویو واقع شده است. نزدیک ترین شهر قابل توجه به این جاذبه ریون (Rivne) است. افراد این روستا قبل از شناخته شده تونل عشق اوکراین گردشگر و توریستی ندیده بودند. هر چند که بسیاری از گردشگرانی که وارد کلوان می شوند، تنها به دیدن این تونل می روند اما در این روستا جاذبه های دیدنی دیگری نیز وجود دارد. به شما پیشنهاد می دهیم حالا که این همه راه را برای دیدن تونل عشق با تور اوکراین همیشه سفر آمده اید، به دیدن کلیسای زیبای این مکان و یادبود جنگ جهانی دوم هم بروید. همچنین در ایستگاه قدیمی قطار این شهر پنجره ای منقوض با شیشه های رنگی بسیار زیبایی قرار دارد که می تواند برای چند لحظه شما را مجذوب خود نماید یا سر از صفحه اینستاگرام شما در آورد.

قیمت تور اکراین
از آنجایی که اکثر گردشگران اوکراین به دنبال اوج سرسبزی در تونل عشق اوکراین هستند، پس باید زمان مناسبی را برای سفر به اوکراین و رسیدن به این جاذبه انتخاب کنید. بنابراین بهترین زمان، انتهای فصل بهار و اوایل فصل تابستان است. در طول این مدت، شدت رنگ سبز درختان به دلیل برگ های تازه به اوج می رسد و اگر می خواهید که رنگ های پاییزی را در تونل عشق اوکراین کشف کنید بهتر است که در اواخر تابستان و اوایل پاییز تا زمانی که هنوز برگ های زرد و قرمز به زمین نیفتاده اند، به این منطقه سفر کنید. با این حال، با گذشت زمان و شروع زمستان تمام برگ ها می افتند و دیگر نشانی از تونل عشق اوکراین باقی نمی ماند. اما دیدن ریزش برف و سفید شدن آن در زمستان سرد اوکراین، نیز خالی از لطف نیست.


نحوه دسترسی به تونل عشق


در مجموع بخشی از این ریل های راه آهن که با درختان و به صورت تونلی پوشیده شده اند در شهر کلوان (Klevan) قرار گرفته اند. شهری که تا همین چند سال پیش به هیچ عنوان هیچ گونه توریست و جهانگردی را به خود ندیده بود. برای دسترسی به تونل عشق اوکراین در واقع باید از مرکز شهر شهر کلوان مسیری را پیاده روی کنید. به همین منظور اگر مسافر اوکراین هستید و وارد این کشور می شوید، برای رسیدن به این شهر از شهرهای مختلف باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

از ریون تا کلوان
نزدیک ترین شهر به تونل عشق اوکراین شهر ریون (Rivne) است. برای رسیدن به این مکان، قطار هم وجود دارد که از شهر کیو و در حدود ساعت 4 صبح حرکت می کند که به دلیل ساعت حرکت آن چندان برای توریست ها و گردشگران مناسب نیست. در نتیجه بهترین راه دسترسی به این شهر و تونل اتوبوس هایی است که از ریون و دیگر مناطق برای این جاذبه حرکت می کنند یا از کنار آن می گذرند.

مینی بوس ها کوچکی به طور معمول از ایستگاه های اتوبوسی که در جلوی ایستگاه قطار کلوان قرار گرفته اند، برای این مکان حرکت می کنند. اگر به راننده بگویید که برای دیدن تونل عشق اوکراین سوار اتوبوس ها شده اید، شما را در نزدیکی این جاذبه پیاده می کند. اگر با این اتوبوس ها تا اخر ایستگاه بروید، شما را در انتهای روستا پیاده خواهد نمود.

همچنین از ایستگاه اتوبوس اصلی شهر ریون هم می توانید اتوبوس سوار شوید. این اتوبوس ها از مینی ون ها بزرگتر بوده و بین دو شهر ریون و لوتسک (Lutsk) در حرکتند. پس از اینکه سوار این اتوبوس ها شدید و در بزرگراه کلوان حدود 1 و نیم کیلومتر رفتید، باید پیاده شده و مسیری را تا رسیدن به این جاذبه رمانتیک اوکراین قدم بزنید.

تور لبنان با همیشه سفر

بیروت شهری بندری است که بر روی دماغه ای کوچک و درکنار دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. جمعیت این شهر در سال 2007 میلادی 2.1 میلیون نفر بود.

شهر بیروت در میانه? کرانه مدیترانه ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته است. این شهر کانون فرهنگی منطقه خود است و از دیدگاه رسانه ای، تئاتر، فعالیت های فرهنگی و زندگی شبانه در جهان عرب نام دار است.

بیروت را پاریس خاورمیانه لقب داده اند؛ لقبی که با سفر به آن متوجه می شوید که چندان هم اغراق آمیز نیست؛مجسمه ها ، سنگ فرش های خیابان ، سبک متفاوت زندگی در کـنار یکدیگر و تاریخی که هزاران قصه از آن بیرون آمده، می تواند کمی شباهت را توجیه کـند. به تمام این ها هم جواری آب های مدیترانه را هم اضافه کنید.به هر حال این شهر، پایتخـت لبنان است؛ کشوری که همیشه عروس، بهار و یا بهشت شرق لقب گرفته است و برای همین تور لبنان خیلی طرفداران زیادی دارد.

 

تور بیروت در بهــــار از بقیه فصل ها دوست داشتنی تر است؛ روزهای طولانی با آفتـــاب ملایـم و گلهای رنگارنگ و شب های خنک با دریایی آرام. تابستان ها میزان رطوبت و گرمای هـوا بالا میرود و از پاییز بارندگی ها شروع میشود.زمستان بیشترین میزان سرما و بارندگی را دارد،اما از آخرین باری که در بیروت برف آمده بیشتر از شـــــصت سال می گــذرد.پـــــس خیال تان راحت باشد،در سردترین روزهای سال هم به لباس های خیلی گرم احتیاج نـدارد.

 

بیروت عروس خاورمیانه


حمل و نقل
لـبنان یــک فـــرودگـــاه بین المللی بیشتر ندارد که آن هم در جنوب بیروت واقع شده است. فرودگاه بین المللی : رفیق حریری تا مرکز شهر حدود 10دقیقه فاصله دارد و برای این مسیر یا بایدمینی بوس های سفید رنگ راسوار شدو یا تاکسی گرفت.بر روی درهای جلوی تاکسی های اصلی ،طرح لوگوی فرودگاه هست و تعدادی باجه تاکسی رانی هم در اطراف ترمیتال شماره یک وجود دارد که البته ممکن است کرایه بیشتری طلب کنند،در کل کرایه تاکسی در بیروت خیلی گران نیست مگر این که تاکسی تلفنی رزرو کرده باشید به خاطر ترافیک سنگین خیابان هابه خصوص در مکز شهر ، اگر برای مدت محدودی به بیروت سفر کرده اید ،پیشنهاد میکنیم به فکر اجاره ماشین نباشید به جز وقتی که بخـــــواهید در در اطراف شهر بچرخید و یا از هتل تا ساحل را رانندگی کنید که درآن صورت هــــــم فراموش نکنید بدون گواهینامه بین المللی به شما ماشین اجازه نمی دهند.

یکی از معمول ترین و به صرفه ترین گزینه حمل و نقل در بیروت تاکسی های اشتراکی چهار نفره هستند که سرویس نامیده می شوند.سرویس ها در مسیرهای مشخصی رفت و آمد دارند و شبیه به تاکسی های خطی ایران کار می کنند.با این حال شاید بد نباشد خـیلی از مسیرها را پیاده طی کنید وبا سبک زندگی بیروتی ها و کوچه و خیابان هایش بیشــتر آشنا شوید.

یکی از جاهایی که احتمالا تعریفش را از کسانی که در تور لحظه آخری لبنان شرکت و سفر کرده اند شنیده اید منطقه حریصا ست. اینجا بهترین محل برای توریست هاست؛منطقه ای که بالای ارتــــفـاعات لبنان واقع شده و کافه ها و رستوران های آن هیچ وقت خالی نیست برای بالا رفـــــتن از صــــخره های حریصا بد نیست که تله کابین سواری را در لبنان تجربه کنید و یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان را ببینید .

خیابانی برای همه فصول
اگراهل گالری گردی و بازدید از موزه ها باشید موزه ملی بیروت که در جنوب خــیابـان اشرفیه پاتوقی دوست داشتنی ساخته است اگر تصمیم دارید هرشـــــب و روزی که در لبنان هستید خوش بگذرانید و دسترسی خوبی هم به دیگر جاهای دیدنی شهر داشته باشید خیابان اشرفیه باوجودقیمت های بالای هتل هایش یکی ازبهترین انتخاب ها برای اقامت کردن است.

شگفتی های طبیعت


اگر دیدن شگفتی های طبیعت برای شما جذاب باشد بیروت حداقل دو تا ازمـعروف هـای آن را دارد یکی صخره های روشه در غرب شهر که می توان گفت نماد بیروت به حـــساب می آید.و به آن ها عشاق نیزمی گویند؛یکی هم غار جعیتا که درهجده کیلومتری شمال شهر واقع شده ، ولی برای رفتن به آن جا علاوه بر تورهای روزانه ای که برگزار می شود امکان کرایه تاکسی و یا اتوبوس هم وجود دارد غار جعیتا در میان کوه های زیبا قـــرار گرفته و دو طبقه است ؛غار بالا و غار پایین که برای رفتن به غار بالا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا می گذرد

قیمت تور لبنان

یکی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا


بیروت را می توانیکی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا نامید؛از لبنیات،میوه و سبزیجات تازه آن که بگذریم،غذاهای اصلی مثل کباب ها و پیش غذاهای لبنانی از خوش طعم ترین غذاهای خواهــد بود که تا به حال خورده اید با این که بیشتر رستوران های فست فود زنجیره ای دنیا زنجــــیره ای دنیا در بیروت هم شعبه دارند،شباهت ذائقه ی لبنانی ها به غذا های ایرانی و همین طور فراوانــی غذای حلال باعث شده کم تر مسافر ایرانی در این شهر سراغ فست فود های زنجیره ای را بگیرد. پیشنهادمی کنیم بیشترمراقب سلامتی تان باشید،غذاهای لبنانی آنقدرجذاب هستند که درخوردن شان زیاده روی کنید؛بهتر است آب زیاد بنوشید،پیاده روی کنید و میوه و سبزیجات را فراموش نکـنید؛ اگر با اضافه وزن به خانه برگردیدهیچ مشکلی پیش نمی آید،اما بهتراست که خاطره تان ازعروس خاورمیانه را با بیماری خراب نکنید

پول
واحد رسمی پول لبنان لیر لبنانی است و به دلیل نظام پولی این کشور تبدیل پولهای خارجی به لیر به سهولت امکان پذیر است. همچنین با استفاده تسهیلات بانکی این کشور می توان از کارتهای هوشمند اعتباری نیز استفاده نمود.

 

باغ ملی شیراز و بوی عطر بهار نارنج

شیراز در جنوب غربی ایران واقع شده و گنجینه ای از فرهنگ پارسی به شمار می رود، بی دلیل نیست که این شهر را شهر باغ ها و شاعران و پایتخت فرهنگی ایران می دانند. قیمت تور شیراز بسیار مناسب است و ما به شما توصیه میکنیم حتما از این شهر زیبا و جاذبه های دیدنی این شهر دیدن کنید.باغ ملی نیز یکی از جاذبه های این شهر محسوب می شود که در ادامه به آن می پردازیم.


راهنمای سفر به شیراز

اولین بار نام شیراز در لوح گلی ایلامی متعلق به 4000 سال قبل آورده شد و به نام شهر شعر و شراب و گل و بلبل شهرت یافت. باغ ملی یکی از باغ های شیراز است که در چهار راه حافظیه قرار دارد و از ناحیه جنوبی تا بیمارستان شهید دستغیب و از ناحیه شرقی تا ورزشگاه حافظیه، امتداد یافته است. اراضی این ناحیه در قرن هشتم، صحرای مصلای و جعفر آباد بود که با گذر زمان به ساختمان های مسکونی و اداری تبدیل و بخشی از آن نیز به عنوان باغ ملی درآمد. وجود این باغ در روبه روی آرامگاه حافظ ، یادآور صحرای روح افزای جعفرآباد و مصلای قدیم شیراز است.

برای سفر به شیراز و بازدید از جاهای دیدنی شیراز، می توانید ارزان ترین و بهترین تور شیراز را در همیشه سفر پیدا کرده

درختان کهن سال باغ ملی، بیانگر قدمت آن و دلیل توصیف زیبایی آن از سوی حافظ است. در سال 1315 خورشیدی این باغ را بهسازی کردند و با کاشتن نارنج و خیابان کشی، بر زیبایی آن افزودند. در اردیبهشت ماه هر سال، بوی عطر بهار نارنج این باغ، فضایی بهشت گونه پدید می آورد. در سال های اخیر شهرداری شیراز مرمت اساسی در این باغ انجام داده و فواره های زیبایی در مرکز آن نصب کرده است.

اطلاعات ضروری درباره چابهار

 

به منظور دسترسی به شهر بندری چابهار راه ارتباطی گوناگونی نظیر ماشین شخصی، هواپیما، قطار و راه دریایی نیز وجود دارد. اما ساده ترین راه خرید بلیط هواپیما است. قیمت تور چابهار بسیار مناسب است. مسیر جاده ای تهران تا چابهار حدود 2000 کیلومتر است، که اگر بخواید با ماشین شخصی سفر کنید، به دلیل طولانی بودن مسیر باید حداقل یک شب را در یکی از شهرهای بین راهی بگذرانید.

قیمت تور چابهار
راهنمای سفر به چابهار


شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به این منطقه بندری
همانطور که از نام شهر چابهار پیداست این شهر هر 4 فصل سال را هوایی بهاری دارد، داشتن خنک ترین هوای بندری در تابستان ها و هوای مطبوع بهاری در فصل زمستان، به دلیل وزش بادهای قطب جنوب اقیانوس هند به سمت این ساحل از مهم ترین خصوصیات بندر چابهار می باشد. یادتان باشد که به هرحال به عنوان یک شهر ساحلی در جنوب شهری گرم به حساب می آید اما گرمای آن بسیار مطلوب و همراه با وزش بادهای خنک از سمت ساحل می باشد.

چابهار WEATHER

چابهار شهری است که در آن هر چهار فصل سال آب و هوا شرایط معتدلی دارد و این را حتی از نام آن هم می توان متوجه شد 4 بهار! پس با این اوصاف هر زمان که خواستید می توانید برنامه سفرتان به این شهر را برنامه ریزی بنمایید.

بهترین زمان سفر با تور چابهار از اوایل آبان تا اواسط فروردین است

زمستان و اوایل بهار بهترین زمان سفر به بندر همیشه بهار چابهار است؛ در ایام نوروز مسافران این شهر بندری را برای سفرهای خودشان انتخاب می کنند و کم کم با رفتن به سمت فصل تابستان از میزان مسافران این منطقه کاسته می شود و دلیل آن هم میزان رطوبت موجود در آن است.
توجه داشته باشید! البته در ایام نوروز شلوغی بیش از حد و مشکلاتی همچون عدم وجود فضای کافی برای پارک خودرو و افزایش قیمت مراکز اقامتی نیز تا حدود زیادی آزاردهنده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ