سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خرد کمال گیرد ، گفتار نقصان پذیرد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 99 آبان 11 , ساعت 6:8 عصر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برای تعریف دیجیتال مارکتینگ معمولا نمی توان تعریف دقیقی آورد و شما برای اینکه به خوبی با مفهوم آن آشنا شوید باید ابتدا اطلاعاتی درباره تکنیک های آن بدست آورید و بعد از آن با برخی از مفاهیم آن آشنا خواهید شد و می توانید به تعریف جامعی از بازاریابی دیجیتال دست پیدا کنید. با وجود تمامی این مسائل می توان تعریف نسبتا مناسبی را از دیجیتال مارکتینگ در اختیار افراد مبتدی قرار داد تا بتوانند بیشتر با این موضوع آشنا شوند. در این تعریف آمده است که تمامی خدمات بازاریابی که با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای مختلف در فضای مجازی و دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل صورت می گیرد بازاریابی دیجیتال گفته می شود. البته این تعریف تنها یک تعریف کلی است که نمی توان آن را تعریف واحدی برای این نوع از بازاریابی دانست بلکه شما برای آشنایی بیشتر همانطور که بیان کردیم باید سعی کنید که بهتر با ابزارها و تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد آشنا شوید.

دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ نسب به سایر انواع بازاریابی ها چیست؟

این روش از بازاریابی مزایای بسیار زیادی هم برای بازاریابان و هم برای مشتریان دارد، امروزه تقریبا تمامی افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از گوشی موبایل و یا لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی انجام می دهند و معمولا کمتر کسی را پیدا می کنید که برای انجام برخی از کارهای خود به صورت حضوری مراجعه کند. این موضوع باعث شده است که تقریبا تمامی خانواده ها برای انجام خریدهای خود و یا دریافت خدمات مختلف به صورت اینترنتی اقدام کنند، بنابراین در چنین شرایطی کسب و کاری می تواند گوی رقابت را از سایر کسب و کارها برباید که بتواند در این فضا به خوبی فعالیت کند و در واقع بازاریابی دیجیتال به بهترین شکل خود انجام دهد.

بازاریابی دیجیتال باعث شده است که امروزه مشاغل خانگی زیادی به وجود آید و افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند بتوانند به راحتی از منزل خود نیز این کار را انجام دهند، علاوه بر این مشتریان نیز دیگر برای خرید محصول و یا دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت و می توانند بر اساس همین بازاریابی دیجیتال تصمیم بگیرند که کدام محصول را خریداری کنند و یا از کدام خدمات استفاده کنند.

آیا دیجیتال مارکتینگ فقط برای مشاغل آنلاین است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای تمام شما پیش آمده باشد این است که آیا دیجیتال مارکتینگ تنها برای مشاغل آنلاین است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که خیر این نوع بازاریابی تنها برای کسب و کارهای اینترنتی نیست و شما در صورتی که هر نوع کسب و کاری را داشته باشید می توانید از این نوع بازاریابی در راستای بهبود روند جذب مشتری خود استفاده کنید. در واقع بازاریابی محتوا دارای تکنیک ها و ابزارهای بسیار زیادی است که تنها برخی از آنها برای کسب و کارهای آنلاین می باشد و مخصوص چنین کسب و کارهایی طراحی شده است و سایر ابزارها و تکنیک ها را شما می توانید متناسب با کسب و کار خود شخصی سازی کنید و به صورت بهینه از آنها استفاده نمایید.یکی از اهداف اصلی بازاریابی دیجیتال فروش محصولات است، بنابراین در صورتی که شما صاحب هر گونه کسب و کاری هستید که به فروش محصولات و خدمات مختلف مشغول هستید می توانید از این نوع بازاریابی استفاده کنید.

بازاریابی آنلاین

آیا بازاریابی دیجیتال همان بازاریابی اینترنتی است؟

این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که آیا دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی اینترنتی است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که خیر بازاریابی اینترنتی تنها در فضای اینترنت فعالیت دارد و اگر مشتری که قصد خرید محصولی از وب سایت شما را دارد به اینترنت دسترسی نداشته باشد نمی تواند با محصولات و کسب و کار شما آشنا شود و در نتیجه از شما خرید نخواهد کرد. دیجیتال مارکتینگ در واقع شامل تمامی ابزارهای اینترنتی و غیر اینترنتی است که شما می توانید از آن ها در جهت تبلیغ محصولات و یا خدمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شخصی قصد خرید یک محصول و یا استفاده از خدمات شما را دارد، شما می توانید تبلیغات خود را از طریق روش های اینترنتی مانند ایمیل، وب سایت، شبکه های اجتماعی و ... در اختیار او قرار دهید و یا این که می توانید از طریق ابزارهای غیر اینترنتی مانند بازاریابی پیامکی، رادیو، تلویزیون و ... تبلیغات خود را در اختیار این مشتری ها قرار دهید. بنابراین مهم ترین تفاوت بازاریابی اینترنتی با دیجیتال مارکتینگ این است که در دیجیتال مارکتینگ از تمامی ابزارهای دیجیتال برای تبلیغات استفاده می شود اما در بازاریابی اینترنتی تنها از ابزارهای اینترنتی برای انجام این کار استفاده می شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارهای زیادی است که می توانید از آنها برای تبلیغ و تحلیل کسب و کار خود استفاده کنید، دو مورد از ابزارهای رایگانی که می توانید برای تحلیل کسب و کار خود و همینطور بازاریابی دیجیتال از آن ها استفاده کنید عبارت اند از گوگل آنالیتیکس و کنسول سرچ گوگل که استفاده از آنها مزایای زیادی را برای شما دارد. ابزار اول که به شما معرفی کردیم یعنی ابزار گوگل آنالیتیکس ابزاری است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات کلی درباره کاربران خود بدست بیاورید، به عنوان مثال شما با استفاده از آن می توانید درباره بازدیدهای وب سایت خود و همینطور میزان مراجعه کاربران و ... اطلاعاتی را بدست بیاورید که در دیجیتال مارکتینگ کاربرد زیادی دارند. ابزار دوم یعنی کنسول سرچ گوگل ابزاری است که مدیریت سئو وب سایت شما را بر عهده دارد و به شما کمک می کند تا بتوانید سئوی وب سایت خود را به درست ترین شکل ممکن انجام دهید.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ

استراتژی مناسب برای دیجیتال مارکتینگ

عامل موفقیت شما در بازاریابی دیجیتال این است که بتوانید استراتژی مناسبی را برای کار خود داشته باشید و برنامه ریزی خود را نیز براساس همین استراتژی بچینید. برای داشتن یک استراتژی خوب شما در ابتدا باید یک سایت و یا پروتال خوب داشته باشید، بتوانید محتوای خوبی را برای وب سایت خود تهیه کنید، صفحات مختلفی را در شبکه های اجتماعی مختلف داشته باشید تا بتوانید به شکل بهتری با کاربران خود ارتباط برقرار کنید، سعی کنید که اقدام به تولید اینفوگرافیک درباره کسب و کار خود کنید و برخی از اقدامات دیگر که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ