سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! دوستی ات را محبوب ترین چیزها نزدم گردان . ترس از خودت را ترس بارترین چیزها برایم قرار ده و با شوق دیدارت، نیازهای دنیا را از من ببُر و هر گاه چشمْ روشنی اهل دنیا را از دنیایشان قرار دادی، چشمم را با عبادتت روشن کن . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 98 بهمن 19 , ساعت 10:41 عصر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ مقوله ای جدید در دنیای تبلیغات به حساب می آید و امروزه به مجموعه ای از فعالیت ها که برای تبلیغ محصول یا خدمات از ابزارهای دیجیتال استفاده می کنند، گفته می شود. اولین بار از دیجیتال مارکتینگ در حوزه تبلیغات تلویزیونی استفاده شد، اما امروزه استفاده از تبلیغات در دنیای فناوری های آنلاین را نیز شامل می شود. امروزه با گستردگی استفاده از اینترنت، کارفرمایان و تولیدکنندگان برای موفقیت در کسب و کار خود و معرفی آن در بازار، نیاز به معرفی محصولات خود در دنیای اینترنت و شبکه های مجازی دارند که در اینجا دیجیتال مارکتینگ با بهره گیری از ابزارهای دیجیتال و موجود در اینترنت، به معرفی و تبلیغ محصولات و کسب و کار می پردازد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که دیجیتال مارکتینگ فقط به تبلیغ در حوزه کسب و کارهای آنلاین مربوط نمی شود و افرادی که هنوز هم از شیوه های سنتی اما دیجیتال برای تبلیغات کار خود استفاده می کنند نیز به نوعی از این .مقوله بازاریابی در کار خود استفاده می کنند.

دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارهای زیادی است که می توانید از آنها برای تبلیغ و تحلیل کسب و کار خود استفاده کنید، دو مورد از ابزارهای رایگانی که می توانید برای تحلیل کسب و کار خود و همینطور بازاریابی دیجیتال از آن ها استفاده کنید عبارت اند از گوگل آنالیتیکس و کنسول سرچ گوگل که  استفاده از آنها مزایای زیادی را برای شما دارد. ابزار اول که به شما معرفی کردیم یعنی ابزار گوگل آنالیتیکس ابزاری است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات کلی درباره کاربران خود بدست بیاورید، به عنوان مثال شما با استفاده از آن می توانید درباره بازدیدهای وب سایت خود و همینطور میزان مراجعه کاربران و ... اطلاعاتی را بدست بیاورید که در دیجیتال مارکتینگ کاربرد زیادی دارند. ابزار دوم یعنی کنسول سرچ گوگل ابزاری است که مدیریت سئو وب سایت شما را بر عهده دارد و به شما کمک می کند تا بتوانید سئوی وب سایت خود را به درست ترین شکل ممکن انجام دهید.

استراتژی مناسب برای دیجیتال مارکتینگ

عامل موفقیت شما در بازاریابی دیجیتال این است که بتوانید استراتژی مناسبی را برای کار خود داشته باشید و برنامه ریزی خود را نیز براساس همین استراتژی بچینید. برای داشتن یک استراتژی خوب شما در ابتدا باید یک سایت و یا پروتال خوب داشته باشید، بتوانید محتوای خوبی را برای وب سایت خود تهیه کنید، صفحات مختلفی را در شبکه های اجتماعی مختلف داشته باشید تا بتوانید به شکل بهتری با کاربران خود ارتباط برقرار کنید، سعی کنید که اقدام به تولید اینفوگرافیک درباره کسب و کار خود کنید و برخی از اقدامات دیگر که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

سئو، یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات دیجیتال

سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو در وب است و در حوزه تبلیغات دیجیتال جایگاهی بسیار ویژه و مهم دارد. با استفاده از سئو، سایت شما در موتورهای جستجو بیشتر دیده می شود و به عبارت بهتر رنکینگ سایت شما بیشتر می شود. بنابراین بازدیدکنندگان از وب سایت شما نیز افزایش یافته و همین امر به تبلیغ هر چه بیشتر کسب و کار شما و رونق کسب و کار و فروش محصولات بسیار کمک می نماید. در واقع مخاطبان به سایت هایی که دارای رنکینگ بالا در موتورهای جستجو به خصوص گوگل هستند، اعتماد بیشتری دارند و همین امر سبب می شود تا محصولات شما را با اطمینان بیشتری خریداری نمایند. روش های بسیاری برای بهینه سازی سایت وجود دارد که می توانید با یکی از این روش ها، بازدیدکنندگان از سایت خود را افزایش داده و برند خود را در حوزه گسترده ای به دیگران معرفی نمایید.

ابزار دیجیتال مارکتینگ

سئو داخلی چیست و چه مواردی در سئو داخلی بررسی می شود؟

مدیر سایت جهت افزایش رتبه سایت و البته افزایش موفقیت در بازاریابی اینترنتی فعالیت هایی را انجام می دهد که اغلب افراد آن را با عنوان سئو داخلی یا همان بهینه سازی داخلی می شناسند و مدیر سایت در سئو داخلی موارد زیر را بررسی می نماید.
- بررسی تگ عنوان ها
- بررسی توضیحات متا
- بررسی محتوا و کلمات کلیدی به کار رفته در آن
- بررسی و بهینه سازی تصاویر
- سرعت بارگذاری سایت برای کاربران
- قابلیت نمایش سایت در تلفن همراه

سئو خارجی چیست و آیا بر رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد؟

در برابر سئو داخلی، سئو خارجی قرار دارد که با استفاده از فعالیت در شبکه های اجتماعی، استفاده از انواع بک لینک ها و سایت های معتبر دیگر در سایت خود سبب ارتقاء سایت در میان دیگر سایت ها می شود.

شرکت سئو چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

طبق توضیحات بالا رتبه یک سایت برای افراد بسیار حائز اهمیت می باشد در نتیجه افراد همواره به دنبال شرکت و افراد متخصصی جهت افزایش رتبه سایت در میان دیگر رقبا هستند که شرکت سئو با به کار گیری از تکنولوژی روز و متخصصان متبحر چنین خدماتی را به افراد ارائه می دهند. 
در حقیقت شرکت سئو سایت شما را به گونه ای بهینه می کند تا در جستجوی صفحات گوگل در بالاترین رتبه قرار گیرد چرا که حضور سایت در رتبه بالا خود سبب افزایش توجه کاربران به آن می شود. شرکت های سئو توانایی انجام دو نوع سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را دارند ولیکن طبق قوانین رسمی گوگل از سئو کلاه سفید استفاده می کنند چرا که سئو کلاه سیاه شاید بتواند در مدت زمان اندک رتبه سایت شما را ارتقا بخشد ولیکن در نهایت، نتایج به صورت کلی از بین می رود و حتی ممکن است سبب بروز آسیب به سایت شود البته در موارد بسیار حساس سایت از سوی گوگل اخطار دریافت می کند.



گوگل در رتبه بندی هر سایت بیش از 200 فاکتور را در نظر میگیرد که بخشی از آن را می توان با استفاده از سئو کلاه سفید بدست آورد در زیر به برخی از مواردی که توسط سئو کلاه سفید انجام می شود بیان می کنیم.
- افزایش امنیت وب سایت
- سرعت لود شدن وب سایت برای کاربران
- امکان استفاده از داده های ساختار یافته
- کیفیت محتویات سایت
- قابلیت بک لینک های با کیفیت
- توانایی حضور در انواع شبکه های اجتماعی
- قابلیت بهینه سازی تصاویر به کار رفته در وب سایت
در اصل شرکت های سئو با به کار گیری سئو کلاه سفید می توانند موارد بالا را در سایت اصلاح و یا بهینه سازی نمایند تا سایت توسط موتور های جستجوگر به سرعت بازیابی و در رتبه بالایی قرار گیرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ