سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستمکار را سه نشان است : بر آنکه برتر از اوست ستم کند به نافرمانى ، و بر آن که فروتر از اوست به چیرگى و آزار رسانى ، و ستمکاران را یارى کند و پشتیبانى . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 98 مرداد 10 , ساعت 3:5 عصر

چگونه دندان هایی زیبا داشته باشیم؟

یکی از زیبایی های ظاهری در چهره هر فرد لبخند می باشد که جهت داشتن لبخند هالیوودی و زیبا افراد باید نکات زیبایی در چهره که بخش اعظمی از آن به دندان و فک مرتبط می باشد را رعایت نماید. تمایل افراد به داشتن لبخند هالیوودی سبب شد تا افراد در پی رفع نقص های ظاهری خود اقدام نمایند. پزشکان قبل از انجام هر روشی انواع متفاوتی از لبخند ها را بررسی می کنند و در نهایت بیمار می توانند بهترین لبخند را انتخاب نماید و پزشک روش پیشنهادی را شروع نماید .

در این مقاله با اصلاح طرح لبخند آشنا و به بررسی روش هایی که بر لبخند هالیوودی تاثیر می گذارد می پردازیم .

دندانپزشکی زیبایی

لبخند هالیوودی چیست؟

زیبا و جذاب ترین لبخند بین عموم افراد به لبخند هالیوودی شهرت دارد لبخند هالیوودی مستلزم زیبایی در شکل ظاهری در صورت می باشد که افراد گاهی مجبور به تغییراتی در فرم لثه، طول دندان ها، فاصله و برجستگی دندان ها می شوند در نتیجه افراد برای دستیابی به چنین لبخندی به سمت روش های پزشکی سوق داده می شوند .

در حقیقت فرد زمانی می تواند لبخند هالیوودی بر لب داشته باشد که دندان و لثه ها در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند تا چنین لبخندی سبب جذابیت و جلوه نمایی وی شود. روش های بسیار متنوعی برای دستیابی لبخند های هالیوودی وجود دارد که در ادامه با برخی از روش ها آشنا می شویم .

لبخند هالیوودی

تفاوت دندانپزشکی زیبایی با عمومی

یکی از مهمترین سوالاتی که در خصوص دندانپزشکی مذکور پرسیده می شود تفاوت آن با دندانپزشکی عمومی می باشد که در این خصوص می توان گفت، دندانپزشکی عمومی برای درمان های رایج از جمله جرم گیری، عصب کشی، کشیدن دندان و پر کردن دندان و در برخی مواقع برای عمل یا جراحی لثه ها و دندان های افراد به کار می رود که تمام متخصصان دندانپزشکی دوره های مختلف دندانپزشکی عمومی را سپری می کنند. این در حالی است که دندانپزشکی زیبایی فقط به دنبال زیباسازی بوده و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و مواد به دنبال زیبایی دهان افراد می باشند. پیشرفت فناوری نیز در این مسیر کمک بسیار شایانی را برای پزشکان و بیماران داشته است به گونه ای که درمان ها به شکل موثر، سریع و با درد بسیار کمتری مواجه هستند. البته امروزه بسیاری از دندانپزشکان عمومی قدرت و توانایی انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکان زیبایی را دارند و دوره های مختلف را در این خصوص طی کرده اند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از اقداماتی که در دندانپزشکی زیبایی صورت می گیرد توضیحات بیشتری را ارائه دهیم .

عوامل تاثیر گذار بر لبخند هالیوودی :

عواملی که سبب داشتن لبخند هالیوودی می شود به دو دسته کلی تقسیم می شوند .

  • عوامل پزشکی

در واقع گاهی فرد برای داشتن لبخندی هالیوودی نیاز به درمان های پزشکی در دندان و فک ها دارد که به دو روش ارتودنسی و ایمپلنت می توانند به چنین لبخندی دست یابند. البته هر روش در ادامه به صورت مجزا تفسیر می شود .

  • پرهیز های رفتاری و غذایی

گاهی فرد زیبایی دندان و فک را دارا می باشد ولیکن برای رسیدن به لبخندی جذاب و هالیوودی باید برخی از رفتار ها نادرست را ترک نماید. رفتار هایی مانند :

  • سیگار کشیدن را ترک نمایید .
  • استفاده از رژ گونه را کنار بگذارید .
  • افراط در مصرف چای و نوشیدنی های الکلی مضر می باشد .
  • هر ساله به دندانپزشک مراجعه نمایید .
  • به صورت منظم از مسواک و نخ دندان استفاده کنید .

علم پزشکی به داشتن لبخند هالیوودی کمک شایانی می کند روش هایی مانند: ارتودنسی، ایمپلنت، باندینگ دندان، روکش دندان، کاشت دندان و تغییر رنگ دندان می باشد .

عوامل تاثیر گذار بر لخند هالیوودی

ایمپلنت در زیبایی دهان

ایمپلنت یکی از مهمترین روش ها در زیبایی دهان است که باعث می شود ظاهر دهان و دندان به طرز چشمگیری تغییر پیدا کند. ایمپلنت معمولا برای دندان های جلویی که خیلی توی چشم هستند استفاده می شود. در این روش ایمپلنت به صورت یک پایه در درون استخوان فک گذاشته می شود و پس از گذشت چند هفته که استخوان اطراف فک با پایه های ایمپلنت تطبیق پیدا نمود، آنگاه دندان با پیچ و مهره هایی بر روی این پایه های ایمپلنت نصب می شوند. این روش کاشت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افرادی دارد که به دلایل گوناگون دندان های خود را از دست داده اند و همین امر باعث می شود که دندان های آنها دوباره مانند قبل زیبا شوند. ایمپلنت معمولا هزینه بالایی دارد اما روشی دائم برای کاشت دندان است .

کامپوزیت برای داشتن دندان هایی زیبا

کامپوزیت نیز از دیگر روش های موثر در داشتن دندان هایی زیبا است و همین امر باعث شده است تا بسیاری از افراد از این روش ها برای داشتن دندان هایی زیبا استفاده نمایند. کامپوزیت دندان یکی از محبوب ترین روش ها برای داشتن دندان هایی زیبا است و بسیاری از سلبریتی ها و جوانان از این روش برای زیبایی دندان خود استفاده می کنند. هر آنچه که باعث نازیبایی دندان ها شده است توسط کامپوزیت پوشش داده می شود. فرض کنید دندان شما پر شده و نمایی نازیبا پیدا کرده یا قسمت هایی از دندان شما دچار شکستگی شده است، شما می توانید با استفاده از کامپوزیت این معایب را به راحتی پوشش دهید. در واقع کامپوزیت نوعی روکش دندان است که باعث می شود تا این روکش بر روی دندان قرار گیرد و علاوه بر اینکه عیوب دندان شما پوشش داده می شوند، دندان شما سفید و یکدست خواهد شد .

طرح لبخند

لمینت از روش های برای داشتن دندان هایی زیبا

لمینت نیز از یک روکش بسیار نازک بر روی دندان استفاده می نماید که معمولا همرنگ دندان است و در برخی موارد که دندان دچار زردی و تغییر رنگ شده است، رنگ آن را سفیدتر می نماید. برای انجام این روش ابتدا مینای دندان به میزان مورد نیاز تراش داده می شود تا این مواد به خوبی بر روی آن قرار گیرد. این روش ماندگاری بالایی ندارد و باید افراد در نگهداری آن بسیار دقت نمایند. از سوی دیگر همه افراد نیز نمی توانند از این روش استفاده کنند. کسی که می خواهد از لمینت دندان استفاده نماید باید دارای لثه و دندانی سالم باشد .

بلیچینگ از دیگر روش های زیبایی دندان

برای داشتن دندان هایی زیبا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روش ها، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها است. سفید بودن دندان ها در داشتن دندان هایی سالم و زیبا و از همه مهمتر برای داشتن لبخندی زیبا بسیار تاثیرگذار است. لکه های گوناگونی که به دلایل متعددی بر روی دندان ها به وجود آمده اند باعث ایجاد ظاهری نازیبا می شوند و شما اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد. بنابراین سفید نمودن دندان ها یا همان بلیچینگ می تواند یکی از تاثیرگذارترین روش ها در زیباتر شدن و سفید شدن دندان ها باشد. در این روش که معمولا در مطب یا منزل می تواند انجام شود، پزشک قالبی از دندان بیمار را درآورده و ژل سفید کننده را به میزان مناسب داخل این قالب می گذارد تا بیمار آن را به میزان مناسب بر روی دندان های خود قرار دهد. برای اینکه نتیجه بهتری را از این روش دریافت کنید، چندین بار باید از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید. اما همه بیماران می توانند از این روش برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنند و افرادی که دارای دندان های طبیعی هستند می توانند از این روش استفاده کنند .

چگونه دندان هایی زیبا داشته باشیم

ارتودنسی در دندانپزشکی زیبایی

یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که در دندانپزشکی زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طرفداران بسیار خاص خود را دارد، میتوان به ارتودنسی اشاره نمود. در این روش دندان های از بین رفته فرد بیمار به شکل کامل کشیده می شود و با توجه به سلیقه بیمار و پزشک مربوطه دندان های مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد که البته توجه داشته باشید این امر در صورتی اتفاق می افتد که پزشک صلاحیت ترمیم دندان های اصلی فرد بیمار را رد کند و تنها راه درمان را ارتودنسی اعلام نماید. توجه داشته باشید که با توجه به جنس و نوع دندان های ارتودنسی، هزینه ی لازم برای انجام این روش درمان و زیبایی بسیار متفاوت خواهد بود و فرد بیمار می تواند با در نظر گرفتن بودجه در اختیار خود یکی از بهترین آن را انتخاب کند .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ