سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 98 اسفند 22 , ساعت 2:0 صبح

آشنایی با بازاریابی سبز

با توجه به این موضوع که بازاریابی سبز قدمت چندین ده ساله دارد ولی متاسفانه به دلایل گوناگون در حد مطلوب و توقع و نیاز به آن توجه نشده است هرچند با تشدید مشکلات زیست محیطی که در حال حاضر گریبان گیر بشر شده است نیاز به آن بیشتر احساس ضرورت پیدا می کند .محافظت از منابع طبیعی ، و جلوگیری از گرم شدن زمین ، استفاده از منابع ، کاهش آلودگی ها صوتی و زیستی از نگرانی ها و دغدغه های بشر می باشد که همواره از آن رنج می برند علم بازاریابی در تلاش شناسایی و ارضای نیازهای و خواسته های بشر می باشد این نیاز بشر را شناسایی کرده و تلاش است از روش ها و تکنیک های متفاوت بازاریابی آنلاین و فروش و مشاوره کسب و کار به رفع این مشکلات بپردازد .در ایران با توجه به وجود محدودیت های چندین سال اخیر نیازمند توسعه و تحول عظیم می باشد در واقع مسئولیت اجتماعی شرکتها در برابر محیط سبز به عنوان بازاریابی سبز مطرح می شود تبدیل به یکی از استراتژی های شرکت ها و سازمانها در بازار رقابتی امروز شده است ایران مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه از سطح بالای آلودگی هوا، کیفییت پایین آب ، میزان زیاد زباله های دفن نشده و ... تهدید می شود که می توان با فرهنگ سازی و تغییرات کوچک در میزان مصرف و عادتهای مصرفی هر فرد می تواند به نوبه خود حرکت و مشارکتی ارزشمند داشته باشد.

بازاریابی سبز چیست ؟

بازاریابی سبز شامل تمام فعالیت هایی است که برای تسهیل و راحتی به منظور رفع نیازها و خواسته ها ی بشر طراحی می شود با کمترین اثرات مضر و آسیب زننده بر محیط زیست است . در موارد خیلی کم فعالیت های زیست محیطی در تمامی معیارهای شرکتی قرار می گیرد ارتقا و افزایش بازاریابی سبز در اثر فشارهای درونی و بیرونی رخ دهد ارضای تقاضای مصرف کنندگان، واکنش نسبت به اقدامات رقبا، دخالت روزافزون دولت و افزایش آلودگی محیط زیست را می توان از جمله فشارهای بیرونی نام برد.

بازاریابی سبز چیست ؟


عوامل درونی موثر بر بازاریابی سبز

عوامل تاثیر گذار بر بازاریابی سبز شامل
o عامل هزینه: فعالیت های سبز در شرکت می تواند منجر به کارایی بیشتر منافع و کاهش هزینه های مالی است
استراتژی سبز شرکت: مواقعی که شرکت ها با اهداف حفظ محیط زیست فعالیت می کنند و درنحوه عملکرد خود
o
استاندارهای زیست محیطی را می گنجانند بازاریابی سبز با استراتژی های سازمانی عجین می شود
o ایجاد موضع رقابتی در بازار: شرکت هایی که مسائل زیست محیطی را در استراتژی و بازاریابی و محصولات تولیدی شرکت مد نظر قرار می دهند در مقایسه با رقبای خود موضع رقابتی برای خود ایجاد می کنند یک هدف حائض اهمیت در اکولوژیکی، ادغام ملاحظات زیست محیطی در همه مراحل فرایند توسعه محسوب می شود.

سطوح استراتژیک بازاریابی سبز

بازاریابی سبز می تواند در سه سطح استراتژیک، شبه استراتژیک و تاکتیکی رخ دهد. در سبز شدن استراتژیک، تغییرات زیربنایی استراتژیک در فلسفه شرکت به وجود می آید. سبز شدن شبه استراتژیک شامل تغییرات قابل توجهی در راه و رسم سازمانهای تجاری است. در سبز شدن تاکتیکی برخی فعالیتهای وظیفه ای مثل ترفیعات ،سبز می شود، مثلاً در ایام خشکسالی مسئولین امور آب، شعارهای تبلیغاتی برای مصرف بهینه، صرفه جویی و احساس مسئولیت مصرف کنندگان به کار می برند.

بازاریابی مخفی چیست؟

یکی از روش های بازاریابی ، بازاریابی مخفی یا پنهان است مدیران بازاریابی معتقد هستند که اگر استراتژی بازاریابی مخفی به صورت درست استفاده نمایند نتایج مطلوبی حاصل می شود


بازاریابی مخفی چیست؟

روشی است که در آن تبلیغات به صورت مستقیم صورت نمی گیرد مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی،بازاریابی محتوا و ... بسیار نامحسوس است و برای جامعه هدف آزار دهنده نمی باشد و در بسیاری از موارد حتی جامعه هدف متوجه تبلیغاتی بودن نمیشوند یکی از محاسن و ویژگی های خاص بازاریابی به صورت مخفی تمایل مخاطبین می باشد که حتی بعد از دیدن بارها یک عکس یا تبلیغ از آن خسته نمی شوند زیرادر این روش از روش های بازاریابی و فروش تبلیغ به صورت پنهان همراه با یک فرآیند مفید یا آموزش همراهمی شود در صورتی که در بازاریابی به صورت مستقیم وقتی یک تبلیغ چندین بار انجام می گردد باعث دل زدگی و خستگی و آزار و عدم تمایل مجدد به دیدین آن تبلیغ می شود و تاثیر معکوس می گذارد.

بازاریابی مخفی چیست؟

روش های مختلف بازاریابی مخفی

1. در بازاریابی مخفی تبلیغات همواره با یک فرآیند آموزشی همراه می شود تبلیغ یک برند و یا محصول به صورت غیرمستقیم مانند استفاده از یک مارک یا برند در یک فیلم یا روی لباس بازیکنان یک تیم همگی از روش های بازاریابی مخفی است که مدیران بازاریاب با کمک گرفتن از مشاوره کسب و کار این استراتژی برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند
2. اشاره به نقاط ضعف: یکی از روش های بازاریابی پنهان بیان نقاط ضعف کالا یا محصول تولیدی است زمانی که نقطه ضعف کالا یا محصول بیان شود جلب توجه مخاطب را به همراه دارد

روش های متقاعد سازی مشتریان در بازار

گستره بازاریابی و فروش در روش ها و تکنیک ها در حال توسعه و تغییرات چشمگیری می باشد و هدف اصلی مدیران بازاریابی رسیدن به راه حل اساسی برای ماندگاری تبلیغات استفاده از مشاوره کسب و کار د رحیطه فعالیتی خود می باشد بازاریابان موفق هدفشان قبل از تلاش برای متقاعد کردن جامعه هدف فروش خود سعی دارند جزء علایق مشتریان خود باشند نکته قابل توجه متقاعد سازی مخاطبین متفاوت با فریب مردم است در واقع ارائه مشوق های ملموس و ناملموس برای اقدام در جهت درک و دریافت پیام تبلیغاتی می باشد.

اصول استراتژی متقاعد سازی مشتریان

بحران های اجتماعی
مدیران تبلیغات می توانند از المانها و شواهد بدیهی اجتماعی برای متقاعد سازی استفاده نمایند . اکثریت افراد جامعه تاثیر پذیر از عملکرد اطرافیان خود هستند تنها لازمه متقاعدسازی بیان مثالهایی عینی است که میزان کاربردی بودن نظرات و ایده هایتان در میان جامعه است و ایده هایتان مورد استفاده قرار می گیرند جلب اعتماد مشتری از اساسی ترین قدم هاست باید اثبات نمایید که فردی صادق هستید و نظراتتان کاملا کاربردی است باید توانایی ارائه اطلاعات کافی از محصول و خدمات تولیدی خود را داشته باشید
قدرت و اختیار
تمامی افراد جامعه به دنبال کسب اعتبار و احترام می باشند از این عامل می توان به عنوان یک ابزار متقاعد سازی مشتریان استفاده کرد برای مثال در یک نظرسنجی استیو جابز از چنین جمله ای استفاده کرد: " کار من فراهم ساختن راحتیِ مردم نیست، بلکه کار آنها را بهتر کردن است " و سپس گفت: "به ما در بهتر کردن کار مشتریان مان با پر کردن این نظر سنجی کمک کنید."
محدودیت
ایجاد حس ضروریت و اضطرار یکی از تکنیک های

 

بازاریابی دیجیتال درمیان روش های بازاریابی محتوا و بازاریابی موتورهای جستجوگر برای مجاب کردن مردم برای اقدام فوری می باشد زمانی جامعه هدف اطلاع پیدا کنند که محدودیت های زمانی و منابعی در پیش رو دارند احساس ضروریت و فوریت می کنند زمانی ارتباطات به درستی ایجاد شود استفاده از فراخوان به اقدام برای جذب گروه های خاص مفید است .
اصول استراتژی متقاعد سازی مشتریان

نتیجه گیری

استفاده از تکنیک ها و استراتژی های متفاوت متقاعد سازی می تواند الگو مناسبی برای روش های نوین متقاعد سازی پیش رو مدیران بازاریابی باشد تجزیه و تحلیل و بررسی تنوع جمعیتی و اینکه چگونه یک روش و تکنیک متقاعد سازی پاسخ مناسبی میگرد به مدیران اجازه می دهد که از میان روشهای متفاوت بهترین و کاربردی ترین روش بکار بگیرند



لیست کل یادداشت های این وبلاگ